Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 05/06/25 w Odpowiedzi

  1. Fajnie, że się podzieliłeś rozwiązaniem, bo mało kto tak robi. Dałbyś radę w wolnym czasie spojrzeć vcds na swoje kodowanie i adaptacje w liczniku? Ciekawe że w B7 to masz bo nigdy w tym modelu tego nie widziałem 🤔
    1 punkt
  2. Tak jak już wyżej napisałem. Nie masz tego czujnika, jest to wartość fikcyjna dla sterownika silnika. W CNHA nie ma czujnika G83.
    1 punkt
  3. Zgodnie z błędem było gdzieś zwarcie. Albo sterownik wentylatora siada, albo wiązka jest gdzieś uszkodzona.
    1 punkt
  4. 23000ee = lifetime
    1 punkt
  5. No nie wiem czy półsyntetyk na bazie hydrokraku z homeopatyczną ilością dodatków przeciwzużyciowych za prawie 2x więcej hajsu jest lepszy. Nie chcę tu być panem marudą i niszczycielem uśmiechów dzieci, ale patrząc na wyniki badań laboratoryjnych w moim silniku prędzej zawita nasz rodzimy Orlen Oil niż ten produkt zza Odry.
    1 punkt
  6. nie do końca... jeśli mówimy o S-tronic o oznaczeniach 0CK, 0CL, oryginalnie tam siedziało: 0CK141030H nastepnie zamieniało się na: 0CK141030L później na: 0CK141030M a finalnie na: 0CK141030N i takie też zakupisz w ASO jako część zamienna dla tego modelu... z tego co mi wiadomo, to numer który Ty podałeś, tj. 0CK141030P nie krosuje się z poprzednimi... jest dla samochodów produkowanych od: 02.2024r. sprzęgła z tym numerem nie miałem jeszcze w rękach, więc Nie wiem czym się fizycznie różnią... podejrzewam, że wyjściem na wieloklin, gdyż producent w tym samym czasie nieco zmodyfikował przekładnie, w tym także wałek sprzęgłowy... który to łączy się właśnie z omawianym sprzęgłem...
    1 punkt
  7. Tu nie o auto chodzi a o te rowery, bo z tym na pace sam powyżej 120 bym się bał.
    1 punkt
  8. Czy ten opis wykonania adaptacji skrzyni DL382 (0CK) za pomocą vcds jest prawidłowy? A drugie pytanie to czy adaptacja może być zrobiona przed wymianą olejów i filtrów? Takie zalecenie dostałem od mechanika jak mu powiedziałem że skrzynia zaczyna lekko szarpać. Powiedział żebym najpierw zrobił adaptację by wykluczyć jakieś mechaniczne uszkodzenia skrzyni o dopiero jak po adaptacji będzie poprawa działania skrzyni to wtedy mam przyjechać na wymianę olejów i filtrów. Sam nie wiem co o tym myśleć?? Przygotowanie do adaptacji Przed rozpoczęciem adaptacji upewnij się, że: • Masz zainstalowany program VCDS w najnowszej wersji (24.7.1) • Temperatura oleju w skrzyni biegów wynosi między 40°C a 60°C (przejechaj autem około 20 minut) • W sterowniku skrzyni biegów nie ma żadnych błędów • Auto stoi na równej powierzchni • Hamulec ręczny jest zaciągnięty Procedura adaptacji krok po kroku: Krok 1: Podłączenie i uruchomienie programu (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: Obojętna (auto wyłączone) 1. Podłącz interfejs VCDS do gniazda OBD w samochodzie 2. Uruchom program VCDS na komputerze 3. Kliknij “Select” i wybierz swój model samochodu (Audi A4 B9) Krok 2: Dostęp do sterownika skrzyni biegów (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik 2. Ustaw dźwignię selektora w pozycji P 3. W głównym menu VCDS wybierz “02 - Auto Trans” (sterownik skrzyni biegów) 4. Kliknij “Basic Settings” (04) z menu po lewej stronie Krok 3: Kasowanie licznika procedur start-stop (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Z rozwijanej listy grup wybierz “Erase counter for start and stop process” 2. Kliknij przycisk “Go” 3. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Not Running” lub “Finished correctly” 4. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 4: Kalibracja zaworów sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Clutch valve calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Silnik automatycznie zwiększy obroty o około 200 RPM 5. W tym momencie ze skrzyni mogą dobiegać różne dźwięki - to normalne 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 5: Kalibracja czujników odległości (około 5-8 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Distance sensor calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 5. