Skocz do zawartości

Ranking

  1. DarekS4

    DarekS4

    Pasjonat


    • Punkty

      5

    • Postów

      571


  2. Hugo

    Hugo

    PREZES


    • Punkty

      4

    • Postów

      5679


  3. sebaa

    sebaa

    Pasjonat


    • Punkty

      3

    • Postów

      174


  4. kamil-vag

    kamil-vag

    Pasjonat.


    • Punkty

      3

    • Postów

      5816


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01/05/22 uwzględniając wszystkie działy

  1. Pisze tego posta od wczoraj bo zasnąłem wyjście/wejście z ECU jakim dajesz sygnał. Te tabelki są bardzo spoko i sam kiedyś bawiłem się tym. To co miałeś a to co zrobiłeś jest bez porównania. Jestem przekonany że miałeś wgranego gotowca i tyle w temacie. Wygląda to całkiem ok natomiast Kamil korekty jeżeli będziesz chciał coś poprawić i tak zrobisz już na podstawie logów i tego jak przebiegają tam parametry. Teraz tak dla jasności ta tabelka nie sprawdzi się tak jakbyśmy chcieli kiedy zostaną wprowadzone zmienne . Zmienna to wtryski turbo i wszelkie modyfikacje mechaniczne które mają wpływ na ilość wprowadzanego powietrza do cylindra i paliwa. Zmienną trzeba też potraktować samochód który ma jakąś tam moc i ma jakieś tam parametry ale ze względu na jego wiek te parametry już nie pozwalają uzyskać zadanych wartości. Pół biedy jak ktoś to rozumie i zamiast robić softa inwestuje w naprawy lub dążenie do przywrócenia serii. Ja często mam tak i tutaj przykład: BEX - zrobione logi pomiary i wykres pokazuje 171 koni. Diagnoza to nie domagająca turbina + bardzo zmieniona charakterystyka prowadzenia Nm. - Jednym słowem turbo do roboty. Klient i tak chce tego softa pomimo ze tłumaczysz mu że jak ta turbina zostanie naprawiona to trzeba zrobić korektę takiego softu ponieważ o ile jesteś uczciwy i ogarniasz co robisz to nie będzie to gotowiec tylko soft dokrojony do tego co zastałeś w aucie. Do czego dążę ja robię wszystko z sondą AFR w wydechu z tyłu.... jest to najlepsza forma analizy tego co tam się dzieje tu i teraz. I Polecam to wszystkim. bo przy tworzeniu softa na słabym pacjencie gdzie są zmienne z racji niedomagań lub zmiennych z powodu grubych modyfikacji strojenie z taką sondą jest po prostu prostsze i bezpieczniejsze. Moze za bardzo filozofuję ale takie jest moje zdanie. Chłopy wszyscy macie rację jeżeli by się nad tym zastanowić. Powiem teraz tak jak to wygląda z mojego doświadczenia Pierwsze to wspomniane lecenie w kulki przez Tunerów. Po pierwsze Słowo Tuner jest w dzisiejszych czasach dla mnie warte tyle co szmata do podłogi. Chińskie klony programatorów zalały rynek. dostępność sprzętu jest duża i w 90% przypadków na tych klonach da się ogarniać fury do 2018r spokojnie. Nie będę robił się święty bo sam mam jednego klona i działa za***iście. Dlaczego go mam ? Chłopy prosta sprawa .... Flex kosztował mnie grube bańki w wersji Master. Do tego i tak muszę co jakiś czas płacić za aktualizację. Jeżeli miałbym mieć kilka urządzeń i każde za ok 20tys PLN to jak to się ma wrócić ? Jak to się ma do tych Tunerów ? No właśnie tak że teraz w promieniu 100km jest 10 firm która "specjalizuje" się w robienia profesjonalnego softu właśnie pod twój samochód . Ch**** z tym że połowa nie zna pojęcia korekty paliwowej, AFR, i nie potrafi zrobić logów .... kupując chinola dostają paczkę map i lecą na oślep.... bardzie powściągliwi wysyłają pliki do obróbki ale i to ma krótkie nogi no i nie da Ci tyle zarobić żeby się wrócił porządny sprzęt i