Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bixenon Xenon od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmmmm, a masz jakieś konkretne te przetwornice? Bo gdyby faktycznie to była ich wina, to rozejrzał bym się już w tym kierunku ?

Opublikowano
36 minut temu, Langista napisał:

Hmmmm, a masz jakieś konkretne te przetwornice? Bo gdyby faktycznie to była ich wina, to rozejrzał bym się już w tym kierunku ?

Mogą być różne,ważne by markowe i w lampach się mieściły bez większej rzeźby. Koito, hella,osram... myślę że jest wiele opcji lepszych niż valeo. U siebie mam hella 5DV009000

Opublikowano

Panowie, nowe żarniki, nowe przetwornice, a nadal mam lekkie mruganie krótko po włączeniu do czasu rozgrzania się, po ok. minucie wszystko świeci już bez problemu, co jeszcze może być winowajcą? 

Opublikowano
28 minut temu, Langista napisał:

Panowie, nowe żarniki, nowe przetwornice, a nadal mam lekkie mruganie krótko po włączeniu do czasu rozgrzania się, po ok. minucie wszystko świeci już bez problemu, co jeszcze może być winowajcą? 

Przetwornice pewnie znów valeo? Sprawdzałeś jakie napięcie do nich dochodzi?

Opublikowano

No tak, nie miałem czasu ani też hajsu żeby szukać czegoś i bawić się z kablami w lampie. Mówisz że alternator może wariować już albo regulator napięcia? Ale wydaje mi się że w tedy byłby problem cały czas a nie tylko przez pierwsze kilkadziesiąt sekund.

 

Wątpię aby to była wina przetwornic, bo ten problem był już na starych przetwornicach. Do tego barwa światła na starej przetwornicy 4-ro pinowej była lekko żółta, teraz już jest jak należy. Przetwornice z końcówki 2019 także żadne wyleżane w magazynie.

Opublikowano
8 godzin temu, Langista napisał:

nie miałem czasu ani też hajsu żeby szukać czegoś i

Za nowe przetwornice jednak dałeś te 400zł minimum ,a za te przetwornice hella używki dałbyś 200zl,do tego 2 kawałki blachy by zaślepić miejsce po starych przetwornicach i klej poliuretanowy za 20 zł do uszczelnienia  i przyklejania przetwornic. To by rozwiązało problemy ze wszelkim mruganiem itp,i wyszło by niemal połowę taniej.

Opublikowano

No niestety, akurat auto mam ciągle w użytku teraz, z przerwami na moje spanie i czasu brak na takie rzeczy..

Jeszcze zobaczę czy na starym żarniku dzieje się to samo, bo te są jakieś podejrzane od samego początku.

Opublikowano

Czy szkła soczewki w bi xenonie są w obu lampach identyczne czy jednak zakrzywienie światła jest inne?

Rozbierałem lampy do wymiany odbłyśników i nie oznaczyłem ich w żaden sposób przez co nie wiem, która jest która :/

Opublikowano
1 minutę temu, sebool12 napisał:

Czy szkła soczewki w bi xenonie są w obu lampach identyczne czy jednak zakrzywienie światła jest inne?

Rozbierałem lampy do wymiany odbłyśników i nie oznaczyłem ich w żaden sposób przez co nie wiem, która jest która :/

Projektory są różne ale soczewki takie same.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie, mam ori Bixy w mojej B6. Pytanie: W jakie soczewki inwestować? Było by dobrze gdybym nie musiał za dużo rezać, ale to nie musi być wyznacznik. A być może są jakieś p&p?

:a4fan:

Opublikowano

Soczewki z A4 B8 lub Evox-r 2.0. 

W obu przypadkach potrzebujesz adapter. 

Opublikowano

do bixów mam gotowy adapter pod Evox R 2.0. pasuje idealnie :) robiłem pod swoje lampy, gdyby coś mogę dorobić i wysłać...

IMG_20200429_132932[1].jpg

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Cześć

Przewertowałem cały temat i chciałbym prosić o weryfikację czy dobrze rozumiem co mam zrobić żeby moje lampy świeciły lepiej :)

W moim aucie są światła xenonowe, kod PX1 z żarnikiem D1S. 

