Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam czytałem wiele i sam już nie wiem mam mętlik w głowie który olej wybrać to tak , w tej chwili mam olej zalany Schel Ultra 5w40 ale wszyscy piszą że lepszą alternatywą jest Motul chyba ten z linku Motul 8100 X-CESS 5L 5W40 pełen syntetyk - LUBLIN (3450177216) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. co myślicie o tych oliwach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a do adr 1.8 95rok jaki zalac olejek? Nie wiadomo jaki olej był lany.. przebieg 300 tys

Może jest coś dobrego i tańszego niż Motul X-cess 5W-40//

Za pomoc i sugestie z góry dzięki

Bywasz czasem w Pruszczu Gd.?

Dam ci haslo i 30 % rabatu w pewnym zaprzyjaznionym sklepie :)

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czytałem wiele i sam już nie wiem mam mętlik w głowie który olej wybrać ...

- może czytałeś za dużo. Wystarczy przeczytać jeden akapit tego co zaleca producent, który wykonał masę testów wielu parametrów na przestrzeni lat. Wg audi każdy spełniający pewną normę jest wystarczająco dobry. Na pewnym pozomie jakości jak dodajesz więcej dodaków polepszających jakiś parametr to spada inny parametr. Tak samo jak z samochodem - jak kupisz wózek sportowy (dobry pod pewnym względem) to nie zapakujesz się do niego z rodziną na wakacje (czyli jest zły pod innym względem). Olej spełniający daną normę ma zrównoważone i optymalne dodatki i niemożliwym jest coś niesamowitego z tego poziomu ulepszyć co by zostawiło inne produkty pod każdym względem w tyle. Znajdziesz w sieci że jakiś olej jest pod jakimś względem dobry - a zaraz się okarze, że jakis jego parametr (o którym nawet nie słyszałeś do tej pory) jest dużo poniżej średniej. Wylosuj sobie jakiś olej zgodny z normą do twojego silnika i zajmij się czymś innym :)

Ten wychodzi tanio do benyzniaka : TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 5L+ NAJTAŃSZE FILTRY (3417026165) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. U mnie w hipermakecie kosztuje 200zł. Zalałem nim swój silnik i chodzi cichuteńko ( teraz najbardziej słyszę pukanie zaworka chyba od recyrkulacji oparów przy filtrze pow). Tylko tyle mogę na razie powiedzieć. Jak chcesz więcej to poszukaj szczegółowych analiz laboratoryjnych olejów i je przeryj. Najlepiej kup cokolwiek zgodnego z normą 502.00 (do benzyniaka) a wolnym czasie poszukaj jaki jest porządny filtr oleju, żeby nie było, że się wypociłeś wyszukując olej i wykosztowałeś - a złej jakości filtr zaprzepaści teraz cały wysiłek. Jak koniecznie chcesz więcej wydać to moim zdaniem lepiej pójśc w częstrzą wymianę oleju - tego nikt nie zabrania z wręcz wielu zaleca. Jak tak zrobisz będziesz spać spokojnie i będziesz dużo do przodu względem tych, którzy leją mineralny albo dojeżdżają do wymiany do 15 tyśi w trudnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o oleju Castrol Magnatec 5w40 c3? [h=1][/h]

- czemu myślisz, że jakiś Heniek z forum, co kupił 15 letniego audika za pożyczone w providencie 10 tysi wie jaki lać olej??? (abstrahując) Słuchaj producenta co zaleca. Magnatec 5w40 c3 spełnia najbardziej pożądaną normę do benzynowych 502.00 więc go kup jeśli ci się podoba opakowanie i będzie to wyśmienity wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o oleju Castrol Magnatec 5w40 c3?

- czemu myślisz, że jakiś Heniek z forum, co kupił 15 letniego audika za pożyczone w providencie 10 tysi wie jaki lać olej??? (abstrahując) Słuchaj producenta co zaleca. Magnatec 5w40 c3 spełnia najbardziej pożądaną normę do benzynowych 502.00 więc go kup jeśli ci się podoba opakowanie i będzie to wyśmienity wybór.

tylko ori,bo wleje jakieś barachło i wiadomo co będzie:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem rok na magnatecu więc mogę śmiało powiedzieć, że więcej go nie wleje. Oleju wzięło mi około 0,8l na 10 tys. km. Ktoś powie, że zużycie w normie i się z tym zgodzę, tylko, że poprzednio miałem zalanego Fuscha i nie ubyło prawie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez używałem jeszcze w polonezach bo to była mania jak teraz motul ale jak siadł silnik i zobaczyłem środek to nigdy więcej. To nie olej tylko masło.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem rok na magnatecu więc mogę śmiało powiedzieć, że więcej go nie wleje. Oleju wzięło mi około 0,8l na 10 tys. km. Ktoś powie, że zużycie w normie i się z tym zgodzę, tylko, że poprzednio miałem zalanego Fuscha i nie ubyło prawie nic.

- ale ile oleju się spala to tylko jeden z dziesiątek parametrów oleju. To, że jakiegoś oleju spala się więcej niz innego nie znaczy, że jest on nieodpowiedni do silnika. Kilka postów temu był link do ruskiego zestawienia olejów i tam któryś olej wypadał bardzo dobrze na tle innych ale minusem jego było właśnie sporo większe zużycie. Więc jeśli olej jest zgodny z normą i nawet się go zużywa więcej niż innego to wszystko jest w porządku. Minusem oleju, który się łatwiej spala jest zwiększenie ceny ale plusem może być to, że dolewasz świeżego, który zmieszany podnosi parametry częściowo zużytego, który już jest w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem rok na magnatecu więc mogę śmiało powiedzieć, że więcej go nie wleje. Oleju wzięło mi około 0,8l na 10 tys. km. Ktoś powie, że zużycie w normie i się z tym zgodzę, tylko, że poprzednio miałem zalanego Fuscha i nie ubyło prawie nic.

- ale ile oleju się spala to tylko jeden z dziesiątek parametrów oleju. To, że jakiegoś oleju spala się więcej niz innego nie znaczy, że jest on nieodpowiedni do silnika. Kilka postów temu był link do ruskiego zestawienia olejów i tam któryś olej wypadał bardzo dobrze na tle innych ale minusem jego było właśnie sporo większe zużycie. Więc jeśli olej jest zgodny z normą i nawet się go zużywa więcej niż innego to wszystko jest w porządku. Minusem oleju, który się łatwiej spala jest zwiększenie ceny ale plusem może być to, że dolewasz świeżego, który zmieszany podnosi parametry częściowo zużytego, który już jest w silniku.

Minusem oleju który mocno odparowuje[czyli znika z silnika]jest to ze ten dymek osadza sie na pokrywie glowicy ,wakach rozrzadu,i w odmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minusem oleju który mocno odparowuje[czyli znika z silnika]jest to ze ten dymek osadza sie na pokrywie glowicy ,wakach rozrzadu,i w odmie.

- to jest jeszcze inny parametr - zdolność tworzenia tej twardej powłoki a jeszcze inny np tworzenia szlamu. Ubywanie oleju może też być spowodowane zwykłym spalaniem a to są zupełnie inne procesy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...