Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica powietrza przy kolektorze ssącym w A4 B6 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego ta czesc fachowo nazywa sie "zespół regulatora napędu" . W 1.8 jest chyba troche inny ale zerknij na wczesniejsze wypowiedzi taki sama jest w 2.0 FSI.

Opublikowano

jeszcze jak moglbym was poprosic o nr czesci z etki, bo nie moge jednoznacznie okreslic czy wlasciwie wyszukalem..

z gory dziekuje :)

Opublikowano

Nowa "Gruszka" zamontowana, smiga juz prawie jak trzeba :) pozostało jedynie niepokojące sapnięcie przy dodaniu gwałtownie gazu... mam 780 obrt/m dodaje gazu i słysze jak by sapnięcie... potrafi nawet sie przydławić w pierwszych sekundach po uruchomieniu przy gwałtownym dodaniu gazu.

ZA DOTYCHCZASOWE POSTY DZIEKUJE BARDZO :)

Jeśli to co pisujesz występuje tylko na zimnym silniku to bankowo wina LPG. Mam to samo. Jest to znany problem - potocznie "zimny vag" - chodzi o opcję zubożenia na zimnym silniku. Ja czekam na poprawke oprogramowania STAG.

Opublikowano (edytowane)

Cześć Chłopaki,

Piszę z zapytaniem czy może orientujecie się gdzie można jeszcze dostać tą gruszkę, bądź ten plastikowy element, który z niej wychodzi z "oczkiem", który lubi sie łamać (przy dźwigni zmiany położenia klapek)
Kupiłem jakis miesiac temu kompletną gruchę na szrocie, jednak teraz ułamało się to"oczko", element poruszający klapkami. Mam nadzieję, że mnie zrozumiecie, o który element mi chodzi. Przeszukałem już wszystko co możliwe nawet teraz cieżko zdobyć kompletną gruchę. Macie jakiś namiar bądź może komuś leży niepotrzebna?

Pozdrawiam

Edytowane przez Lucca More
Opublikowano

Witam.

Postanowiłem troche zaoszczedzić kasy i zakupic nowa gruche. Grucha dotarła w zeszłym tygodniu od dilera audii koszt 160GBP.

Troche jest kasy jak za plstikowy element wg mnie przesada troche. Ale w komplecie znajdowała sie grucha, wałek z klapkami ktory wchodzi do kolektora oraz silniczek czy to pompka nie wiem. Wszystko zamontowane i jest mega róznica :) Teraz jest przyjemnosc z jazdy duzo lepsza :)

Pozdrawiam.

Opublikowano

Nowa "Gruszka" zamontowana, smiga juz prawie jak trzeba :) pozostało jedynie niepokojące sapnięcie przy dodaniu gwałtownie gazu... mam 780 obrt/m dodaje gazu i słysze jak by sapnięcie... potrafi nawet sie przydławić w pierwszych sekundach po uruchomieniu przy gwałtownym dodaniu gazu.

ZA DOTYCHCZASOWE POSTY DZIEKUJE BARDZO :)

Jeśli to co pisujesz występuje tylko na zimnym silniku to bankowo wina LPG. Mam to samo. Jest to znany problem - potocznie "zimny vag" - chodzi o opcję zubożenia na zimnym silniku. Ja czekam na poprawke oprogramowania STAG.

Kurcze, niestety występuje cały czas, rownież na ciepłym.. taki odgłos sapniecia jak by powietrze lewe łapał... ale gdzie znaleść przyczyne :(

Opublikowano

Tgrabowski nie przejmuj się w moim altku też sapie jak daje gazu i puszczam :)

Opublikowano

Cena to około 500-550 PLN, a numer katalogowy to

06B133619C


Piszę z zapytaniem czy może orientujecie się gdzie można jeszcze dostać tą gruszkę, bądź ten plastikowy element, który z niej wychodzi z "oczkiem", który lubi sie łamać (przy dźwigni zmiany położenia klapek)

Plastik płowieje z czasem i nie wytrzymuje. Proponuje obkleić dookoła bardzo mocnym klejem do plastiku "Plastic welding". Jeśli złapie pełną wytrzymałość to przy próbie wytrzymałościowej na zerwanie pęknie obok, nie w miejscu klejenia :)


db57f5575fe94bb474ac45049f55017e.jpg
Opublikowano

Nowa "Gruszka" zamontowana, smiga juz prawie jak trzeba :) pozostało jedynie niepokojące sapnięcie przy dodaniu gwałtownie gazu... mam 780 obrt/m dodaje gazu i słysze jak by sapnięcie... potrafi nawet sie przydławić w pierwszych sekundach po uruchomieniu przy gwałtownym dodaniu gazu.

