Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Elendit to jest trojnik od podcisnienia , czasem dostanie sie tam troche oleju z czwornika . Jak cos to mam gdzies ten trojnik , odezwij sie na PW. Najgrubszy waz idzie do serwa, ten z lewej do czwornika odmy ten z prawej do kolektora ssacego.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Elendit to jest trojnik od podcisnienia , czasem dostanie sie tam troche oleju z czwornika . Jak cos to mam gdzies ten trojnik , odezwij sie na PW. Najgrubszy waz idzie do serwa, ten z lewej do czwornika odmy ten z prawej do kolektora ssacego.

Masz może gdzieś jego nr?

Opublikowano

Właśnie jest spocono - mokry podejrzewam że lewa rurka popuszcza gdzieś nad uszczelnieniem może bym ja odkręcił i przykręcił jeszcze raz no albo całość trzeba by wymienić to wtedy odezwę się do benego :)

Może płyn chłodniczy tam uciekać ?

Pół roku temu miałem z tym też problem bo prawa rura wogóle była pęknięta i wywalało błąd ubogiej mieszanki po wymianie rurki było ok teraz lewa ale błąd nie wyskakuje jeszcze ..

Opublikowano

Ale tam nie ma plynu chlodniczego. Lewa rurka idzie do czwornika odmy , jak jest czwornik zasyfiony to czasem do tej rurki poleci olej i robi sie "majonez" ja po zimnie to czyscilem i ulamalem czesc ktora jest przy kolektorze ssacym , kupilem caly uklad wiec stary trojnik mi zostal. W tym trojniki sa jeszcze jakies kanaly i chyba zaworek z tego co pamietam. Po pracy zobacze i podesle ci numer.

---------- Post dopisany at 19:59 ---------- Poprzedni post napisany at 12:22 ----------

numer czesci 06B133753C

Opublikowano

mam takie pytanie ,widzialem na allegro kompletny silnik 1,8 t 163 km BFB gotowy do zamontowania w cenie 4800 zl i tu moje pytanie co jeszcze trzeba bylo by wymienic aby dzialal demontujac 2,0 ALT ?

czy nikt z forum nierobil swapa z 2.0 alt na jakis inny silnik ? , moze 3,0 by bylo latwiej i taniej wsadzic niz 1,8 T ?

Opublikowano
mam takie pytanie ,widzialem na allegro kompletny silnik 1,8 t 163 km BFB gotowy do zamontowania w cenie 4800 zl i tu moje pytanie co jeszcze trzeba bylo by wymienic aby dzialal demontujac 2,0 ALT ?

czy nikt z forum nierobil swapa z 2.0 alt na jakis inny silnik ? , moze 3,0 by bylo latwiej i taniej wsadzic niz 1,8 T ?

Chyba najtaniej bedzie zmiana auta

Oprócz silnika to jeszcze wiązka, ECU nie wiem czy skrzynia podpasi, tłumiki i pewnie wiele innych dupereli

Koszty duże, a jeszcze robota:facepalm:

Chyba że 2.0 kupiłeś z uszkodzonym silnikiem za tanie pieniądze

Opublikowano

ee kurcze panowie ale napiszę wam że płukanka silnika motul trochę mi pomogła z pół litra na tysiąc spadło gdzieś do 300 ml , a takie branie by mnie zadowalało, może po każdej wymianie oleju wlać to coś i tyle. 3000 tys km w mieście przejechałem na litrze oleju :P

Opublikowano

A ja filtr bede wymienial co 30tys i olej tez ,nie ma sensu wymieniac co 15tys szkoda kasy w koncu olej mam prakycznie swierzy a filtr spokohnie 30tys wytrzyma.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Witam. Mam ALT i kontrolka oleju mi sie pojawia. Czytam forum.

Jestem dopiero na 12 karcie/stronie - ale czytam dokładnie, niedługo dotrę do tej strony aktualnej - 71, hehe.

---------- Post dopisany 09-07-2013 at 09:32 ---------- Poprzedni post napisany 05-07-2013 at 21:16 ----------

24 strona

Opublikowano

Podobno te 2.0 131km od któregoś roku montowane w B7 nie mają problemu z braniem oleju ? Prawda to ? O które roczniki chodzi ?

Opublikowano
Podobno te 2.0 131km od któregoś roku montowane w B7 nie mają problemu z braniem oleju ? Prawda to ? O które roczniki chodzi ?

Nie prawda:wink:

Opublikowano
Podobno te 2.0 131km od któregoś roku montowane w B7 nie mają problemu z braniem oleju ? Prawda to ? O które roczniki chodzi ?

Nie prawda:wink:

Ja nie mam u siebie absolutnie żadnego problemu z olejem, Któryś z użytkowników na tym forum oznajmił mi, że w B7 ALT został poprawiony wariator i coś tam jeszcze ale ja nie mam wiedzy na ten temat i nie chce siać propagandy:wink:, postu na szybko znaleść nie mogę, który z unserów to napisał....