- Żeby je zmodyfikować muszę kupić nowe soczewki np. HELLA EVOX-R 2.0  / Koito FX-R 3.0 3″  / Bosch / AL 

- Lampę należy rozmontować, poszerzyć miejsce soczewki, i przerobić uchwyty do nowej soczewki (co zapewne nie będzie łatwe i przysporzy mi wiele nerwów)

- Od soczewki do świateł drogowych trzeba podłączyć wiązkę do opuszczania klapy

- Mogę zamontować oryginalne przetwornice i żarniki d1s które mam teraz w aucie.

Zgadza się ? :)

Opublikowano

Tak zgadza się, i do opuszczania nie klapy a przesłony ?

Opublikowano

A tak racja - przesłony :D

No dobra to teraz tylko muszę dokładnie przestudiować temat montażu systemu drl i clh, nauczyć się jak to wszystko potem podłączyć do kupy razem i można działać :)

Powiem szczerze że trochę obawiam się że coś zrobię nie tak i zniszczę lampę przy montowaniu nowej soczewki ale cóż, kto nie ryzykuję ten nie pije szampana, za bardzo zależy mi na dobrych światłach więc trzeba spróbować.

Opublikowano

Najgorsza sprawa to rozkleic te nieszczęsne lampy, reszta już jakoś idzie ?

Opublikowano (edytowane)

Panowie, ksenon przy włączaniu zapłonu się poziomuje, a przynajmniej ma sekwencję góra-dół-poziom. Procedura poziomowania w VAG-u i tak samo światła reagują. Auto załadowane z tyłu i zaczynam ludzi oślepiać.. o co chodzi?

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Zobacz ramiona czujników , czy nie są pokorodowane, czy przeguby lekko chodzą... Zawsze możesz na próbę odpiąć i sprawdzić w ręce czy zmieniają się odczyty na vagu i czy przy ruchach poziomują się też światła... 

Opublikowano (edytowane)

Ktoś musiał regulowaç wysokość świecenia lamp bez uprzedniego podłączenia i adaptacji lamp w nastawach podstawowych. Takie są właśnie tego wyniki. Dużo osób twierdzi tu na forum że nie trzeba adaptacji robić przy ustawianiu świateł.

Samopoziomowanie ma pewien zakres działania czyli regulowania silniczków lamp dlatego przy ustawianiu świateł należy zrobić adaptacje (nastawy podstawowe). Auto musi stać w pionie i kierowca siedzi za kierownicą. Czujniki nachylenia sa wtedy mnw. 50/50 obciążone (tylna i przednia óś tak samo) Wtedy regulujemy światła i jak jest ok to wchodzimy w sterownik świateł i robimy adaptacje. Sterownik wtedy zapamiętuje położenie czujników nachylenia i dostosowuje silniczki lamp do nich ustawiając je w połowie zakresu który mają do przebycia gdy kręcą w góre czy w dół. Sa wtedy w pozycji wyjsciowej zero i wiedzą że mogą 50%w dół lub 50%w góre jechać. Jak ktoś nagle zacznie regulować wysokość świecenia lamp bez adaptacji przestawi te ustawienia. Przy obciążonym aucie dupsko siadľo załóżmy na 70% ale silniczki nie miały całego zakresu pracy żeby obniżyć lampy. Niżej niż gwint na śrubie która kręca nie pojadą dlatego oślepia. Musisz jechać do kogoś żeby ustawił to jak trzeba.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
3 godziny temu, Langista napisał:

Panowie, ksenon przy włączaniu zapłonu się poziomuje, a przynajmniej ma sekwencję góra-dół-poziom. Procedura poziomowania w VAG-u i tak samo światła reagują. Auto załadowane z tyłu i zaczynam ludzi oślepiać.. o co chodzi?

Masz włącznik auto? Zobacz w blokach pomiarowych jaki masz czas reakcji (64 sekundy czy np. 0,06s)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...