koło się zamyka. Dla tego mówię że słowo Tuner tyle jest dla mnie warte po połowa tych ludzi to są ludzie którzy nauczyli się zgrywać i wgrywać. Tyle. Tuner to dla mnie osoba która zrobi soft sama. To jest tuner i tyle. Ja się za wybitnego znawce nie uważam bo cały czas się uczę i jest wiele rzeczy których nie potrafię zrobić. Ale akurat tutaj są też + posiadania oryginalnego oprogramowania. Temat na dobra flachę. LVL i że tak powiem renomę poprawiłem też tym ze nauczyłem się na sterownikach Stand Alone typu EMU które latają żyją i chłopaki driftują upalają jest spoko. Tylko że to pomimo pozorów jest banalne pod względem rozbrajania sterowników seryjnych. Hamownia - Mam dwie drogowe w tym jedną GPS. Ok opory wiatr ok wszystko rozumiemy ale producenci podają jasne kryteria i wymogi do stworzenia poprawnego wyniku. Dlaczego zdecydowałem się posiadać takie ? Z prostego powodu Czas i miejsce. Ale nie kupowałem ich na pałę .... Mam idealną drogę wdg. tego co podaje producent dodatkowo jest nowa i zaraz przy niej mam wagę i niskie natężenie ruchu. A każdy pomiar jest taki sam +/- 1km dlatego odpadają mi zmienne że od zważenia musiałem jechać np 20km do drogi na której robię pomiar ALE nie myślcie że np 20L paliwa w zbiorniku ma wpływ na to że na wykresie wyjdą wam różne pomiary. Wcale tak nie jest bo jeżeli uważacie że 20L paliwa w zbiorniku zrobi różnicę to pomyślcie co jak dmuchnie wam wiatr z prędkością 30km ? Dlatego kompletną głupotą jest robienie pomairów posiadając drogę zbudowaną z górek i spadów lub masy zakrętów. Ja polecam drogową Dynometa GPS mam używam jest OK . Rolek używam tylko na setupy grube gdzie jest gruby Stage wymagający modyfikacji całych map od Fueling Boost Ignition kalibracji MAF MAP i innych czujników, są zmiany DBW na większe tam nic nie działa wszystko trzeba robić na nowo i spędza się na tym godziny. Dlatego strojenie tego na drodze jest bardzo ciężkie. Tak ale nawet te ogromne wymiękają przy 3-4 pomiarze pod rząd gdzie robisz cały czas korekty. Wiem co mówię. 90% samochodów ma prędkość powyżej 100 zamykając 3 bieg. Dla samochodów ze skrzyniami 8Hp i mocami 400+ jest jeszcze szybciej bo często już pojawiają się problemy z trakcją. Tak jak mówiłem nie uważam się za mega tunera a to co myślę i co jestem w stanie powiedzieć ze swojego doświadczenia to tylko moja osobista opinia. Dla mnie w Polsce kotami i osobami które mogę nazwać z czystym sercem jako tuner to osoby do zliczenia na palcach dwóch rąk na całą PL. Co nie zmienia faktu ze polska na skalę europejską stoi bardzo wysoko.
    4 punkty
  2. TERMIN ZLOTU: 08-10.04.2022r. Regulamin zlotu Audi A4 Klub Polska: Zlot jest imprezą niekomercyjną o charakterze towarzyskim, mający na celu spotkanie i integracje użytkowników i miłośników Audi A4. 1. Ilekroć w dalszej części niniejszego Regulaminu jest mowa o: Organizatorze - należy rozumieć przez to Audi A4 Klub Polska, w imieniu którego w sprawach organizacyjnych zlotu działają Cuber, Jarko, ThemOn, Hugo Uczestnikach zlotu - należy rozumieć przez to osoby biorące udział w zlocie, które dokonały zapłaty za zlot zgodnie z pkt 8 niniejszego Regulaminu. 