lukaszek13ns Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 To fakt. Millers zawsze taił pewne cechy. Dokładnie Millers podaje kartę charakterystyki tylko nie ma wszystkich danych, ciekawe dla czego czy to jakaś tajemnica przed klientami czy przed konkurencja. Spróbuje dowiedzieć się więcej od przedstawicieli ciekawe co mi powiedzą.
Away Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 Koledzy mam pytanie, czy mogę wlać LM SynthOil High Tech 5W-40 do silnika 1.4 8V AUD? Samochód to VW Polo 6N2 przebieg ~100 000, od nowości zalewany był Mobil 1 Peak Life 5W-50, silnik w b. dobrej kondycji.
lukaszek13ns Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 To fakt. Millers zawsze taił pewne cechy. Dokładnie Millers podaje kartę charakterystyki tylko nie ma wszystkich danych, ciekawe dla czego czy to jakaś tajemnica przed klientami czy przed konkurencja. Spróbuje dowiedzieć się więcej od przedstawicieli ciekawe co mi powiedzą. Oto info jakie uzyskałem co o tym sadzicie. Dlaczego w kartach charakterystyki swoich olejów, Millers Oils nie podaje wartości TBN oraz HTHS? Bierze się to z tego, że istnieje przekonanie, iż im większa wartość TBN – tym lepszy olej, co nie do końca jest prawdą. Oleje o starszej specyfikacji (np. API SG/CD) mogą mieć większą liczbę TBN, niż nowoczesne oleje (np. API SM/CF). Dzieje się tak z kilku powodów. Starsze oleje, musiały częściowo zabezpieczać silnik przed paliwem słabej jakości. Dodatkowo, nie musiały zapewniać niskiej emisji spalin. Nowoczesne oleje, zwłaszcza 5w30 LOW SAPS mają niższą zawartość niektórych składników, co wpływa na obniżenie emisji spalin, ale jednocześnie obniża też wartość TBN. Podobnie wygląda to z wartością HTHS. Jest ona podawana przy temperaturze 150 stopni Celsjusza, a więc w temperaturze oleju jaką w krytycznych momentach osiągają silniki wyczynowe. Do tego celu przeznaczone są oleje serii Motorsport CFS . Dużo bardziej ważna informacja o przebiegu krzywej HTHS w różnych temperaturach. HTHS powinno mieć jak najwyższą wartość w temperaturze w jakiej pracuje silnik najczęściej. Tak więc nie do końca prawdziwe jes przekonanie, że im wyższe HTHS, tym lepszy olej. Dlatego nie podajemy tych wartości w naszych kartach charakterystyki. Jednocześnie zapewniamy, iż nasze oleje zapewniają najwyższą możliwą ochronę silnika w każdych warunkach.
Hołowczyc20 Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 To może jeszcze ja dołożę swoje trzy grosze,otóż mam wlanego Millers-a 0W40 tego jeszcze z normą C3 i złego słowa powiedzieć nie moge silnik chodzi bardzo ładnie w zimie odpalał jak to się mówi od strzała dodam,że auto stało pod chmurką.Przy następnej wymianie również będzie Millers tylko że 5W30 bo 0W40 nie ma normy C3:kwasny:
Away Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Dzięki bardzo Kolego! Jak najbardziej, lej śmiało.
yarosyaros Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Witam kolegów u mnie kolejny raz padł wybór na LM SynthOil High Tech 5W-40 + oryginalne filtry.
PARAF Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Witam kolegów u mnie kolejny raz padł wybór na LM SynthOil High Tech 5W-40 + oryginalne filtry.
przemek2760 Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Witam a ja mam pytanie do kolegi dev widze jest teraz na forum tylko nie mozna wysłać wiadomości na priv wiec wale pytanie tu za co przepraszam z góry jezeli to nie odpowiednie miejsce wiec Kolego dev prosze o rozjasnienie mi mojej sytuacji : do mojego audi a4b7 1.8t silnik bfb wlano mi olej valvoline 5w40 maxlife z norma olejowa vw 502/505 , według vw do tego modelu norma olejowa to 503 , moje pytanie brzmi co muszę zrobic czy jak najszybciej wymienić olej na poprawny czy moge go bezpiecznie użytkować do kolejnej wymiany ,auto ma 200tys przebiegu czasem troszkę pocisniete na drodze do max mocy, dziękuje za odpowiedz
dracus6662 Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Ja wymieniłem na LM 0w40 i cichuteńko teraz przy starcie:wink: autko lepiej się wkręca na obroty
PTER84 Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 ja do 1,6 benzynka zalewam 10W40 taki miałem przy kupnie auta i nie narzekam na jakięs problemy z silnikiem.