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 6: Reset punktów adaptacji do ustawień fabrycznych (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY, tylko ZAPŁON włączony • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wyłącz silnik, ale pozostaw włączony zapłon (pozycja II kluczyka) 2. Wejdź ponownie do sterownika “02 - Auto Trans” 3. Przejdź do “Basic Settings” (04) 4. Wybierz “Reset start point adaptation to the factory setting” 5. Kliknij “Go” 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” Krok 7: Adaptacja punktów załączania sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik (pozostaw dźwignię w pozycji P) 2. Pozostając w menu “Basic Settings” (04) 3. Wybierz “Clutch engagement point adaptation” 4. Kliknij “Go” 5. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 6. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Jazda adaptacyjna (około 30-60 minut) Po wykonaniu adaptacji za pomocą VCDS: 1. Przejedź około 20-30 km w różnych warunkach 2. Wykonaj kilka płynnych przyspieszeń i hamowań 3. Unikaj gwałtownych manewrów przez pierwsze 100 km
    1 punkt
  9. Auto po programie czy seria? Podporą wału może nie ogarniać już
    1 punkt
  10. Zawsze można potem dolizać po przesłanym logu 2+33 ale to żmudna robota i nie ma się wpływu na to jak jeździ kierownik ale i tak będzie to lepiej wystrojone niż większość tych samochodów po wizycie w warsztacie specjalizującym się w lpg.
    1 punkt
  11. Próbowałem wiele razy, niestety prawda jest taka że nie zastąpi to regulacji na żywo w aucie, nawet najlepszy internet z telefonu przy połączeniu zdalnym zrywa, szatkuje w trakcie jazdy i strojący ma pokaz slajdów co uniemożliwia poprawne strojenie.
    1 punkt
  12. Zgodzę się z przedmówcą choć nie do końca. Jeśli chodzi o oringi to owszem fabryczne mają nietypowe wymiary i ciężko je znaleźć w "uniwersalnych kompletach" ale jeśli są w zestawie z chłodnicą to będą miały wymiar fabryczny. Lub jeśli będą w wymiarach uniwersalnych to gniazdo w chłodnicy będzie przewidziane pod taki właśnie oring, a nie fabryczny... Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się aby klima puszczała na oringach fabrycznych lub dołączanych do chłodnicy. Na uniwersalnych i owszem
    1 punkt
  13. Tylko niemiecki lub angielski (po instalacji wersji angielskiej). Jeżeli już w DE to kup u dystrybutora PCI Diagnosetechnik i radzę kupić wersję bez ograniczeń VIN. Ross-Tech® HEX-V2® Basiskit | VCDSpro - PCI Shop - Professionelle Fahrzeugdiag, 284,00 € SHOP.PCI-DIAGNOSETECHNIK.DE PCI Shop Das Ross-Tech® VCDS HEX-V2® für VW, Audi, Seat & Skoda. Mit deutschem VCDS... Wystarczy Możesz
    1 punkt
  14. W elsie nie znajdziesz także informacji o wymianie filtrów w Twojej skrzyni. Jak chcesz ten brudny zużyty płyn pchać dalej w układ, to nie odkręcaj odpowietrzników.
    1 punkt
  15. Witam wszystkich, przychodzę z takim pytaniem, miałem niedawno wymieniany zaworek DV boscha na inny, i teraz chcę wrócić do boscha i mam pytanie jak go dokładnie zamontować samemu, co muszę wiedzieć żeby nic nie zrobić źle, szukałem na forum, ale nie znalazłem za wiele. Może któryś z was zechce pomóc mi i mojej audicy :)
    1 punkt
  16. filtr oleju 25 Nm a korek spustowy 30 Nm
    1 punkt
  17. dzięki Ci o wszechwiedzący. Nie napisałem - wymieniajcie akumulatory to jest moja rada , opisałem subiektywne odczucie. Nie musisz się rozwodzić jak nad gaciami teściowej
    1 punkt
  18. Jak robić zawieszenie przednie to tylko całość pisze o wahaczach wymienisz górny i chwile później będzie pukał dolny. Firmy wahaczy z takich lepszych to lemforder ale to koszt około 2tyś zł później rts coś koło 1200zł ja na nim jeżdżę i coś mi zaczęło pukać jutro się okaże czy to wahacze czy coś innego. Amortyzatory z takich lepszych to bilstein później sachs razem z monroe ale celowałbym bardziej w monroe bo podobno sachs się popsuł ostatnio.