2. Zlot odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w ośrodku Grand Stasinda w dniach 08-10.04.2022r. 3. Szczegółowy plan zlotu: PIĄTEK 19.00 - POCZĄTEK ZLOTU (Wszyscy przyjeżdżający na zlot proszeni są o zgłoszenie się do organizatorów czekających na Was koło recepcji w godz. 18:00-19:00) 20.00 - Grill i ognisko w szałasie + DJ i zabawa do białego rana MENU: tak bogate, że ciężko wszystko wymienić. Na pewno nikt głodny nie będzie 21.00 - Pokaz sztucznych ogni SOBOTA 9.00-10.30 - Śniadanie 11:00 -15.00 - Czas relaksu 15.30-16.30 – Obiadokolacja MENU: tak bogate, że ciężko wszystko wymienić. Na pewno nikt głodny nie będzie 15:30-19:00 - Sprzedaż gadżetów klubowych 20:00 - Uroczysta kolacja MENU: tak bogate, że ciężko wszystko wymienić. Na pewno nikt głodny nie będzie oraz tradycyjnie prosiak 20.00 - Tradycyjny tort urodzinowy NIEDZIELA 9.00-10.30 - Śniadanie 14.00 - KONIEC ZLOTU 4. Uczestnictwo w zlocie jest dobrowolne i odbywa się na własną odpowiedzialność. 5. Zakwaterowanie na zlocie przewidziane jest w pokojach 2, 3, 4, 5 i 6 osobowych. O przydziałach do pokoi uczestnicy zostaną poinformowani nie później jak 5 dni przed rozpoczęciem zlotu. Informacja ta będzie opublikowana w niniejszym wątku. 6. Organizator nie gwarantuje żadnemu z uczestników zakwaterowania w pokoju 2 osobowym. 7. Odpłatność za zlot wynosi: 500zł - osoba 400zł - dzieci od 3 do 10 roku życia 0zł - dzieci do 3 roku życia, urodzone po 01.03.2019r. UWAGA: Osoby chcące przedłużyć pobyt w ośrodku w Bukowinie, proszone są o kontakt z właścicielem. Tutaj są namiary: STASINDA. Po ustaleniu dodatkowego pobytu, prosimy o informację na PW, abyśmy mogli przypisać Wam ten sam pokój na cały zlot. Opłacamy każdemu wstęp na baseny, sauny oraz jacuzzi. Macie wszystko bez limitów przez cały zlot. 8. Uczestnik zlotu zobowiązuje się wpłacić zadatek w kwocie 100zł za siebie oraz po 100zł za każdą osobę towarzyszącą do dnia 07.02.2022r. na pokrycie początkowych kosztów organizacji zlotu. Brak terminowo uiszczonej opłaty będzie skutkował natychmiastowym usunięciem z listy osób chętnych do pobytu na zlocie. Płatności należy dokonywać na poniższe konto: Numer rachunku: 90 1140 2004 0000 3602 3402 9767 Numer rachunku IBAN: PL90 1140 2004 0000 3602 3402 9767 Numer BIC: BREXPLPWMBK Posiadacz rachunku: Jarosław Matys W tytule: nick klubowy i rodzaj opłaty, np. jarko zadatek lub jarko zlot Uwaga! Lista wpłat aktualizowana jest dwa razy w tygodniu: poniedziałek/wtorek oraz czwartek/piątek. W sprawach rozliczeniowych bardzo proszę kontaktować się z kolegą @jarko 9. Zapłata zadatku przez uczestnika traktowana jest jako oświadczenie woli zgodnie z art. 60 Kodeksu Cywilnego. Skutkuje również wpisaniem uczestnika na listę osób chętnych do pobytu na zlocie. 10. Do dnia 07.03.2022r. roku organizator może odwołać zlot, a uczestnik może zrezygnować z pobytu na zlocie – w tym przypadku zadatek zostanie zwrócony uczestnikowi w pełnej wysokości w terminie 7 dni od daty rezygnacji ze zlotu 11. W przypadku odwołania zlotu z przyczyn niezależnych od organizatora zadatek zostanie zwrócony uczestnikowi w pełnej wysokości. 12. W przypadku odwołania zlotu po dniu 07.03.2022r. z przyczyn leżących po stronie organizatora, zadatek zostanie zwrócony uczestnikowi w podwójnej wysokości. 13. W przypadku rezygnacji uczestnika z pobytu na zlocie po terminie 07.03.2022r. zadatek nie zostanie zwrócony uczestnikowi i przepada na rzecz organizatora. Uczestnik ma prawo wskazać osobę w zastępstwie. Osoba w zastępstwie musi poinformować organizatora o tym, za kogo jedzie. Do rozliczenia zadatku na zlot dochodzi pomiędzy zainteresowanymi osobami bez udziału organizatorów zlotu. 14. Całość opłaty za zlot płatna jest do dnia 7.03.2022r. i po tym terminie nie zostanie zwrócona uczestnikowi w przypadku rezygnacji. Uczestnik może wskazać osobę w zastępstwie. Do rozliczenia zapłaty za zlot, dochodzi pomiędzy zainteresowanymi osobami bez udziału organizatorów zlotu. 15. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany planu zlotu z przyczyn od niego niezależnych. 16. Za akceptację niniejszego regulaminu uważa się wpłatę na konto organizatora kwoty zadatku wymienionego w punkcie 8 niniejszego Regulaminu. 17. Każdy uczestnik zlotu zobowiązany jest do zachowania czystości w ośrodku oraz kultury podczas zlotu. 18. Nie stosowanie się do Regulaminu skutkować może zakazem wyjazdu na kolejne zloty. 19. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decyzję podejmować będzie Zarząd Klubu. 20. Każdy uczestnik zlotu jest zobowiązany do noszenia identyfikatora, jaki otrzyma od organizatorów. Do czasu zakończenia zlotu niedopuszczalne są wymiany, jak również używanie nie swojego identyfikatora. OSOBY CHCĄCE ZAPISAĆ SIĘ NA ZLOT, PROSIMY O WPISYWANIE SIĘ W TYM WĄTKU. Przy imionach dzieci proszę dopisywać wiek, jeżeli są niepełnoletnie. Lista uczestników: Cuber Dorota Mateusz (9l) Lena (4,5r) Jarko Agnieszka Amelka (15l) Leon (5l) Liwia (15l) Themon Justyna Pola (2,5r) Natan (8l) Alan (4,5r) Hugo Olek (16l) Magdalenah Igor (17l) Kuba Jarek Tomek Michał Michał Marcelina Bartek Mariusz Marzena Martka Mateusz Piotrek Edyta Viki + 1 Claudi + 1 Tomasz Ewa Krystian Lila Szymeniu Justyna Kosmita Lidziejka Gwerty Enkeli Tomek (2) Kasjan Emilla Rob@k Gosia Michał Nikola Wihu Gosia Marcin K Agata Janek (12) Mikołaj (9) Łukasz F Klaudia G Marcin K Flinston95 Verkaa9696 Maciej J Ola Ż Hubert Jola + Adam (4) + Marysia (9) Sylwia P Wiktor B Mariusz F Iza F Adam87 Dominika M0Z4RT Oliwia Kinga Krzysztof Krzysiek99 + Justyna Sabina Daniel Seba Paula Natalka Michał Sz + 1 + 1 mariusz-jagi Beatka Lucyna Tomek Michu1996 Misiek671 H4mm3R Kasia Hania (1,5m) Łukasz Justyna Franek (7)Antek S1NNER Emilia Janusz Ania Zieluu + Mila Edyta Mateusz Bart + Karolcia + Amelia (10l) michal_g84 Ania Poziek Pat 44 Aga Nadia (9l) Oskar Hornet + 1 Moskal Kolkov Slawek Prymusik Marzena Samuel (16) Noemi (14) wrclaguna Slaweq + Łukasz K4rol81 Iwona Filip (8l) chudineze Wiola Rajmund ebek93 marla Lena (6m) Suli Angelaa black4 Grisza79 Pablo Mania + 1 Łukasz Kinga Lennox Ania Wojtek (12) Ala (10) Zuzia (3) pawloo7 M@rcin + Kasia Ponton_2004 Anita Krystian (14) Kacper (10) Darek Anna Musti Mustisia Gabrysia (1,5) Jola Tomek trybus1819 + Grzanka Papuga Lele Kaju Paulina + Mateusz + Paulina mykenzie Magda Agnieszka Marcin Leon (4) Nina (1) Joanna Paweł Olga (4) Magda Tomek Zuzanna (7) Sokolnh + Ewelina + Bartek (7) + Oliwia (6m) Jola Tomek + 1 + 1 Wypsiu Krysia Seba Emi Mati Domin Monia Dave Ola Kondzio Ania ĆWIKŁA Ania Miron Dorota Dawid (14) Blacha Agnieszka Hania (9) MAJKI EWCIA Mijaga Żaneta Nataniel (6) Fabian (2) Pajda Dorota Laura (6) Nikoś (2) Tomi_81 Zosia A4-Tomek Róża Mario22 Ola Ucho.77 Sylwia Sebola4 Monika Tomaszu Agnieszka Polko_V Ewka Paula (4) Gabryś (2) Adaś Wypyszka Laura (2m)Paula Radzio Tymon (4l) Julek (7m) Grzesiek Asia PIXI Oranżadka S5_WSZ Ola Pklima Monika Ebek95 Paula Joookeer69 koala Reikeb Dorcia S3ns Emilia Bercik95 Pauli Maniek Paulina heniog1 Adam Robert Marcin Kazek 07_yeti krystian3769 tomekhxc Madzia Deniro Elizka89 Huzio00 Marteczka Marysia (4) Hołowczyc20 + Renata + Monika + Konrad lysy24 + Agnieszka + Hania (3) Łukasz880310 + Paulina + Franio (3) xXPiotrekXx19 + Ewelina + Barbara + Norbert (1,5) Patryk + Anita Niestandardowy + Asia + Nadia (13l) Kamil + Sara + Tobiasz (1,5r) (Musti) Piotr + Ania + Lila (3l) Krzysztof + Małgorzata + Oliwier (5l) + Antek (3l) Tomek Klaudia Lena (9m) Janek Milena Hotel - >> Grand Stasinda << Poniżej kilka wybranych zdjęć, a wszystkie zdjęcia znajdziecie w galerii (https://www.grandstasinda.pl/moduly,galeria_foto.html) 25. Mapa dojazdu: GPS N 49o19'21.86" E 20o06'23.29" Mapy Google GOO.GL ★★★★★ · Noclegi ze śniadaniem KAMERY ONLINE - http://www.grandstasinda.pl/strony,kamery.html
