Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi RS5 Sportback 2.9 Bi-Turbo TFSI 450ps 600nm Nogaro Blue


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wszystko ładnie pęknie ale głównie chodziło o pierwsza wymianę oleju. Co do long Life to w Niemczech zaczynają się przypadki wytarć wałków rozrzadu w nowym 3.0 tdi 272km, podobnie jak w starym 2.5 tdi ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Opiłki swoje robią:)

Opublikowano (edytowane)

Ja bym zmieniał olej przy każdym tankowaniu. Przy docieraniu po każdej jeździe. Takie mam zasady - bez sępienia. ?

Zaśmieciliście koledze temat głupią dyskusją.

Edytowane przez fio
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Poszło grubo widzę.. 

Kompletną bzdurą jest stwierdzenie, że technologia oleju czy składania silników nie zmieniła się od 20 lat.. Zmieniła się. Zmieniło się spasowanie elementów, ozonuje się je i wiele innych rzeczy, dzięki którym ilość ewentualnyvh opiłków jest znikoma/żadna w porównaniu do lat wcześniejszych. Dlatego procedury docierania silników i wymian oleju też się zmieniły. Szczególnie, że RS jest docierany w fabryce plus na torze. Czy wymieniają potem olej? Może tak.

Prawdą natomiast jest, że rozsądek nakazuje delikatniej się obchodzić z samochodem na początku oraz wymieniać olej częściej niż co 30k. 

Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że osoby użytkujące samochód sportowy w trybie sportowym są idiotami. Równie dobrze mogę napisać, że ktoś kto kupuje RS-a i jeździ nim jak emeryt jest cipeczką. A nie chodzi o to, żeby się tutaj obrażać. Ze mną samochody nigdy nie miały lekko. Często jezdze bardzo dynamicznie, a nie uważam się za idiotę. Poza tym staram się zawsze chłodzić hamulce i turbiny i daje sie rozgrzać olejowi przed pałowaniem. Choć czasami faktycznie zdarza mi się pojechać szybciej od razu bo się gdzieś śpieszę. Natomiast mimo, że dbam o samochód bardzo i jest moim oczkiem w głowie to uważam, że głównie jednak służy do sprawiania przyjemności z jazdy.

Kończąc temat - ja wymieniam co 10-12k olej I myślę, że to dobry interwał. Ale chyba za chwilę zleje ten cały olej po tysiącu km, zrobię wam foty i jak będzie czysty to się zrzucamy ;) 

Wrzucam też foty po folii i ceramice. Jest lepiej niż z wydawki :)

Pzdr

9A2AA006-A0FD-4397-B993-195400BD69B5.jpeg

493954FA-F81B-4009-A6A9-02665CB0B6A6.jpeg

5B22D891-5AAF-446D-9C44-A7D83CF27350.jpeg

BB025446-8516-40AD-875F-672A2AA06838.jpeg

16DFC80B-CB2C-4596-B9D2-09FDED6B5862.jpeg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
6 minut temu, Kosmita napisał:

Kończąc temat - ja wymieniam co 10-12k olej I myślę, że to dobry interwał. Ale chyba za chwilę zleje ten cały olej po tysiącu km, zrobię wam foty i jak będzie czysty to się zrzucamy ;) 

hahahaha, to by było idealne rozwiązanie konfliktu!

 

Pytanie, w Audi też są te dynamiczne interwały? Czyli, samochód analizuje styl jazdy i odpowiednio skraca interwał do oleju? U mnie w dieslowym daily, jak go odebrałem to interwał standardowy, 30k ale po intensywnej jeździe, skrócił mi go do 21k. W Emce za to, czuje się jak emeryt bo mi pokazało taki interwał na klocki, że aż mi głupio :D Chyba trzeba się przejechać na tor, żeby go odpowiednio zmniejszyć!

 

Kox fura! Jak byś jeszcze nagrał filmik z przygazówki do odcinki dopiero po odpaleniu (musi być bardzo zimny silnik) to byłoby super.

 

 

 

?

Opublikowano

W Audi jest to samo. Mi w A4 sam krzyczał co 10-12k. Dlatego mam wrażenie, że te opiłki by „wyczuł” od razu.. 

Opublikowano

w audi sa dwa tryby: zmienny i stały

zmienny jest zalezny od trybu jazdy, odpalania, gaszenia, czasu jazdy itd itp

stały ustawiasz na okresloną wartosc, zapala sie info i robisz serwis

Opublikowano
12 minut temu, Młody_drog napisał:

Kox fura! Jak byś jeszcze nagrał filmik z przygazówki do odcinki dopiero po odpaleniu (musi być bardzo zimny silnik) to byłoby super.?

