audicoman Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Przy - 10, odpalam auto, 5 min odśnieżania i mam przełączony na gaz. Jak stoi w garażu, i od razu wyjeżdżam to trzeba ok 1km żeby przełączył się na gaz - prędkość ok. 40 km/h. Co jak co ale BFB szybko się rozgrzewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k232 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 21 godzin temu, pioteros napisał: wystarczy popatrzec sobie na czasy wtryskow na kompie No jak na ssaniu są obroty trochę ponad 1200 to mówisz, że lepiej toczyć się po drodze 40km/h niż zaczekać na postoju aż ssanie zejdzie i dopiero wtedy jechać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioteros Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 proste jak jedziesz pompa wody tez działa sprawniej i szybciej dystrybuuje płyn i nagrzewa całość, a to ze lepiej przeczekac ssanie na postoju to jest po prostu jakis mit z czasów polonezow i duzych fiatow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k232 Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Przetestuję to co piszesz, zobaczymy jak z paliwem będzie sytuacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioteros Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 trzeba by było podłączyć pompkę pod butelkę i dokładnie zmierzyć ilość zużytego paliwa w dwóch wariantach, bo tak w baku to nie widzę tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisiel Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 (Pioteros ) masz 4,2 i piszesz o jakiś miernych oszczędnościach kilku gramów paliwa? ja osobiście generalnie zawsze startowałem nie czekając na zagrzanie silnika. Przynajmniej silnik był przepalany na benzynie. Start gazu ( jak już napisano ) nie zależy od odległości ale od temperatury. Optymalną dla silnika jest przedział 30-35 st. Chodzi o nie obciążanie reduktora, ale również podawanie prawidłowej ilości gazu do komór. Zbyt szybkie przełączanie może doprowadzić do wypalenia chociażby gniazd zaworów. Jeśli odpalicie na samym gazie na zimnym silniku wtedy można się przekonać jak wygląda spalanie zbyt zimnej mieszanki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioteros Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 wiadomo ze roznica jest nieduza ale chodzi o sam fakt, nigdy nie uweirze ze stojaca i czekajac az auto sie zagrzeje, i dopiero przejechaniu danego odcinka drogi auto spali mniej niz jak gdyby od razu się ruszylo, postój auta na ssaniu to jest moment najwiekszej konsumpcji paliwa w przeliczeniu na srednia spalanie/km - auto nie dosc ze stoi, to jeszcze na zwiekszonej dawce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisiel Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 u mnie na postoju pokazuje 10,3 l i to na rozgrzanym silniku No ale to ON teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Na postoju jedyną słuszną miarą jest ilość spalanych litrów w jednostce czasu, czego B6 nie wyświetla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robero321 Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Napisał ktoś wyżej że przepina się mu na gaz po przejechaniu 1 km hmm to możliwe u mnie też ale w garażu musi być nagrzane do co najmniej 30 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darko Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 U Mnie przełącza się na gaz po 300-400 m przy temp.powietrza -10 ,auto odpalam i jadę,na nic nie czekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Falcone Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 1 minutę temu, darko napisał: U Mnie przełącza się na gaz po 300-400 m przy temp.powietrza -10 ,auto odpalam i jadę,na nic nie czekam. na ile masz ustawioną temp przełączania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darko Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 1 minutę temu, Falcone napisał: na ile masz ustawioną temp przełączania? na 15 stopni,tylko Ja mam reduktor z podgrzewaczem R01 CS,druga zima już tak jeżdżona, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k232 Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 5 minut temu, darko napisał: U Mnie przełącza się na gaz po 300-400 m przy temp.powietrza -10 ,auto odpalam i jadę,na nic nie czekam. To głowica ładnie dostaje po d*pie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darko Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 1 minutę temu, k232 napisał: To głowica ładnie dostaje po d*pie. nic nie dostaje, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radko123 Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 (edytowane) Dzisiaj po nocy sprawdziłem u siebie, auto w garażu temperatura -6 otoczenia i silnika. Odpaliłem poczekałem 5 sekund i w drogę, przełączenie na gaz nastąpiło po 0,9km. W sterowniku ustawione przełączanie przy temperaturze reduktora 36 stopni. Edytowane 10 Lutego 2017 przez radko123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mszark Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 (edytowane) Szybko wam te autka się grzeją. U mnie auto pod chmurką, ok -10 stopni, odpalam i jade, sprawdzałem to właściwie na trasie bo miasto małe i szybko się wyjeżdża. Gaz ustawiony na 36 stopni, to z 5km przejadę po trasie nie przekraczając 3tyś obrotów zanim się przełączy. Edytowane 10 Lutego 2017 przez mszark Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helga Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 14 minut temu, mszark napisał: Szybko wam te autka się grzeją. U mnie auto pod chmurką, ok -10 stopni, odpalam i jade, sprawdzałem to właściwie na trasie bo miasto małe i szybko się wyjeżdża. Gaz ustawiony na 36 stopni, to z 5km przejadę po trasie nie przekraczając 3tyś obrotów zanim się przełączy. Ja doszedłem do wniosku że oszczędność przy póznym przełączaniu na gaz jest żadna,komplet naprawczy reduktora do większości reduktorów to kosz ok 60zł,to mamy ponad 10l benzyny,w skali miesiąca ją przepalimy a nawet więcej,wtedy mamy komplet naprawczy do reduktora,reduktor przy przełączaniu przy 10 st wytrzymał u mnie 3 zimy,przelicznik jest prosty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mszark Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 No możemy sobie przeliczać, zależy kto jak często używa auta (ja sporadycznie, stąd też dłuższe nagrzewanie bo się porządnie autko wyziębia), czy ktoś sam będzie robił reduktor, czy musi komuś zapłacić za robociznę. Ja tutaj nikogo nie pouczam i nie doradzam. Mam jak mam i mi to odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guns88 Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Poczytajcie literatury trochę, nie pamiętam szczegółów, ale na Polibudzie mnie uczyli, że 1 godzina pracy silnika na jałowym w zimie zużywa silnik jak 10000 przejechanych km w 90C, także sztuka dla sztuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się