    3 punkty
  3. OK, dwie kawy wypite na Orlenie, zgłoszenia przeklepane i lista uzupełniona Czekam jeszcze na finalną liczbę miejsc, ale patrząc na poprzednie lata i roszady do czasu zlotu, myślę, że wszyscy się załapią Teraz tylko trzymać kciuki i odliczać czas do zlotu Ruszam dalej w trasę. Miłego wieczoru
    2 punkty
  4. To lecimy z tematem. Otwieram wątek. Lista pojawi się zapewne późnym wieczorem, bo jestem w trasie i nie mam jak jej wrzucić i aktualizować. Jak będziecie się szukać na liście to na całej, bo dzisiejsze zgłoszenia będą jako uzupełnienie listy, na której są już osoby, które czekają od dwóch lat Miejmy nadzieję, że w końcu się uda spotkać
    2 punkty
  5. Wartościowy wpis podsumowujący nasze wypowiedzi. Jak pisałem wyżej, nie mam czym zgrać swojego softa by sprawdzić co tam jest grane, no ale same suche dane niewiele nam powiedzą na to wychodzi, bo skoro jest to rzekomo pisany program pod konkretną sztukę to potrzebujemy jeszcze fizycznie tego samochodu. Choć można pewnie wywnioskować, że skoro pewne parametry są podciągnięte powyżej normatywnych to niekoniecznie może wiązać się z tym, że chcemy większą moc, tylko po prostu ratujemy to z czym podzespoły niedomagają. Napiszę tak, jednego pierwszego softa miałem, z odczuć opiszę, byłem zadowolony, niby 166KM i 351Nm ale naprawdę fajnie to jechało co potwierdzali inni. Po montażu FMIC udałem się na dostrojenie i udało się wydobyć 30 szczytowego Nm, ale w okolicach 2100rpm doszło go około 63Nm jak dobrze pamiętam, więc wstawanie jest znacznie lepsze. Drugi soft niby tak naprawdę, żaden do STAGE2 czy coś innego, po prostu 'drobna korekta' a czuje się jakbym z serii ponownie zrobił softa.
    2 punkty
  6. Jako ze nastapila zmiana auta, to teraz sie tutaj podepne. Esa jeszcze nie sprzedana, bo jak mowie, czasu jakos nie mam. Moja jezdzi zadowolona jak na razie No dobra. Co tutaj duzo pisac RS6 C7 Performance Moc 605km / 700 Nm - wszystko zostaje w serii jak na razie. Wydech akrapovic.
    1 punkt
  7. Aktualizacja dokonań z ostatniego roku ;-) Odnowienie jednostki napędowej oraz wzmocnienie skrzyni biegów tiptronic , pakiet maxtondesign , upgrade hamulców przód i tył , zmodyfikowana kierownica oraz zamontowane obudowy lusterek "carbon" Zacisk hamulcowy z Audi RS4 B9 6T Tarcze hamulcowe 390 mm Upgrade tylnych hamulców na "dwuzacisk" Kierownica z wykorzystaniem włókna węglowego Obudowy lusterek wg nowej koncepcji Nowe czerwone nici ? Rewizja i odnowienie jednostki napędowej ? Po nie spiesznym dotarciu i lekkim strojeniu wykres prezentuje się następująco Pakiet maxtondesign moim zdaniem komponuje się bardzo dobrze do tego nadwozia
    1 punkt
  8. Daj log na postoju i log dynamiczny. Różnica ciśnienia, czas od ostatniej regeneracji, km od ostatniej regeneracji, zawartosc popiolu w oleju, obliczona masa sadzy, zmierzona masa sadzy. Log na postoju rób bez zmiany położenia pedału gazu. Dajesz 3 bieg i od 1500-3500obr. różnica ciśnienia nie powinna przekraczać 200hPa (log dynamiczny) Ładnie obrobić w tabelki by wszystko było czytelne, wyniki daj na forum. Zerowy wynik w zawartości popiołu w oleju może swiadczyć o zamontowanym zamienniku DPF ale mogę się mylić.