Hehehe. Wtedy mi obrotów nie uwalnia.. dopiero po rozgrzaniu ;)

Opublikowano
46 minut temu, Młody_drog napisał:

Jak byś jeszcze nagrał filmik z przygazówki do odcinki dopiero po odpaleniu (musi być bardzo zimny silnik) to byłoby super.

?

Klasyczne dej mu na zimnym do odciny ? ?

?

Opublikowano

Dawaj więcej zdjęć w słońcu  ? Nie jest to mój ulubiony kolor ale i tak robi wrażenie :kox:

Opublikowano

Pogratulować pięknego Ryśka i niech służy i cieszy właściciela jak najdłużej!

Opublikowano

Pięknie się prezentuje ?

 

 

Skoro było tu tyle na temat skrócenia interwałów wymiany oleju w silniku....... powiedzcie mi, a co z resztą "płynów" i podzespołów?

Skoro Audi zaleca wymianę oleju w silniku co 30 tyś ale optymalnie jest skrócenie tego czasu o połowę, to olej w skrzyni, dyfrze, płyn hamulcowy i rozrząd również jest dobrze skrócić o połowę?

Opublikowano

Piękny kolor, jak możesz wrzuć parę zdjęć w słońcu. 

Opublikowano
Godzinę temu, A-rek napisał:

Pięknie się prezentuje ?

 

 

Skoro było tu tyle na temat skrócenia interwałów wymiany oleju w silniku....... powiedzcie mi, a co z resztą "płynów" i podzespołów?

Skoro Audi zaleca wymianę oleju w silniku co 30 tyś ale optymalnie jest skrócenie tego czasu o połowę, to olej w skrzyni, dyfrze, płyn hamulcowy i rozrząd również jest dobrze skrócić o połowę?

Zacznijmy od tego, że jak wspomnisz o wymianie oleju w dyfrze czy skrzyni to chłopaki w ASO chyba ze śmiechu pękną, a potem zawołają krocie za usługę.

Co do chłodniczego jest jedna zasada, raz na dwa lata wypada wymienić. Płyn hamulcowy to samo.

Rozrząd spokojnie można trzymać tyle ile przewiduje interwał, który i tak został już skrócony.

Opublikowano

Co z  płynem do spryskiwaczy ? Jak często wymieniać ? ?

 

?

Opublikowano

od razu jak się zagotuje

Opublikowano

Albo jak go wypijesz, w tedy możesz się, kolokwialnie mówiąc, odlać do zbiornika.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, pięknie zasyfiliście temat Kolegi o zacnym RS5 "pogawędką" o oleju...

Zapraszam do tematu "jaki olej wybrać", który ma już chyba że 150 stron - trzeba stale go rozwijać ;)

@Kosmita czekamy na filmiki z RS5 w roli głównej ! Czyli wydechy i inne szmery bajery :naughty:

Edytowane przez jolley
Opublikowano
5 godzin temu, Kosmita napisał:

Poszło grubo widzę.. 

Kompletną bzdurą jest stwierdzenie, że technologia oleju czy składania silników nie zmieniła się od 20 lat.. Zmieniła się. Zmieniło się spasowanie elementów, ozonuje się je i wiele innych rzeczy, dzięki którym ilość ewentualnyvh opiłków jest znikoma/żadna w porównaniu do lat wcześniejszych. Dlatego procedury docierania silników i wymian oleju też się zmieniły. Szczególnie, że RS jest docierany w fabryce plus na torze. Czy wymieniają potem olej? Może tak.

Prawdą natomiast jest, że rozsądek nakazuje delikatniej się obchodzić z samochodem na początku oraz wymieniać olej częściej niż co 30k. 

Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że osoby użytkujące samochód sportowy w trybie sportowym są idiotami. Równie dobrze mogę napisać, że ktoś kto kupuje RS-a i jeździ nim jak emeryt jest cipeczką. A nie chodzi o to, żeby się tutaj obrażać. Ze mną samochody nigdy nie miały lekko. Często jezdze bardzo dynamicznie, a nie uważam się za idiotę. Poza tym staram się zawsze chłodzić hamulce i turbiny i daje sie rozgrzać olejowi przed pałowaniem. Choć czasami faktycznie zdarza mi się pojechać szybciej od razu bo się gdzieś śpieszę. Natomiast mimo, że dbam o samochód bardzo i jest moim oczkiem w głowie to uważam, że głównie jednak służy do sprawiania przyjemności z jazdy.

@Kosmita widze ze kompletnie złe zinterpretowałes moj przekaz.Ja nie pisałem o tobie jako idiocie tylko idiotach ktorzy tez takie samochody kupują i je katują.Doskonaly przykład takiego debila masz tutaj:

 

Tek widac ten przerósł inżynierów i to sporo.

 

 

Opublikowano

Czy w RS temperatura oleju 97-100 stopni to norma czy coś jest nie tak ?? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...