Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 - Avant - BEX - Wisienka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, dedpad napisał:

No i kolejny postraszył, mam nadzieję że obejdzie się bez ofiar :decayed: Zapytam znajomych o ten młotek, może ktoś posiada.

Zdecydowanie polecam. Robi robotę. 

Opublikowano

Tą śrubę od górnych wahaczy grzałem palnikiem i poszło treszczotka ale zapieczona była strasznie. Wahacze mialem do wymiany, więc nie zależało mi. Na pewno poduszki amorków kupuj śmiało, u mnie też od nowości siedziały a warto od razu wymienić. 

Opublikowano

Polecam 1-2 dni przed wymianą oczyścić wszystkie śruby/nakrętki i "zlać" porządnie jakimś odrdzewiaczem penetrującym.

Opublikowano

a ja się nie bawię tylko tnę śrubę na pół wzdłuż otworu w zwrotnicy, część z łbem wykręcam normalnie grzechotką, a to co zostaje wybijam ?

drugi sposób jest taki, że odkręcasz nakrętkę, z drugiej strony odcinasz łeb śruby i pod nakrętkę podkładki podkładam i odkręcam, potem kolejna i kolejna...śruba wychodzi...

minus tych zabiegów jest taki, że trzeba mieć nowe śruby.

tu filmik mniej więcej jak to robią:

https://youtu.be/7CocoD1wu7k

Opublikowano
22 minuty temu, kamil-vag napisał:

a ja się nie bawię tylko tnę śrubę na pół wzdłuż otworu w zwrotnicy, część z łbem wykręcam normalnie grzechotką, a to co zostaje wybijam ?

drugi sposób jest taki, że odkręcasz nakrętkę, z drugiej strony odcinasz łeb śruby i pod nakrętkę podkładki podkładam i odkręcam, potem kolejna i kolejna...śruba wychodzi...

minus tych zabiegów jest taki, że trzeba mieć nowe śruby.

tu filmik mniej więcej jak to robią:

https://youtu.be/7CocoD1wu7k

Brawo najlepsza metoda jaką widziałem :-) 

Opublikowano
35 minut temu, kamil-vag napisał:

a ja się nie bawię tylko tnę śrubę na pół wzdłuż otworu w zwrotnicy, część z łbem wykręcam normalnie grzechotką, a to co zostaje wybijam ?

drugi sposób jest taki, że odkręcasz nakrętkę, z drugiej strony odcinasz łeb śruby i pod nakrętkę podkładki podkładam i odkręcam, potem kolejna i kolejna...śruba wychodzi...

minus tych zabiegów jest taki, że trzeba mieć nowe śruby.

tu filmik mniej więcej jak to robią:

https://youtu.be/7CocoD1wu7k

Ja tak raz robiłem w aucie klienta i wszystko szło jak najbardziej po mojej myśli, tyle że gwint się skończył a śruba nadal stała dęba w zwrotnicy ?

Opublikowano
Godzinę temu, kamil-vag napisał:

a ja się nie bawię tylko tnę śrubę na pół wzdłuż otworu w zwrotnicy, część z łbem wykręcam normalnie grzechotką, a to co zostaje wybijam ?

drugi sposób jest taki, że odkręcasz nakrętkę, z drugiej strony odcinasz łeb śruby i pod nakrętkę podkładki podkładam i odkręcam, potem kolejna i kolejna...śruba wychodzi...

minus tych zabiegów jest taki, że trzeba mieć nowe śruby.

tu filmik mniej więcej jak to robią:

https://youtu.be/7CocoD1wu7k

Ten sposób wydaje się bardzo spoko :thumbup1:

Może warto w nowej śrubie naciąć narzynką gwint na całej długości, może to ułatwić wykręcenie śruby tym sposobem w przyszłości :eusathink:

Opublikowano

Nowe śruby przesmaruj i będzie spokój. Zamiast młotka pneumatycznego widziałem jak robią to wiertarką sds z funkcją młotka.

Opublikowano
2 godziny temu, dedpad napisał:

Może warto w nowej śrubie naciąć narzynką gwint na całej długości, może to ułatwić wykręcenie śruby tym sposobem w przyszłości :eusathink:

Wystarczy całą śrubę i prowadzenie w zwrotnicy obficie smarem miedzianym przesmarować. Za 5 lat palcami ją wyciągniesz. Sprawdzone.

Opublikowano
4 godziny temu, Langista napisał:

Ja tak raz robiłem w aucie klienta i wszystko szło jak najbardziej po mojej myśli, tyle że gwint się skończył a śruba nadal stała dęba w zwrotnicy ?

