Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja w A4 B6 nie działa - czy to czujnik ciśnienia klimatyzacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 hour ago, Seba A4 3.0l Quattro said:

Bezpiecznik klimy?

'1 Klimatyzacja 10A'

No nie sprawdzilem. zaraz zagladne i dam znac. Dzieki 

Sprawdilem bezpiecznik od klimy i czujnika cisnienia. Obydwa wporzadku.

 

Opublikowano

bezpiecznik nr 6 - Czujniki ciśnienia i czystości powietrza klimatyzacji 5A

image.png

Opublikowano (edytowane)

U mnie nadal nic czujnik pokazuje 5 bar i 20% na włączonym silniku co dziwne widzę że napięcie na n280 w kompresorze na chwilę po odpaleniu wskazuję 644a i za chwilę spada na 0 i ciągle 2 pierwsze pozycje są 0 econ po zapaleniu gaśnie i za chwilę się włącza nieraz szybciej nieraz później w czasie jazdy co jakiś czas się wyłącza econ też na krótko wentylator nie startuje zrobi ze 2 obroty. W testach vcds zapierd. Jak szalony czyli sprawny. Już nie wiem co dalej

Może coś z samym klimatronikiem?   Chociaż błędy wskazują na g65

Bezpieczniki też ok

Edytowane przez buczek136
Opublikowano

Witam  u mnie problemem jest to że  klimatyzacja najprawdopodobniej działa bez zarzutu .    

- uruchamia się 

- brak błędów 

- rurka pod maską zimna aż szron , to samo po zdjęciu schowka rurka zimna 

- klapy wygląda że pracują prawidłowo.

 

Porównałem z identycznym autem kuzyna i temperatury rurek identyczne u niego leci zimne z kratek a u mnie ciepłe.    Ma ktoś jakiś pomysł ?

Opublikowano
2 godziny temu, piotrek260180 napisał:

pod maską zimna aż szron

Szronu nie powinno być,świadczy to o problemie z zapchanym dławikiem lub o niewłaściwej ilości czynnika w klimie. Sprawdź ciśnienie vagiem. 

Opublikowano
11 godzin temu, pila24 napisał:

Szronu nie powinno być,świadczy to o problemie z zapchanym dławikiem lub o niewłaściwej ilości czynnika w klimie. Sprawdź ciśnienie vagiem. 

Szron to może za dużo powiedziane ale taki lekki nalot z powodu różnicy temperatur.   A nie powinien być błąd jeśli ciśnienie jest za niskie ?   Dzisiaj posprawdzam wszystko co się da ,  bo serwisy od klimy to w większości tylko  wyciągną czynnik i wtłoczą nowy a za  kilka miesięcy to samo .  Po ostatnim serwisie  wszystko działało  jakieś kilka miesięcy od lipca do zimy , więc jeśli jest za niskie ciśnienie to pewnie jest nieszczelność . 

Opublikowano

 

Witam ,  poniżej  wartości bloków pomiarowych klimatyzacji  , jeśli ktoś mógłby pomóc to będę wdzięczny .   Odczyt  klima na Lo   temp. zewn.  11.5 .   Objawy takie że klima nawet przy Lo dmucha ciepłym powietrzem.

Dziękuję.

1.1    - 0,64

1.2   - 56,55

1.3   - 35

1.4   -   4

 

2.1   -  0

2.2  - 12

2.3  - 0

2.4  - 0

 

3.1  -  25

3.2   - 24

3.3  - 27

3.4  - 227

 

4.1 - 23

4.2 - 22 

4.3 - 25

4.4 - 222

 

5.1 - 119

5.2 - 119

5.3 - 31

5.4  - 228

 

6.1 - 219

6.2 - 220

6.3 - 36

6.4 - 217

 

7.1 - 24

7.2 - 23

7.3 - 26

7.4 - 233

 

8.1 - 204

8.2 - 207

8.3 - 35

8.4 - 204

 

9.1 -  16.8

9.2 - 16.8

9.3 - 22.2

9.4 - 22,8

 

10.1 - 21,0

10.2 - 16,0

10,3 -  11,5

10,4 -  11,5

 

13,1 -  159

13,2 -  2960

13,3 -  77

13,4 -  0

 

14,1 - 9,20

14,2 - 8,80

14,3 -  248

14,4 -  40

 

15.1 -  106

15.2 -  248

15.3 -  136

15.4 -  248

 

16.1 -  1,34

16.2 -  288

16.3 -  1,30

16.4 -  272

 

17.1 - 135

17.2 - 135

17.3 -  135

17.4 -  13,90

 

18.1 - 27

18.2 - 3

18.3 -  ____00000

18.4 -  97

 

19.1 - _0_1_001

19.2 - __0_0100

19.3 - _________

19.4 - _________

 

 

 

Opublikowano

Kompresor nie nabija ciśnienia. Sprawdź sprzęgło na kole pasowym kompresora. Jeśli sprzęgło ok to albo zawór n280, albo kompresor. Najłatwiej wtedy odciągnąć czynnik (przy okazji sprawdzic czy ilość czynnika jest ok) i sprawdzić stan dyszy dławiącej jak brudna i z syfem to kompresor jak czysta to zawór do zmiany i klima powinna ruszyć.