    1 punkt
  9. Wartość zmierzona sadzy ustalana jest na podstawie wskazania z czujnika różnicy ciśnień. Wartość wyliczona to wartość obliczana na podstawie algorytmu (średnie spalanie, prędkość, przebyte km itp.). Dzisiejsze zdjęcie, które wstawiłeś wykonane było na pracującym silniku na wolnych obrotach (przynajmniej tak pisałeś). Wartość -1 hPa to moim zdaniem trochę niewiarygodne wskazanie, co może być także powodem dlaczego wartość zmierzona sadzy nie rośnie. Albo nie wymienili po czyszczeniu czujnika różnicy ciśnień albo go nie skalibrowali.
    1 punkt
  10. Po kominach widać, że DPF jest. Zawartość popiołu wskazuje, że ktoś tą wartość zerował i pewnie tak jak piszesz w tym czasie czyścił DPF. Wartość obliczona rośnie, ale bardzo powoli. U mnie po dystansie 120 km byłoby to już około 5-6 g, u Ciebie przybyło 0.25 g co jest wręcz wartością bardzo małą. Kompletnie nie rośnie Ci wartość zmierzona. Z jakiego powodu? Nie wiem. A sprawdzałeś może na chodzącym silniku czy przy dodawaniu gazu zmieniają się wartości w pozycji różnica ciśnień? Możesz zanotować jakie masz wartości np na biegu jałowym, przy 2 i 3 tys obrotów i dać znać. No niestety nie ma żadnej informacji o wypaleniu. Na allegro są takie boxy: allegro.pl ALLEGRO.PL U Ciebie w tej chwili jeśli nie zacznie rosnąć wartość zmierzona, to wartość obliczona dojdzie do około 22.5 g i wtedy sterownik spróbuje przeprowadzić regeneracje. Ale mimo wszystko coś jest nie tak
    1 punkt
  11. @DarekS4 Dzięki za taki obszerny i dużo wnoszący post Multi-map aktywuje manetką tempomatu i na obrotomierzu wskazuje mi 1 2 3 przy przełączaniu banków. Dokładnie, wgranie, logi, analiza i ewentualna korekta. I tu plus multimap bo mogę normalnie jeździć dalej na ori Co do zmiennych zdaje sobie jak najbardziej sprawę, że mimo iż dbam o tego klekota, to silnik, wtryski i turbina po 19 latach nie będą mieć seryjnej wydajności... Popieram jak najbardziej... ewentualnie chyba korzystają też z pomiaru EGT ? Co do hamowni, właśnie ma chyba tą którą polecasz, takie mi zdj wysłał: Może się na weekendzie zbiorę by to w końcu wgrać i pologować, bo jak na razie to dużo teorii a praktyki wcale hehe Zapytam, skoro przy tym AFR 17-17,5 mamy najlepsze osiągi i najmniej dymienia to czy nie można by z tego wyliczyć dawki w większości mapy ? Nawiązując do mapki którą wcześniej wrzuciłem, to w seryjnych TDI pod pełnym obciążeniem AFR utrzymuje się na poziomie 21-22 w większości obrotów, jedynie podczas wstawania sprężarki (moment kiedy czuć że turbo wstało) spada w okolice 16... Czyli jeśli chcemy szybciej rozpędzić turbo to dajemy więcej paliwa (AFR 16), rośnie moment, działa pod pełnym obciążeniem i MAF pokazuje najwięcej, wtedy ujmujemy do 21-22, tylko dlaczego znowu spada AFR wraz ze wzrostem do max obrotów i ciśnienia ? Na logach widzę, że i MAF wtedy też leci w dół zawsze... Mniejsze AFR = więcej paliwa = większy moment, ale za to widoczne zadymienie, dobrze myślę ? Kurde jak ja kocham chłonąć wiedzę Ten mój temat to naprawdę się robi must have dla każdego kto kupił klekota w TDI haha Odpowiedź dlaczego w ogóle zacząłem drążyć temat ? Bo po przełączeniu mapy zauważałem wzmożone zadymienie... potem sprawdziłem logi... no i się zaczęło czytanie, szukanie i zabawy w exelu
    1 punkt
