Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, kamil-vag napisał:

Niestety w upalne dni, po 2 latach spokoju, klima znowu odmówiła posłuszeństwa. Standardowo jedna strona chłodzi druga nie... więc bogatszy o wiedzę z poprzedniego serwisu wiedziałem od razu, że brakuje czynnika. 

Podjechałem na serwis, zostało 170g z 500g czynnika, dobiłem i o 100 zł lżejszy wyjechałem już z dodanym kontrastem UV.

Na wiosnę, zaopatrzę się w lampę i będę sprawdzał gdzie znowu spierd... czynnik :P:P:P

Niby test próżni przechodzi, niby psikane pianką po łączeniach, nic nie wychodzi a ucieka...

u mnie jest to samo oringi powymieniane nowy osuszacz dławik itp. a gaz jak uciekał tak ucieka i na razie jeżdżę bez klimy ale po niedzieli musze się tym zająć bo nie wyczymie 

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
12 godzin temu, marky2552 napisał:

u mnie jest to samo

No widzisz, człowiek się narobi a tu d*pa :P Wiele osób się skarży na nieszczelność w tym układzie, na grupach fb też sporo ludzi pisało o braku czynnika. 

Jak dla mnie to te przyłącza są do d*py, powinny być normalne, proste śrubowe, jak przy dyszy rozprężnej. Te mocowania po boku też nijakie, jeszcze jakby to było na 2 śruby...

Oringi też wymiary z kosmosu, dostępne tylko w ASO. No ale coś musi się psuć, a interes kręci... Klimiarze tylko czekają na takie proste robótki z dopełnieniem czynnika ^^ 

Jak ruszę temat, dam na pewno znać gdzie to znowu spierdziela... 

Ważne, że na razie mrozi jak zła :P Bo nawet nie bardzo było jak z dziećmi na lody jechać, bo zaraz marudzenie, że gorąco, że duszno, że rzygać się chce haha... ale kto ma dzieciaki, wie sam najlepiej jak to jest :P

 

Opublikowano

Ja Ci powiem co musisz zrobic. Rozebrac kazde połączenie i papierkiem ściernym 2000 docietym w długi pasek przeczyscic powierzchnie przylegania oringu. Chodzi o utlenianie aluminium jak zawsze. Pozniej dajesz oringi ale nie ze sklepu motoryzacyjnego tylko z konkretnego zestawu jak klimiarze mają. Ja to robilem po przekladce silnika bo za pierwszym razem niedbale poskladalem i tez mi ubylo. Teraz juz 2 lata spokoju i ani grama nie ubylo ale troche zabawy z tymi połączeniami bylo:) 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

@misiek95 Dzięki pięknie Michał za poradę ;) Zapewne się zastosuje ^^ Zobaczymy w ogóle skąd to ucieka :P

Tarcze tez już odświeżyłem Twoim sposobem, także fajnie wyszło, prawie jak nowe ;)

P.S to tak przy okazji postu, auto sporo stoi, więc chciałem trochę odświeżyć hamulce itp... no i patrze a tu wewnętrzny klocek zaraz by walił błędem ? 

64435105_461987804617865_7225355497023471616_n.jpg

Szybkie zamówienie Ferodo FDB1717

Pany czy u Was też szybciej zużywa się wewnętrzny klocek, ten który gniecie tłoczek ? ? ?

Na tył też już czekają tarcze i klocki Pagida 255mm 

64264177_476285123141286_4010268100225138688_n.jpg

No i zamówiłem taki ciekawy środek... ciekawe czy coś pomoże na rudę na tarczach, czy kasa w błoto ?

https://www.forch.pl/chemia-warsztatowa/srodki-do-pielegnacji-pojazdu/ochrona-hamulcow-kol-oraz-komory-silnika/spray-ochronny-do-tarcz-hamulcowych-p321

Chyba każde dłużej stojące auto trapi ten sam problem...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
16 minut temu, kamil-vag napisał:

Pany czy u Was też szybciej zużywa się wewnętrzny klocek, ten który gniecie tłoczek ? ? ?

Jak masz dużą różnice w grubości to sprawdź czy swobodnie przesuwa Ci sie zacisk na prowadnicach. Jak jest jakiś opór to wytnij te stare gumki, co współpracują z prowadnicą, wyczyść rdzę i załóż nowe niespuchnięte gumy. A tarcze bardzo ładnie wyszły :) Mi bardziej niż na aspekcie wizualnym to zależało na tym, żeby te ranty tak nie narastały szybko. I pomagało :)

Opublikowano
23 minuty temu, misiek95 napisał:

załóż nowe niespuchnięte gumy.

tak się zrobi, kupię nowe gumki i + prowadnice ;) koszt niewielki tego.