Opublikowano

Znajomy ma B7 z silnikiem 2.0 ALT rocznik z tego co pamietam 2006 , nie ma problemu z olejem . Z wygladu zmieniona jest odma oraz kolor niektorych elementow z szarego jak w B6 na czarny . Poza tym inna oslona na wtryski ale to juz malo istotne.

Opublikowano

Panowie, prawie przebrnąłem przez cały wątek, wiem sporo więcej, i postanowiłem dodać coś od siebie. :hi:

Moją a4 kupiłem rok temu, i na początku nie miałem problemu z olejem, pierwszy raz kontrolka zapaliła mi się po jakichś 5000km. Co ciekawe, nie była wtedy jeszcze dopieszczona, miała złamaną harmonijkę między przewodem odmy (06b129627ab) a czwórnikiem, sam czwórnik miał złamaną rurkę z prawej (tą wąską) i przewód stamtąd spadał. Regularnie wyskakiwały mi błędy z przepustnicy. Nie wiem czym była zalana, niby facet który ją sprowadził dał mi sporo faktur i paragonów, był tam paragon za mobil 1 esp 5w30, ale kto wie czy to za olej do tego silnika było :kox: Od razu wymieniłem olej, zgadnijcie na co, no i przez 5 tys. km był spokój, a potem się zaczęło, kontrolka co 2-2,5 tys. km. Zazwyczaj 200 ml wystarczyło, żeby z min zrobiło się max, ale to pewnie wina filtra (filtron :thumbdown: ). Ostatnio między wymianami dolałem jakieś 3-4l. Teraz nadal jest jeszcze Castrol 5w30, przy najbliższej wymianie albo spróbuję tego Mobila albo Valvoline 5w40 maxlife (jakieś opinie, sugestie?). Też miałem tą dziwną miarkę z gwintem, ale pewnego razu zauważyłem że dookoła niej jest tłusto od oleju - obejrzałem ją dokładnie, dwie uszczelki, obie ubabrane w oleju, i olej przy samym korku :thumbdown: zmieniłem na oryginalną i już ponad uszczelką jest sucho (wiem że to głupie :facepalm: ) Gdzieś mam też jakąś nieszczelność, bo okolice czwórnika i cewek mają tłusty nalot, może więc tutaj jak już namierzę którędy ucieka coś mi się uda osiągnąć. Dużo pracuję i nie bardzo miałem czas o wszystkim się dowiedzieć i powymieniać, więc mam już nalatane ponad 20tys km, stopniowo wszystko doprowadzałem do ładu, i przez ostatnie 800 km nie zauważyłem ubytku więc jestem dobrej myśli.

Jeśli zaś chodzi o serwis longlife... cóż, jak widać trochę dolewam, ale nie ma takiej tragedii jak u niektórych. A książka serwisowa mówi, że od zakupu do pierwszej wymiany oleju był olej LL, nalatane 42 tys km i dwa i pół roku :facepalm: potem już grzecznie, co 14 tys... czyli ktoś się w porę zreflektował. U mnie chyba oleju ubywa głównie przez nieszczelności, które powoli znajduję i łatam, no i ten castrol nieszczęsny - myślicie że przez 20kkm zdążył zasyfić silnik?

Przy mojej jeździe następną wymianę będę miał pewnie za 3 miesiące, po drodze mam urlop i dam szwagrowi a4 żeby znalazł nieszczelności... i zobaczymy.

A tak BTW to jest mój drugi samochód, pierwszym jest Astra I rocznik 1992, nie bierze ni grama :decayed: tak naprawdę jak tylko nią jeździłem to nie wiedziałem co to mieć samochód, lałem paliwo, zmieniałem olej i wio :decayed:

Edycja: jeszcze zapomniałem dodać, że znajomy z pracy kupił nówkę renault, serwisuje go co 30 tys km i nie dolewa między przeglądami, a jeździ więcej niż ja (ok 3 tys/miesiąc), już od dwóch lat. On używa Elfa.

Opublikowano

Witam! Też miałem ten problem , Po każdych 100km zapalała się kontrolka. kombinowałem i wczytywałem się na forum a wystarczyło wymienić czujnik poziomu oleju. Mnie po zniżkach zamiennik kosztował 94zł. Trzy śrubki od dołu przy wymianie oleju i po kłopocie. Powodzenia!

Opublikowano

Koledzy pali mi się ostatnio napis serwis :) jak się go kasuje bo chyba jest to związane z przeglądem co 15 tys km ale wcześniej wymieniałem a licznika nie skasowałem :P

Opublikowano

No i? Pewnie wariator do wymiany lub regeneracji

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

koledzy ja juz po remoncie silnika przelatane 2,5tys km i jak narazie nie bierze oleju,przed remontem ubywało go 1l/800km:kox:

sylwek01_18 najprawdopodobniej napinacz łancuszka faz rozrzadu, znajduje sie z tyłu silnika (od strony sciany grodziowej),łaczy oba wałki rozrzadu, nie trzyma on oleju i zanim dojdzie do niego olej przy porannym rozruchu badz przy dłuzszym postoju robi sie własnie taki warkot:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...