    1 punkt
  19. Witam Ja zapytam Was - użytkowników S4 trochę inaczej. Czy dziś wiedząc o wszystkich bolączkach silnika BBK zdecydowalibyście się ponownie na zakup takiego auta, wiedząc, że trzeba włożyć do niego +/- 1/3 wartości auta? Od jakiś 2 miesięcy chodzi mi taki samochód po głowie, ogólnie chodzi mi coś co ma więcej niż 4 cyl i nie jest to tdi, ale śledząc różne fora to po prostu audi nie ma z lat 2004-2007 żadnego udanego silnika benzynowego w układzie V. Nie chodzi mi tu o ilość oleju wlewaną do auta, czy spalanie na poziomie 20/100, ale o debilne wady konstrukcyjne typu rozrząd czy spalanie oleju 1L/1000. Jeździłem 1,9 ARL, posiadam 2.0 BRD, ale to nie jest to czego oczekuje. Posiadając mniej więcej 40 tyś nie ma czego kupić ze stajni audi co powodowało by uśmiech na twarzy. Inne auta mnie nie interesują, rozważałem rożne marki i modele, ale stylistycznie tylko i wyłącznie AUDI. Proszę Was o konkretną i szczerą odpowiedź co mam nadzieje pozwoli na dokonanie wyboru. Na tą chwilę serce i emocje krzyczą TAK, ale rozum mówi - chyba cie pop....ło.
    1 punkt
  20. Witajcie. Od jakiegoś czasu posiadam czterołapa zakupionego od kumpla z miasta, auto przywędrowało ze Szwecji, przeprowadził w nim większość modyfikacji, pokrótce opiszę wszystko co pamiętam ? SILNIK 1.8 BFB w serii 163 KM wystrojone na pb98 finalnie przez COMPSPORT w Łodzi, legitymuje się teraz mocą 283 KM i 371 Nm. Zalany RAVENOL VST 5W40 -Turbo hybryda od Geremiego na K03 -Sztywny tip -Dowpipe od Custom Hoffman -Centralny IC od Fmic -Wtryski Bosch 800cc -Porting kolektora dolotowego -Podziurkowana obudowa filtra dolotowego WYDECH Wydech przelotowy Miltek ZAWIESZENIE Gwint ST Suspension HAMULCE Hamulec przód -zacisk S4 b7 -tarcza Zimmermann 345mm -klocki Ferrodo Hamulec tył -zacisk A6 -jarzmo T5 -klocki i tarcze S4B8 -tarcza Zimmermann 330mm -klocki Ferrodo FELGI Felgi lato 19" Rs4 Felgi zima ori B7 BUDA Zrobiony zewnętrzny S-line Wsadzone lampy bixenonowe skrętne Przyciemnione szyby ŚRODEK S-line wewnetrzny bez sufitu Fotele Recaro z DTM Ścięta kiera z B8 Pakiet światło Wygłuszony bagażnik Lusterka chrom Auto w moich rękach od ponad miesiąca i w tym czasie na start wleciał pełen detailing wnętrza, przy tej okazji wypolerowałem klapę i górę okleiłem ppf oraz wrócił znaczek audi, a reszta emblematów wyleciała. Lampy delikatnie przyciemniłem. Do środka przy okazji nowych dywaników wleciała też gałka i rączka ręcznego DTM. Włożyłem RNSE przy okazji wykupiłem licencję aby mieć dostęp do wszystkich funkcji plus świeże mapy plus bluetooth no i na koniec kodowanie. Muszę dokończyć uruchomienie skrętnego bixenona. Zakupiłem też doświetlanie w blendach lusterek no i też należy to uruchomić. Wymieniłem listwy progowe. Nowy rozrząd i połośki to tak na początek. Jak znajdę czas zabieram si÷ za odświeżenie lakieru i położenie ppf w newralgicznych miejscach. Temat będę uzupełniał na bieżąco bo mogłem o czymś zapomnieć ?