Opublikowano

Jak prowadnice nie mają wżerów to do wkrętarki + papier wodny na lusterko.

Opublikowano

Ogólnie to nie miałem nigdy problemu z grzaniem się tarcz, czy trzymaniem koła, jedyne co zauważyłem to ten szybciej zużywający się wewnętrzny klocek, i to na obu zaciskach... 

Opublikowano

zazwyczaj wewnętrzny klocek szybciej się kończy ;)

Opublikowano

Dobra. Jutro mam zamiar składać hamulce do kupy. Teraz pytanie za 100pkt. Czy i co smarować ?

Gumki i prowadnice na przód mam nowe kupione.

Mam niby pastę Brembo B-Quiet którą można posmarować praktycznie wszystko:

brembo.jpgd6abbe78-43d7-460d-98dc-3a2110dced1d

Ale są różne teorie. Jedni piszą, żeby wcale nie smarować, inni żeby smarować i sam już w sumie zgłupiałem...

Przednie nie smarujemy nic ? 

Tylne tylko smar w harmonijki z prowadnicami ? 

Można w ogóle dać tą pastę brembo, żeby nie korodowały elementy po których przesuwa się klocek ? ? ? 

@Dev może podpowiesz jak to robisz na co dzień ? ? ? 

Opublikowano (edytowane)

Smarujesz w tylnych prowadnice , przód składasz na sucho, ja używam smar boscha superfit TO 100 

Edytowane przez greg2505
Opublikowano

Tam gdzie guma i metal nie dajesz smaru, tam gdzie metal i metal idzie smar

Opublikowano
42 minuty temu, Dev napisał:

Tam gdzie guma i metal nie dajesz smaru, tam gdzie metal i metal idzie smar

Czyli pasta się przyda ;) Dzięki Dev, już wszystko wiem ^^ 

Czyli bez smaru zostają gumy i prowadnice przednich zacisków.

Opublikowano

Hamulce ogarnięte, niestety stan tłoczków lipny i już powoli sobie składam samemu nowe zestawy... do tego dokupiłem nowe sprężynki i przewody hamulcowe, jak poskładam wszystko to od razu się powymienia i damy nowy płyn hamulcowy...

IMG_20190713_113324.jpg

IMG_20190722_094230.jpg

Przy okazji uzupełniona zaginiona w akcji zaślepka śrub pokrywy:

IMG_20190717_165246.jpg

IMG_20190717_170047.jpg

No i coś na co bardzo długo chorowałem !

MULTIMAP 

Znalazłem chłopaka z Krk co mi zrobił to za naprawdę fajną kasę ;) bo ceny forumowe itd mnie wręcz od tego odstraszały...

Wczoraj wrzuciłem do sterownika, dziś się pobawiłem.

Mam możliwość zmiany manetką tempomatu 3 map, ja sobie to tak wymyśliłem:

1 bank - Czysta mapa ORI

2 bank - Zmodzona mapa, którą używałem do tej pory

3 bank - Zmodzona mapa + EGR OFF + Launch Control + Soft Cut 

LC + SC twórca dodał od siebie hehe, ale ja i tak nie bardzo wiem po jakiego mi toto :P Jest niech będzie... ale nie mam zamiaru strzelać ze sprzęgła.

Nawet w VAGu przy zmianie banku, zmieniają się opisy, kolejno ori, mod, mod + dodatki

No i na obrotomierzu wskazywany jest aktywny bank 1/2/3

Multimap EDC 15 AVF.png

Tu filmik jak to działa:

A tu widać na żywo jak realizuje się funkcja EGR OFF/ON przy zmianie mapy ;)

 

Opublikowano

Też chcę takie cuś :)

Opublikowano

Multimap spoko rzecz!

Szkoda tylko, ze pchasz chajs w te malutkie hamulce ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A przy wyłączonym EGR programowo nie powinno być w specifed maksymalna wartość? :P

Opublikowano

Co Ci po 850mg w specified jak i tak będzie na jałowym te 450-500mg? Widać dokładnie kiedy się egr aktywuje a kiedy wyłącza ? 

Wypełnienie mapy EGR-a wartościami 850mg w całym zakresie to takie pójście na łatwiznę... 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Klawy mod Kamil. ? Brakuje jeszcze wtrysku metanolu przy ostatniej mapie i byłby odlot.

 

Opublikowano

No Kamilu z tym MULTIMAPem to poszalałeś :D

ile taka bajera Ciebie uczyniła o ile to nie tajemnica? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...