  12. Cześć Mocowanie czujników PDC jest ori S4 - ale zdobyć zestaw ze zderzaka lub sam zderzak to graniczy z cudem. Ale jest alternatywa bo w S6 C5 i A6 C5 V8 mocowanie i graty są takie same jak w S4 B5 ( sprawdziłem na ETCE ), różnica jest w wiązce bo jest krótsza jak S4 i dlatego przedłużałem ją żeby dostała do modułu pod kanapą ( lewa strona ). Na dniach podłączę ją to dam znać co i jak Wycieraczka z Q5 i ramieniem jest p&p do polift ( numer silniczka: 8R0955711C ) , w przedlift trzeba płytkę prze lutować ze swojego starego silniczka
    1 punkt
  13. Zwykły kabel kkl z viakena do grupy vag. Na portalach jest tego zatrzęsienie. Poza tym wszystko opisane w dziale diagnostyka: jaki interfejs, paczka z programami, sterownikami, instrukcje i co tylko chcesz. Popatrz sam, ja nie mam zamiaru powielać i tak już po 100x powtarzanych tych samych rzeczy.
    1 punkt
  14. W ogóle przejechał się z Tobą z podpiętym kompem i patrzył na korekty/czasy wtrysków? Bo to, że mapki się pokrywają to nie znaczy, że jest dobrze Jakbym tak ufał wszystkim dookoła jak Ty to niepotrzebnie wydałbym do tej pory równowartość samochodu Kup sobie kabel za 70zł i sam się zabierz do roboty. Zaoszczędzisz nerówów, w c**j czasu i pieniędzy.
    1 punkt
  15. Paliwa w takim sensie brak, że mieszanka jest uboga. Błędów nie sprawdzał i cewkę w ciemno wymienił? Generalnie to złe podejście do tematu, ale takie czasy że więcej wymieniaczy niż mechaników. Na forum znajdziesz jak zrobić logi dynamiczne, jeśli masz kabel i laptopa to jesteś w stanie sam to ogarnąć i zobaczyć na ile w ogóle to auto jest sprawne. Standardowo coś tam na pewno już będzie niedomagać i na benzynie.
    1 punkt
  16. Ja miałem raz sytuacje, że przerwałem próbę wypalania kilku krotnie, to właśnie zsumował przebieg i czas, ale przy następnej próbie wypalania już zaczął od 0 odliczać. I chyba raz była sytuacja, że wyzerował przebieg, ale czas odliczał dalej. Tak jak Tomek powiedział, pokaż odczyty po zrobieniu trochę km, to będzie widać co się dzieje. Tyle, że tu nie ma bata. Na trasie bez problemu powinien się dopalić. Nie wiem, walnięty czujnik różnicy ciśnień i sterownik przez niego głupieje?
    1 punkt
  17. Zgadza się Sebastian. Niemożliwym wydaje się wartość rzeczywista sadzy po przebiegu 1140km nawet, jeśli założymy, że w tym czasie regeneracje były inicjowane ale niedokończone. Ciekawe, co z ta obliczoną ? - Marcin (Ass), podaj dane po przejechanych następnych km.
    1 punkt
  18. Ja bym obstawiał, że coś ma namieszane w sterowniku. 1140 km od ostatniej regeneracji i wartość wyliczona 13 g? To co ile się wypala? co 2000 km? Wartość zmierzona i popiół olejowy po 0 g też są dziwne. Masz sadze na wylocie rury? Bo może DPFa już nie ma, a jest jakoś nieudolnie wyprogramowany...
    1 punkt
  19. Zapomniałem o tym napisać wyżej. Dlaczego wszyscy dzisiaj chcą zgrywać softy żeby je sprawdzać.... Przecież robicie logi które mówią 90% prawdy. Bo co .... Robisz softa wgrywasz jedziesz hamujesz i co dalej .... robisz np korektę bo wydaje Ci się że górą mógłby iść mocniej ? No nie analizujesz logi a na ich podstawie widzisz czy to co robisz daje efekt czy nie. Co w dalszym ciągu jest modyfikacją tego co zastałeś w aucie . To co pisałem wyżej na przykładzie z BEX.
    1 punkt
  20. Masz wyzerowaną ilość popiołu olejowego, co może świadczyć o wyczyszczeniu lub wymianie dpf.
    1 punkt
