Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mi wzielo ponad moja norme jerzdzac w gorach normalne to jest? :-) mialem 400 ml na tysiac a w gorach wyszlo 800 >:)

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam Panowie,

Jestem nowy na tym forum i od niedawna jestem również właścicielem Audi A4 B6, silnik 2.0 benzyna o oznaczeniu ALT.

Bardzo się cieszyłem z zakupu mojego pierwszego auta, lecz radość ta nie trwała długo.

Na początku miałem problemu z temeperaturą pracy silnika i spalaniem. Samochód potrafil spalać nawet 13L na 100km przy spokojnej jeździe.

Jak się okazało, przyczyną był zepsuty termostat. Mogłem przejechać nawet i 200km, a temperatura silnika nie była wyższa niż 55 stopni.

Problem zdiagnozowałem sam, wymieniłem termostat, problem z głowy. Samochód pali średnio 7.5-8L na 100 km, temepratura silnika to 90 stopni.

Wszystko ładnie, super i pięknie.

Następnie, jakoś miesiąc po wymianie termostatu zapaliła mi się kontrolka oleju (OIL Min).

Szczerze mówiąc nie wiedziałem o tym, że te silniki są olejolubne. Gdybym to wiedział postawił bym na 1.8T.

No ale problem z olejem powiązałem z termostatem, jak wiadomo silnik zimny to może chlapnąć sobie troszkę.

Kupiłem Total 5W30, dolałe, pół litra. Spokój był na jakieś 1500km.

Ostatnio jadę sobie na trasie i ten sam problem, zapaliła się kontrolka OIL Min, dolałem 300-400ml i wróciłem spokojnie do domu.

Rano zmierzyłem stan oleju, a tam na bagnecie grubo ponad max!

Dziś rano dziewczyna jedzie na uczelnie, (samochód nie był ruszny od ostatniego dolania) a problem powrócił.

Przejechała raptem 3km?

Przeczytałem cały ten wątek i już mam mentlik w głowie.

Wiem, że winna może być odma (u mnie jest cała w olej, jutro będę ją sprawdzać).

A co sądzicie o czujnikach? Jakiś czas temu gdy wjeżdżałem do pracy przytarłem o próg zwalniający na parkingu, dość ostro, było słychać charakterystyczny dźwięk. Zauważyłem również, że uszczelka pokrywy zaworów puszcza olej po lewej stronie w okolicach akumulatora.

Brać oleju to raczej nie bierze, bo nie widze żadnego dymu za sobą.

Jak sądzicie? Co może być przyczyną? Ma ktoś może jakiś dobry patent na modernizację tej odmy?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Opublikowano

Poczytaj dobrze tematy o tym problemie.Uszkodzony termostat na pewno ma związek z wyższym spalaniem PB ale nie oleju

Problemy w czujniku poziomu odmie a przede wszystkim silnik spala olej

Tapatalk4

Opublikowano

@staszek_kolasa Sprawdź, jak długo olej Ci spływa do miski. U mnie 15 min po powrocie do domu mogło być w normie, a rano ponad skalę. Zmieniłem filtr oleju na Knecht i teraz stan oleju ustala się po 15 min, przez następnych kilkanaście godzin przybywa już stosunkowo niewiele.

@MaciekW generalnie dużo dobrego słyszałem o Valvoline. W sumie zanim w zaplanowanym teście dojdę do Valvoline, to będę miał już z 250 kkm i trzeba będzie maxlife... ale może i SynPower spróbuję.

Odnośnie mojego testowania rodzaju oleju, po 2200 km poziom spadł o niecałe 200 ml (dolałem 200 ml i jest trochę wyżej niż na początku). Trochę mi ubywa przez uszczelkę pokrywy zaworu, a niby była wymieniana rok temu :/

A próbował ktoś może zmieniać Mobil1 ESPf co 30000 km? w sumie niby można, ale trochę się jednak obawiam.

Opublikowano

Nie lejcie tych maxlifów... Naprawdę, to jest porażka ;)

Zalejcie dobry, przetestowany i polecany olej przez innych użytkowników.

Ja po kupnie w swoim ALT miałem dość spory problem z olejem - po trasie ok 300km na dobrej prędkości już mi FIS pokazywał.

Teraz po wymianie rozrządu, filtrów i oleju(mobil 2000) nie dolewam oleju. Przejechane ponad 1k km i nic. A do tego Audica testowana na autostradzie "ile wyciągnie"

Opublikowano
Nie lejcie tych maxlifów... Naprawdę, to jest porażka ;)

Zalejcie dobry, przetestowany i polecany olej przez innych użytkowników.

Ja po kupnie w swoim ALT miałem dość spory problem z olejem - po trasie ok 300km na dobrej prędkości już mi FIS pokazywał.

Teraz po wymianie rozrządu, filtrów i oleju(mobil 2000) nie dolewam oleju. Przejechane ponad 1k km i nic. A do tego Audica testowana na autostradzie "ile wyciągnie"

Kolego to że nie dolewasz nie jest równoznaczne z tym że silnik nie bierze oliwy , sprecyzuj czy nie dolewasz czy po prostu silnik przestał brać olej ?

