Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie mozesz tego LM zalac bo nie ma normy do PD 505.01. lej specific od Motula - najlepszy stosunek jakosc/cena.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam! Zbliża się wymiana oleju i chyba czas na zmiany. Do tej pory lałem Castrol Magnatec Diesel półsyntetyk. Chciałem spróbowac Motula. Jaki półsyntetyk Motula wlać do 1.9TDI z przebiegiem 300kk?

Opublikowano

wlej synergie 10w40. oczywiscie z plukanka engine flush z Liqui Moly. po 4 tys zlej ten olej (synergie.ma wysoki tbn i ladnie czysci) i zalej x-cess 5w40. na syntetyku powinienes jezdzic.

wysłane z prodiża

Opublikowano

Nie wiem czemu ale jakoś boję się full syntetyku w tej starej krypie:)

Opublikowano (edytowane)

ja bym lał. ale zawsze lepszy synergie 10w40 niz inny połsyntetyk.

wysłane z prodiża

Edytowane przez endriuu
Opublikowano

Nie wiem czemu ale jakoś boję się full syntetyku w tej starej krypie:)

Zabobonny jak murzyn :facepalm:

Nasluchales sie panuff Zdzichuff z osiedlowego kółka garazowego i teraz trzesiesz tyłkiem.

Lej fulla i nie cuduj, śmierćsyntetyki sa dobre do smarowania zawiasów od chlewa albo obory.

Opublikowano

dev dobrze mowi. w starej c3'ce (citroen) na niesmiertelnym hdi 1.4 ktory ma 320 tys nalatane jezdze na pelnym syntetyku. Kiedys jakis magik nalal mi na wymianie polsyntetyk bo duzy przebieg niby i zimą na mrozach myslalem ze zarzne ten silnik...

Opublikowano

Mój afn na nalatane jakieś 450tys. a może więcej i leje syntetyka.

Mój brat ma passata b4 z silnikiem 1Z, najechane 380tys. i leje jakiegoś szajstola 15W40, ale nie przegadasz - duży przebieg i musi być minerał, inaczej silnik się rozszczelni :faceplam:

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

minerał do turbo hyh idealne rozwiązanie...
Zmieniłem Motula Na LM top tec 4100. Mam dołożony czujnik temp oleju widze żę LM ma wyższą temp od Motul`a. Może to i dobrze, bo odbiera więcej ciepła z silnika...

Opublikowano

zle. slabo wytraca cieplo. LM TT to seria olejow szybko degradujacych. specyfic 505.01 od motula to olej duzo lepszy.

wysłane z prodiża

Opublikowano

endriuu

Jakiś czas temu pisałem w tym temacie, że motul specyfic ma wyższą temp aniżeli valvo synpower extreme mst na podstawie wskazań czujnika temp oleju... Napisałeś wtedy na korzyść motula, że lepiej odbiera ciepło z silnika...

Podobną sytuację przestawił C4NC3R i znowu bronisz motula... Tylko, że widzę tu małą sprzeczność... Jak to w końcu jest??

Opublikowano

z tego co pamietam pisales, ze ma wyzsza temp przy szybkiej jezdzie, pozniej natomiast szybko ja wytraca. wiec to jest dobre zachowanie oleju. taki olej ma dobrą charakterystyke cieplną.

wysłane z prodiża

Opublikowano

minerał do turbo hyh idealne rozwiązanie...

Rozmawiałem z nim już nie raz ale jest zdania jak pan "zdzisłaff" w pobliskim warsztacie, więc koniec końców odpuściłem niech robi co chce... jego pasztet i niech sobie tak jeździ :grin:

Opublikowano

Prosze o informację odnosnie doboru oleju do mojego autka. Nie wiem czy idzie z norma 505.00 czy z 507.00. Wyczytałem na forum że mozna się tego dowiedzieć z ksiażki serwisowej szukam oznaczenia 0GG nie ma DPF, a oznaczenie 7GG jest filtr czastek stałych. Poniżej zamieszczam foto z ksiazki serwisowej.

Opublikowano

Odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz w pierwszym poście tego tematu.

Opublikowano

Prosze o informację odnosnie doboru oleju do mojego autka. Nie wiem czy idzie z norma 505.00 czy z 507.00. Wyczytałem na forum że mozna się tego dowiedzieć z ksiażki serwisowej szukam oznaczenia 0GG nie ma DPF, a oznaczenie 7GG jest filtr czastek stałych. Poniżej zamieszczam foto z ksiazki serwisowej.

7GN oznacza, że auto jest przystosowane do montażu DPFa, ale fabrycznie go nie posiada. Jeśli poprzedni właściciele go nie doposażyli, to DPFa u Ciebie brak, czyli obowiązuje Cię norma 505.01.

Opublikowano

7GN oznacza, że auto jest przystosowane do montażu DPFa, ale fabrycznie go nie posiada. Jeśli poprzedni właściciele go nie doposażyli, to DPFa u Ciebie brak, czyli obowiązuje Cię norma 505.01.

Dzięki wielkie za pomoc. Z pierwszej strony wynikało że mam DPF a dzisiaj miałem zamawiać oliwę z normą 507.00. A wiem na 100% że poprzedni właściciel tego nie doposażył. Tak więc kupuję olej z normą 505.01

Opublikowano

Witam mam pytanie dotyczace zmiany oleju, auto ma nalatane 290tyś.zalane jest teraz olejem, Mobil1 3000xe 5w30, a chce zmienić na liqu moly, lub motul, jaki olej polecacie.

Opublikowano (edytowane)

Motul Specific 505.01. tanio i dobrze. nie warto przeplacac za LM. kolega dzik z forum ma tanie zestawy z filtrem:

http://pro-choice.pl/zestaw-olej-motul-specific-5w40-50501-5l-filtr-oleju-knecht-ox143d-p-872.html

do tego plukanka Liqui Moly.

wysłane z prodiża

Edytowane przez endriuu
Opublikowano

Witam mam pytanie dotyczace zmiany oleju, auto ma nalatane 290tyś.zalane jest teraz olejem, Mobil1 3000xe 5w30, a chce zmienić na liqu moly, lub motul, jaki olej polecacie.

Szkoda trochę że jeździłeś na 5W30 :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...