    0 punktów
  21. 0 punktów
  22. Witam jako nowy wszystkich użytkowników A4.
    0 punktów
  23. Tego nie napisałem Krajowe łatwiej zweryfikować, a diesel nie ma sensu przy małych przebiegach i krótkich trasach, to wszyscy wiemy
    0 punktów
  24. W temacie walki z poborem oleju dorzucę swoje trzy grosze... Po kupnie auta pojawił się ubytek oleju, według książki serwisowej (ASO i poza ASO) wymiany były wykonywane co 2 lata i mniej więcej 20 kkm. Z czasem pobór nasilił się, inspekcja tłoków... czysto. W drugiej kolejności poleciało turbo do sprawdzenia, trafiony zatopiony, poszło do "regeneracji" (nadal brało olej i jechał dopiero od 2600 rpm). Po wymianie turbosprężarki zmniejszył się pobór i mniej więcej utrzymywał się na podobnym poziomie. Za jakiś czas pojawiła się nierówna praca silnika. Na pierwszy ogień szczelność dolotu, wszystko ok, ale odma po 20 latach nie istniała. Wleciał zestaw oryginale. Poprawił się trochę dół, zaczął równiej pracować i nieco spadło zużycie oleju. Do tego wszystkiego pojawiały się cofki zapłonu i problem z wygenerowaniem przepływu. W pewnym momencie stwierdziłem, że zaaplikuje Xado Anticarbon. Po pierwszej dawce nie było czuć wypadania zapłonów na zimno, cofki spadły z 4,5° na 2,25°. Problem z cofaniem zapłonu pojawiały się w środkowym zakresie obrotów. Z biegiem czasu wleciała druga dawka, co prawda maksymalne cofki nie spadły, ale spadła częstotliwość występowania i nie na wszystkich cylindrach jednocześnie. Zauważyłem też lepszą kulturę pracy (zdecydowanie ciszej). Po pierwsze dawce zużycie oleju zmieniło się o jakieś kilkaset kilometrów na całą miarkę i było mniejsze w początkowych etapach (jakieś 0,7 l na 2500 km). Po drugiej dawce zmniejszyło się do 350 ml (połowa stanu) na 2800 km. Przy zimnym rozruchu nie ma dymu (nawet gdy nie było kata), więc problem leży w pierścieniach, uszczelniacze też mogą mieć już dosyć. Przy wymianie oleju planuję trzecią aplikację. Jeżeli udałoby się zejść poniżej 1 litra na 10 kkm bez otwierania pieca to byłoby dobrze.
    0 punktów
  25. Bo w PL od właściciela to same igiełki? W ASO też niezłe kible się trafiają. Zresztą patrząc kto pracuje w serwisach ASO, to strach kupować auto które było tam serwisowane. Wychodzisz z założenia, że jak będą robione długie trasy to musi być diesel?
    0 punktów
  26. Nie kupuj za żadne pieniądze auta od handlarza ani z importu, szukaj krajowego od właściciela lub dealera audi. Jaki jest budżet na auto i jaki chcesz silnik tzn jak i gdzie będzie jezdzić, ile km w roku i jakie trasy codzienne?
    0 punktów
  27. A ja myślę, że żadnego remontu nie było, tylko to co zawsze czyli nic.
    0 punktów
  28. Napewno napisze bo też mnie to ciekawi czy dobrze obstawiam
    0 punktów
  29. Każdy jest ciekawy ile Cię wyniosła naprawa "Ultrasa" Może jakiś sensowny komentarz podsumowanie czy warto? A tymczasem.... Na oddziale bez zmian
    0 punktów
  30. Słuszna decyzja, gratuluję Standardowo zaczyna się od wizualnych pierdół a kończy na swapie silnika
    0 punktów
  31. 0 punktów
  32. 0 punktów
  33. Płyn hamulcowy wymieniony a wskaźnik turbo przyciemniłem folia i nie razi w oczy.
    0 punktów
  34. Te czujniki wystarczy dobrej firmy kupić i w tedy problemów nie ma.
    0 punktów
  35. „Marian, tu się robi jakby luksusowo” Na aucie pokaż te koło a nie w pudełku następna relacja będzie z nowym gwintem
    0 punktów
  36. Masz wszystko ok i szukasz problemów na nowo?
    0 punktów
  37. Troche elektroniki od majfrendów : Rejestrator Ddpai Dual N5 Dedykowany monitor dotykowy 10 cali VID_20250501_165845.mp4 Koło na sezon letni kupione ? 20 z RS
    0 punktów
  38. Warto sprawdzić sprzegielko na alternatorze.
    0 punktów
  39. Osprzęt w jakim sensie? Pasek Contitech lub Gates.
    0 punktów
  40. w przyszlym tygodniu gruby temat sie szykuje, 3-4 dni niewyjete 1. rozrzad 2. swiece z uszczelka pokrywy zaworow 3. pasek klinowy i rolki, napinacz, sprzeglo alternatora 4. blotniki 5. regeneracja lamp 6. wymiana drzwi pt w kolor 7. wymiana klapy w kolor 8. rurka od klimy bo nie wyglada ciekawie (ta za zderzakiem) 9. moze w koncu poprawie kolege co zakladal mi BOSE i zlikwiduje piski w glosniku pt 10. i inne rzeczy, ktore sie okaza przy okazji. 11. moze olej. obecnie nalatane 406k km.