Opublikowano

Cześć wam.
O co dokładnie z tym chodzi? Świeci się cały czas tryb ECON bez możliwości wyłączenia. VAG pokazuje błąd:

00819 - High Pressure Sensor (G65) 
	30-00 - Open or Short to B+

Pomiar grupy 001 - wartości w ogóle się nie zmieniają, ale może dlatego, że nie mogę w ogóle włączyć klimatyzacji?

8db91c4298c52c6bm.jpg

Bezpiecznik nr 1 i 6 sprawdzony.

Opublikowano
7 godzin temu, Userr napisał:

Cześć wam.
O co dokładnie z tym chodzi? Świeci się cały czas tryb ECON bez możliwości wyłączenia. VAG pokazuje błąd:


00819 - High Pressure Sensor (G65) 
	30-00 - Open or Short to B+

Pomiar grupy 001 - wartości w ogóle się nie zmieniają, ale może dlatego, że nie mogę w ogóle włączyć klimatyzacji?

8db91c4298c52c6bm.jpg

Bezpiecznik nr 1 i 6 sprawdzony.

Wygląda na niesprawny czujnik ciśnienia

Opublikowano
1 godzinę temu, greg2505 napisał:

Wygląda na niesprawny czujnik ciśnienia

albo wiązka

Opublikowano

Panowie czy po wymianie czujnika (zamówiłem NRF) potrzebne będzie kasowanie błędu czy powinna od razu zaskoczyć?

Pytam ponieważ nie będę miał kabla a samochód będzie stał u lakiernika więc podskoczę do niego i wymienię, chciałbym wtedy zobaczyć czy ECON zniknie.

Na VCDS pokazało błąd czujnika ciśnienia.

Opublikowano
9 godzin temu, papadziordzio napisał:

Panowie czy po wymianie czujnika (zamówiłem NRF) potrzebne będzie kasowanie błędu czy powinna od razu zaskoczyć?

Pytam ponieważ nie będę miał kabla a samochód będzie stał u lakiernika więc podskoczę do niego i wymienię, chciałbym wtedy zobaczyć czy ECON zniknie.

Na VCDS pokazało błąd czujnika ciśnienia.

Może wogóle nie zadziałać na tym czujniku, bo ogólnie na zamiennikach rzadko działa, braciak zakładał 2 różnych firm ,dopiero ori zadziałał i nie trzeba było kompa podłączać

Opublikowano
11 godzin temu, greg2505 napisał:

Może wogóle nie zadziałać na tym czujniku, bo ogólnie na zamiennikach rzadko działa, braciak zakładał 2 różnych firm ,dopiero ori zadziałał i nie trzeba było kompa podłączać

Ok, tak czy owak komputer nie jest potrzebny rozumiem, sprawdzę i już trzymam kciuki :decayed:

Opublikowano

Może sprzęgło się zerwało, wtedy parametry elektryczne są ok ale nie rośnie ciśnienie - jak tak mam i właśnie wymieniam kompresor.

Opublikowano
1 godzinę temu, kuba.goller napisał:

Może sprzęgło się zerwało, wtedy parametry elektryczne są ok ale nie rośnie ciśnienie - jak tak mam i właśnie wymieniam kompresor 

A sprzegło próbowałeś wymienić , to że się zerwało nie oznacza że sprężarka padła

Opublikowano

Jak sprzęgło się zrywa to zwykle dlatego że sprężarka staje, a jak staje to jest dramat. Choć czytam o osobach co wymieniają sprzęgło i dalej wszystko działa. Niestety u mnie w pół rocznym kompresorze padło sprzęgło i wał tak stoi, że nie da się przekręcić kluczem.

Opublikowano
21 godzin temu, kuba.goller napisał:

Jak sprzęgło się zrywa to zwykle dlatego że sprężarka staje, a jak staje to jest dramat. Choć czytam o osobach co wymieniają sprzęgło i dalej wszystko działa. Niestety u mnie w pół rocznym kompresorze padło sprzęgło i wał tak stoi, że nie da się przekręcić kluczem.

Zmieniłem u znajomego zerwane sprzęgło i na nowym drugi rok jeździ

Opublikowano

Super miał szczęście, ludzie 6 w Lotto tez trafiają:)

Opublikowano (edytowane)

Ja też wymieniałem samo sprzęgło. Zaczęło się od tego że śruba się odkręciła, więc przykręciłem twardszą na klej ale za kilka miesięcy i tak została ścięta. Po wymianie całego sprzęgła na nowe od roku nie ma problemu. W układzie nie było żadnych opiłków, dysza czysta.

Wg mnie to sprzęgło z wiekiem się wyrabia i w efekcie drgań/luzów śruba mocująca odkręca się. Nowe kompletne sprzęgło z rolką paska załatwia sprawę.

Nie polecam wklejać śruby bo potem nie ma jak jej odkręcić i trzeba rzeźbić żeby uratować sprężarkę.

Edytowane przez bobikos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...