iglako Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Caly czas jezdze na X-cess , ale zastanawiam sie czy nie zalac teraz X-clean. Chodzi o to ze u mnie jest wyciety kat a producent podaje ze X-clean jest detykowany do silnikow z filtrem czastek i z katalizatorem trojfunkcyjnych itp . Wiec moje pytanie czy mimo wszystko zalac X-clean czy pozostac przy tym co jest ?
Dev Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 wszystko jedno co wlejesz ze swojej strony dzisiaj polecam Liqui Moly 5W40 Synthoil High Tech
gmroz Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Wracając do mojego pytania lepszym wyborem do 2.0 TFSI będzie 0W40 czy 5W30/40 ? (normy 502.00 503.00 504.00) Myślę nad wyborem jednego z : 8100 X-CLEAN 5W-40 8100 X-MAX 0W-40 SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 Millers XF LONGLIFE 5w30 Millers XFS 0W-40 LM TOP TEC 4200 5W-30
KubaMpakiet Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Brales pod uwage ten? FUCHS RACE PRO S 5W30 5L - DLA WYMAGAJACYCH ! (4185916565) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
gmroz Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Nie brałem ponieważ nie znam tej firmy, ale sprzedający z tej aukcji poleca do mojego silnika MILLERS 0W40 XF LONGLIFE Nie wiem dalej czy wybrać 0W czy 5W ..
lukaszek13ns Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Witam a ja mam pytanie do kolegi dev widze jest teraz na forum tylko nie mozna wysłać wiadomości na priv wiec wale pytanie tu za co przepraszam z góry jezeli to nie odpowiednie miejsce wiecKolego dev prosze o rozjasnienie mi mojej sytuacji : do mojego audi a4b7 1.8t silnik bfb wlano mi olej valvoline 5w40 maxlife z norma olejowa vw 502/505 , według vw do tego modelu norma olejowa to 503 , moje pytanie brzmi co muszę zrobic czy jak najszybciej wymienić olej na poprawny czy moge go bezpiecznie użytkować do kolejnej wymiany ,auto ma 200tys przebiegu czasem troszkę pocisniete na drodze do max mocy, dziękuje za odpowiedz Z wyższa normą możesz spokojnie olej zalać, tylko nie z niższą
Hołowczyc20 Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 Wracając do mojego pytania lepszym wyborem do 2.0 TFSI będzie 0W40 czy 5W30/40 ? (normy 502.00 503.00 504.00)Myślę nad wyborem jednego z : 8100 X-CLEAN 5W-40 8100 X-MAX 0W-40 SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 Millers XF LONGLIFE 5w30 Millers XFS 0W-40 LM TOP TEC 4200 5W-30 Ja u siebie w TFSI mam wlanego Millers-a 0W40 jeszcze z normą C3 czyli mid saps i jestem zadowolony w zimie żadnych dziwnych dźwięków itp tylko jest małe "ale" nie wiedzieć czego zmienili formulacje na full saps i do TFSI już raczej nie pasuje i w tym momencie sam mam problem co wlać przy wymianie bo jak wiesz ten silnik spełnia norme euro4 i raczej wymaga lania oleju z normą C3.To jest tylko moje zdanie oczywiście wybór należy do właściciela co wleje:decayed:
przemek2760 Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 Czyli mam rozumieć ze norma 502/505 zawiera te wszyskie specyfikację? Jezeli dla bfb jest 503 to jest w tym przedziale? Pytam bo dla mnie jest to złe oznaczenie i powinno byc podane tak 502-505 wtedy nie mam pytań a wersja oryginalna (502/505) dała mi do myślenia ze moze ten olej spełnia tylko te 2 normy stad moje pytanie , i podziękowania za wszystkie odp
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się