Opublikowano
Nie lejcie tych maxlifów... Naprawdę, to jest porażka ;)

Zalejcie dobry, przetestowany i polecany olej przez innych użytkowników.

Ja po kupnie w swoim ALT miałem dość spory problem z olejem - po trasie ok 300km na dobrej prędkości już mi FIS pokazywał.

Teraz po wymianie rozrządu, filtrów i oleju(mobil 2000) nie dolewam oleju. Przejechane ponad 1k km i nic. A do tego Audica testowana na autostradzie "ile wyciągnie"

:facepalm: Maxlife zły olej. Na pewno ten mobil który zalales jest znacznie lepszy

Opublikowano

Może poprostu nie bierze mu bo wlał półsyntetyk , a nie że maxlife jest zły

Czy enżektor ma generalnie mocno na coś wpływ bo ostatnio taki dość mokry się zrobił ?

Opublikowano
Maxlife zły olej. Na pewno ten mobil który zalales jest znacznie lepszy

Piszesz poważnie czy to ironia? Serio pytam.

Kontynuując moją relację, po 3500 km dolałem 400 ml Mobila ESP 5w30.

Ponawiam pytanie, czy ktoś na tym silniku eksperymentował z wymianą oleju co 30000km?

Opublikowano

Zbliża mi się termin wymiany.

Obecnie mam wlany Castrol 10w40. Dolewam 0.5l/1000km.

Planuje zalać LM lub Motul 5w40. Zdam relacje jakie będą efekty.

Opublikowano

Wydaje mi się że z tych wszystkich olejów to motula ubywało najmniej (motul. Millers , Vavoline maxlife , Mobil) - 5w40 przynajmniej umnie :P nie próbowałem 10w40 , do kolegi wyżej jak wlejesz 5w40 to może ci teoretycznie więcej znikać bo 5w40 są bardziej "wodniste" przynajmniej tak mi się teoretycznie to widzi ale nie sugeruj się moją opinią sam jestem ciekaw rezultatów :P

Opublikowano

Przed wymiana oleju wymienię również odme bo jest peknieta.

Wymiana wszystkiego w czwartek, wiec będę relacjonował w najbliższych dniach czy jest poprawa.

Opublikowano

mozesz mi ten rysunek w lepszej rozdzielczosci wyslac?? dzieki

Opublikowano

Ja leję Mobil 10W40 i wynik słaby niestety... około 0.5 L na 1000. (200kk nalatane+LPG/1.5-2k/ms). Przeczytałem temat i teraz mam pewne podsumowanie na szybko, które będę wykonywał.

1. Wymiana filtru oleju na MANN (pośmigam i zobaczę jakie zmiany)

2. Opcjonalnie wymiana czujnika bo u mnie OLI MIN standard co 300 km, a jak mniej doleję to częściej.

3. Wymiana Odmy olejowej (profilaktycznie - u kolegi taka wymiana na normalną nową sprawną pomogła poprawić wynik z 0.6/1000 na 0.3/1000)

4. Remont uszczelniaczy

Taką oto ścieżkę wywnioskowałem, czytając kilkanaście ostatnich stron. O efektach będę informował na bieżąco - uwagi mile widziane.

Opublikowano

Ta odma to jak coś z nia jest nie tak można wizualnie jakoś to rozpoznać ?

Umnie pół litra olej nie ma znaczenia jak pisałem wcześniej wszystkie lepsze przetestowałem :P

Opublikowano

Witam, czytam od początku to nasze forum, nigdy się nie udzielałem bo moja wiedza jest znikoma na temat mechaniki samochodowej....

mój ALTek pali 1l/1000 km.....wcześniej palił zauważalnie mnie....wg mojej oceny pobór oleju wzrósł po dwóch sytuacja....mianowicie gdy samochód był zapowietrzony o czym nie zostałem poinformowany raz...przez swojego mechaniora zmieniającego rozrząd, dwa....przez gazowników zakładających mi instalację....i tak po obu wyjazdach z warsztatów po przejechaniu kilku kilometrów, ciesząc się jazdą wyskoczył mi na check temperatura! wskazówka doszła do końca na czerwone pole, musiałem naturalnie się zatrzymać wyłączyć silnik :kwasny:i odpowietrzać.....pytanie do znawców....czy takie sytuacje mogły narobić wiele szkód w silniku? czy w ogóle jaki to ma związek i co mogło zostać uszkodzone....? Czy przez takie coś mógł wzrosnąć pobór okleum...?

Z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Niestety mógł. Te silniki są bardzo wrażliwe na przegrzanie a pierwszym objawem przegrzania jest właśnie pobór oleju.

Opublikowano

Albo pierscienie

Opublikowano

Też obstawiałbym pierścienie. Normalna temperatura robocza silnika to powiedzmy okolice 90 stopni, więc zanim u Ciebie doszło do czerwonego pola czyli dajmy na to do tych 130 stopni to musiało to chwilkę potrwać i właśnie przez tą "chwilkę" mogło "przypiec" pierścienie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...