ZA DOTYCHCZASOWE POSTY DZIEKUJE BARDZO :)

Jeśli to co pisujesz występuje tylko na zimnym silniku to bankowo wina LPG. Mam to samo. Jest to znany problem - potocznie "zimny vag" - chodzi o opcję zubożenia na zimnym silniku. Ja czekam na poprawke oprogramowania STAG.

Kurcze, niestety występuje cały czas, rownież na ciepłym.. taki odgłos sapniecia jak by powietrze lewe łapał... ale gdzie znaleść przyczyne :(

Jeżeli jeszcze borykasz się z problemem sapnięcia podczas gwałtownego dodawania gazu z wolnych obrotów to radzę sprawdzić czy aby ta plastikowa rurka z harmonijka idąca od dolotu do zaworu odmy (czwórnika) nie ma za dużego luzu. U mnie jak się okazuje to było problemem. Założyłem opaskę zaciskową aby zniwelować luz jak i możliwość lapania lewego powietrza i jest lux ;-) daj znać czy pomogło ;-)

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam pytanko czy wie ktoś ile kosztuje membrana do kierownicy powietrza 2.0 benzyna ALT

Opublikowano (edytowane)

Samej membrany nie kupisz, można poszukać na allegro ale to kupowanie kota w worku nie wspominając o ewentualnej reklamacji... Chyba że rozejrzysz się w okolicy i pojedziesz do sprzedawcy i fizycznie sprawdzisz stan. Ogólnie to jeśli ramię jest złamane to membrana powinna być cała, chyba że ktoś coś kombinował. Cena nowej gruszki w Aso to około 500-550 PLN, a numer katalogowy to

06B133619C

(pozycja napęd)

Edytowane przez xsebo1
Opublikowano

Dzisiaj okazało się, że moja "kierownica" nie działa niestety :-/ najprawdopodobniej dziurawa membrana. Wraz z moim kumplem mechaniorem zablokowaliśmy dzwigienke w pozycji wciśniętej na maxa blisko gruszki z membraną. Poza tym zatkalismy wężyk który "wciąga" podcisnieniem membranę w celu takim żeby nie było zakłóceń powietrza poprzez dziure w membranie. Po tym zabiegu autko wyraźnie żwawsze, lepiej sie zbiera. To na ciepłym silniku, a jutro zobacze co się dzieje na zimnym. Co myślicie o takim rozwiazaniu? Oczywiście to rozwiazanie tymczasowe - poszukuje nowej "kierownicy" :)

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie i odpowie czy można jazdzic cały czas z zablokowana kierownica powietrza w jednym położeniu? Silnik chodzi rewelacyjnie, zbiera się jak wściekły więc najchętniej bym to tak zostawił :-)

Opublikowano

Trzeba by sprawdzić czy korekty nie idą za bardzo na +, bo czasami może być tak, że będzie za dużo powietrza i będzie ECU rozpoznawał ubogą mieszankę, więc będzie starał się ją wzbogacać. Jak dojdzie do 25% to tryb awaryjny. Jak masz VAGa to zobacz kanał 032 i podaj wartości jakie są. Pierwsza kratka dotyczy biegu jałowego, druga częściowego obciążenia. Mają się mieścić w +-10% ale najlepiej jak oscylują +-5%.

Zobacz też na kanale 002 jaka jest wartość zasysanego powietrza na biegu jałowym.- ma być 2.0 - 4.5 g/s

Opublikowano

Oki,dzięki wielkie. Sprawdzę jak podjadę do kumpla bo nie mam vaga.

Opublikowano

Teoretycznie nie powinno się nic dziać ;)

Długi kolektor - większy moment obrotowy w zakresie niższych obrotów silnika.

Krótki kolektor - wyższa moc przy wysokich obrotach.

Wnioski wysuń sam co daje jazda na cały czas na krótkim kolektorze ;)

d3hntyni.png

Opublikowano

Ja jezdze na otwartej klapie powietrza juz ponad rok i nic sie nie dzieje zadnych bledow itd a auto lepiej sie zbiera.

Opublikowano (edytowane)

Teoretycznie nie powinno się nic dziać ;)

Długi kolektor - większy moment obrotowy w zakresie niższych obrotów silnika.

Krótki kolektor - wyższa moc przy wysokich obrotach.

Wnioski wysuń sam co daje jazda na cały czas na krótkim kolektorze ;)

d3hntyni.png

[/quot

Ale ja "to" przestawilem i zablokowałem oraz zatkalem wężyk żeby zakłuceń powietrza nie bylo, więc sądząc po zachowaniu silnika to raczej mam długi kolektor bo szybko i z moca wchodzi na obroty.

Edytowane przez maru

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...