  21. kiedyś ktoś się wypowiadał gdzieś, że te grile robione na zamówienie (gość się ogłasza na olx i na allegro) są podobno słabo/mało starannie wykonane, ale to tylko wiem z opowieści. Jak ja zastanawiałem się nad jego kupnem do zderzaka sline (gość robi też do sline) to znalazłem gdzieś te opinie na temat jego roboty i zdecydowałem się na samodzielna robotę.
    1 punkt
  22. Karol warto sprawdzić jeszcze pompę VACum czy króciec nie jest luźny, nie wiem czy masz też dodatkowy podgrzewacz płynu ? Wtedy można by nowe świece dać, to samo sprawdzić świece żarowe w bloku... Wężyki podciśnienia zmienione ? Jak nie to też dać nowe silikonowe. Takie pierdoły, ale warto posprawdzać, szczególnie w taki zimowy okres. Co do felg, myślę, że byśmy się dogadali, tylko najpierw muszę jeszcze przymierzyć u siebie te z A5 czy będą leżeć
    1 punkt
  23. Zainteresuj się czy było coś robione z mechanizmem napędzania pompek, tam w AJM były jeszcze te elementy starego typu, które lubiły się zużywać... Warto zmienić na te nowego typu... Pierwszy PD miał te swoje mankamenty ? ale w Twoich rękach dostanie drugie życie hehe Nie chcesz łopat 18" na lato ? ?
    1 punkt
  24. 1 punkt
  25. Witam święta święta i po świętach ,Nowy rok i jakoś to leci dalej,mało grzebane było ale jakieś pasci porobiłem przy Aucie Podświetlane kratki przód zeby było full ambiente jak z fabryki... śmieszne te dopłaty audi za ambiente srente itp? Drive select na pokładzie już był ale przycisk wrzucimy Myślałem ze lampki te ze zdjęcia bedą mocniejsze od 8J0 947 409B ale niestety świeca jak seria w b8? wiec nie brać na przyszłość jak by ktoś się skusił Plan na podświetlenie kubka i miejsca na telefon lampkami z a8 d4,ładne czarne i mniej widoczne niż białe,po przemyśleniach chyba tylko bedzie miejsce na tel podświetlone,sorry za syf ale to testowy uchwyt Do stołków rs4 wleciały ori wtyczki do poduszek poliftowych? trochę minęło żeby zabrać się do tego.. Świąteczne Ori prezenty od Kobitki i Rodziny?Rękawica bedzie pasować do czerwonej nitki w Aucie A Tu Nowa Fura,Czlowiek sie dorobił Nowki z Salonu? Szukałem drugiego auta na daily jako wół roboczy do pracy i uciekła mi dobrze c5 wyposażona,szukałem oglądałem i nic nie znalazłem co by mnie zaciekawiło,wiec wpadł ten elektryczny wytwór. Producent podaje 65km zasięgu ale realnie robi się około 45km z moja wagą,pagórkami itp Odblokowałem ją na 30km bo była zablokowana na 20km..Ceramikę położyłem CarPro ?,rejere nakleilem?do Roboty w sam raz jak mam 6km,w zimę to nawet do parkingu auto się nie nagrzalo a gdzie olej.. Segway G30D collabo z Audi Plany po Zimie odgruzować auto,One step,rozrząd,czyszczenie nagaru i soft,zaciski w kolor jakiś bo ruda lubi je..Wysłać pasy na zmienę koloru bo już opłacone czekają z 2 miesiące jak nie dłużej i znaleźć daily w Quattro również Pany Życzę dużo modow i piniedzy w Nowym roku,mimo tego ze te Państwo zaczyna odpierda.... Lepiej to już było ?
    1 punkt
  26. Teraz demontował to ten sam lakiernik i lepiej to zamontował, ale fotki obecnej z tak bliska nie mam dla porównania
    1 punkt
  27. 1 punkt
  28. Odgrzeje kotleta, Ma ktoś może pod ręką numer gum/podkładek gumowych pod tylne sprężyny? (góra, dół) Jakiś nr mi się przewinął ale nie wiem czy to jest ten: 8e0512149p Znalazłem już odp. na moje pytanie, dla potomnych: 8E0 512 145 - podkładka plastikowa od 1BA (13mm gruba/wysoka) 8E0 512 149 P - podkładka gumowa od 1BE/BV (nie wiem jakiej grubości) 8E0 512 297 J - podkładka gumowa od 1BE/BV (nie wiem jakiej grubości)
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...