Podkładki też Ci się skończyły?:wink:

Opublikowano
1 minutę temu, pelonek1 napisał:

Podkładki też Ci się skończyły?:wink:

W pewnym momencie brakuje miejsca, żeby klucz obracać ? ale tak, z podkładkami wyszło, chciałem tylko zwrócić uwagę, że śruby nie są w pełni nagwintowane i w nerwach chwila zajmuje zanim się pomyśli o podkładkach ?

Opublikowano
26 minut temu, kamelus_ napisał:

Wystarczy całą śrubę i prowadzenie w zwrotnicy obficie smarem miedzianym przesmarować. Za 5 lat palcami ją wyciągniesz. Sprawdzone.

Na pewno miedziany? Miedź powoduje korozję aluminium i zapieka się jeszcze bardziej.

Do alu to zdecydowanie ceramiczny.

Opublikowano

Najważniejsze, żeby był odporny na działanie wody, bo z czasem taki smar jest właśnie przez wodę wypłukiwany. Na dobrą sprawę to nawet sylikonem można zamontować końce śruby i przy sworzniu, żeby nie dopuścić tlenu między śrubę i zwrotnice, to do utleniania nie dojdzie. Że też nikt nie pomyślał jeszcze o tulejach z nierdzewki w tych zwrotnicach..

Opublikowano
17 minut temu, afroo. napisał:

Na pewno miedziany? Miedź powoduje korozję aluminium i zapieka się jeszcze bardziej.

Do alu to zdecydowanie ceramiczny.

Ja dawałem miedziany i jak pisze było mega OK. Ale faktycznie ceramiczny może być lepszy.

Opublikowano

Ceramiczny albo teflonowy najlepiej ?

Opublikowano
Teraz, kamil-vag napisał:

Ceramiczny albo teflonowy najlepiej ?

O to to ;)

Ja raz w życiu za małolata dałem miedzianego pod dystanse. Nigdy więcej po tym, co tam zastałem, kiedy trzeba to było rozbierać. :no:

Opublikowano
3 godziny temu, Rob@k napisał:

Nowe śruby przesmaruj i będzie spokój. Zamiast młotka pneumatycznego widziałem jak robią to wiertarką sds z funkcją młotka.

 

Godzinę temu, kamelus_ napisał:

Wystarczy całą śrubę i prowadzenie w zwrotnicy obficie smarem miedzianym przesmarować. Za 5 lat palcami ją wyciągniesz. Sprawdzone.

Okej, na pewno nie będę żałował smaru! :thumbup:

No to nic tylko czekam na lepsza pogodę i będę walczył :baseball:

Dzięki wielkie Panowie za podpowiedzi, może uda mi się poskładać wszystko do kwietnia i odwiedzę Was w Bukowinie :drinks:

Opublikowano

To powodzenia w walce i widzimy się na zlocie. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzisiaj kurier dostarczył komplet zacisków S4 345/300, te przednie zaciski robią wrażenie, kawał żelastwa :lol1:IMG_20220303_200805.thumb.jpg.b11a981b6de3e8f2f0bfb8683e501120.jpg

Jutro zawożę je do lakiernika, będą polakierowane na czerwono, a później trzeba będzie zdecydować czy je regenerować czy zostawić tak jak są.

Zastanawiam się też jakie tarcze i klocki wybrać, gładkie z klockami ceramicznymi czy wiercone ze zwykłymi klockami? :eusathink:Wiercone wyglądają dużo lepiej, ale też gdzieś czytałem, że mogą pękać przy otworach. Moze ktoś coś podpowiedzieć jaki zestaw będzie najlepszy?

Opublikowano
21 minut temu, dedpad napisał:

a później trzeba będzie zdecydować czy je regenerować czy zostawić tak jak są.

Gumki, odpowietrzniki zmieniaj. Tłoczki/prowadnice w zależności od stanu. Pamiętaj o przewodach. ;)

 

22 minuty temu, dedpad napisał:

Wiercone wyglądają dużo lepiej, ale też gdzieś czytałem, że mogą pękać przy otworach. Moze ktoś coś podpowiedzieć jaki zestaw będzie najlepszy?

Mam znienawidzone przez niektórych nawiercane ATE, ale póki nie biją (biły, bo rdza była od środka przez zbyt delikatne obchodzenie się z hamulcem). Nastawiałem się na wymianę przednich tarcz i na tył wybrałem gładkie OZ z klockami Ferodo. Jeżeli będzie kiedyś konieczność zmiany przodu, to wpadną gładkie tarcze OZ i klocki Ferodo. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...