    0 punktów
  41. Po kontroli i kosmetyce ceramiki jest ok, narazie jeszcze leży.
    0 punktów
  42. 0 punktów
  43. Auto na majówkę skończone. Zostało wyczyścić wnetrze. Klamki zmienione: Przy okazji zdejmowania boczków zmieniłem głośniki bose z b7 na te nowsze z seata exeo/końcówki b7/a3 8p. Roznica w dźwięku jest odczuwalna.
    0 punktów
  44. Pamiętaj, śmieci do lasu nie wyrzucamy ❗
    0 punktów
  45. to teraz pochwal sie ile wyzygałes za remont
    0 punktów
  46. Dzisiaj się zebrałem i jeszcze zmieniłem olej z filtrem . KM nie zrobiłem Heheh ale latka strzeliły i trzeba było wymienić . Dodatkowo postanowiłem jeszcze wymienić łączniki stabilizatora . Okazało się że na aucie całe przednie zawieszenie jest jeszcze fabryczne z 2004 roku ? niestety elementy gumowe mają już dość i trzeba wymieniać na nowe .
    0 punktów
  47. A więc tak mam trochę wolnego czasu, to przydałoby się zaktualizować temat, problemów było co niemiara, poszło sporo kasy i czasu. Wszystko, co się dało, zostało wypiaskowane zwykłym pistoletem do piaskowania, na to Forch L237 i następnie farba. Skrzynia i inne metale zostały wyczyszczone żrąca chemia do aluminium. Stara rozwalona skrzynia cała zalepiona brudem a w środku kawałki plastiku. Wydech został wyczyszczony i pomalowany srebrzanką, jest prawie całkowity przelot, został tylko katalizator, który niedługo zostanie zastąpiony downpipem. Rzeczy, które wymagały wymiany, zostały wymienione, czyli smary w przegubach, simmerringi, śruby, tuleje, wysprzęglik, przewody hamulcowe, sprzęgło nowe z dwumasą wpadło z BRD i tarcza obita kevlarem, nadkola materiałowe, osłony plastikowe, wybierak, oleje, i tak dalej dużo tego było. Wymienione zostały zaciski przednie, jak i tylne z tarczami i klockami oraz osłonami, oryginalne ATE są jak nowe, bo przeleżały kilkanaście lat u wuja na magazynie, tarcze nie miały nawet rantu. Wystarczyło je wypiaskować z nalotu i zostały polakierowane. Bak cały wyczyszczony na zewnątrz jak i w środku wypłukany, pompa była też strasznie zasyfiona, poszło dużo rozcieńczalnika. Przedni wózek również dostałem z magazynu, został wypiaskowany i pomalowany niepotrzebnie, bo okazało się, że jest przekrzywiony o parę milimetrów, co nie było widoczne na pierwszy rzut oka, musiało coś go po prostu przygnieść, bo jedna ze stron nie pasowała w otwór na śrubę. Więc musiałem zakupić kolejny i powtórzyć piaskowanie i malowanie. Skrzynie biegów zrzucałem kilka razy, za pierwszym założyłem prawdopodobnie źle uszczelniacz, bo zaczął ciec na następny dzień, potem założyłem skrzynie bez dystansu. Następny raz wysprzęglik się rozpadł i resztki wpadły do środka, a jeszcze później przykręciłem skrzynie i zmiażdżyłem instalacje silnika i pojawiła się masa błędów na liczniku. W wybieraku zostały wymienione wszystkie elementy aby zniwelować luzy i wykonałem modyfikację w postaci short shiftera. Po pierwszej porządniejszej przejażdżce wydmuchało dziurę w wężu do intercollera, więc też wpadł nowy przewód. Przez rok jeździłem bez progów tych plastikowych i udało się je również ogarnąć, pospawać, dokupić tylne końcówki i polakierować samemu. Wiązka do zegarów od baku została pociągnięta i zakodowana, bez przygód się nie obyło, ponieważ zmiażdżyłem instalacje, wkładając zegary z powrotem i nie mogłem odpalić auta. Audi już jeździ, quattro daje rade, żadnych problemów z napędem nie mam, może dlatego, że udało się dorwać jak najświeższy zestaw z 2008 roku, najważniejsze, że wyeliminowałem usterkę, czyli wyjąca skrzynie. 108.mp4 106.mp4 107.mp4
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...