Jump to content
32 32
rom22

Pompa Wysokiego Ciśnienia - opiłki

Recommended Posts

Niestety kolega Muskel1 ma rację, ja kupiłem w Niemczech auto, w którym poprzedni właściciel wymienił samą pompę, o czym "zapomniał" mi przy sprzedaży powiedzieć. Problemy zaczęły się po kilku tyś km od zakupu. A że pompa była wymieniana zobaczyłem po dacie produkcji na naklejce na pompie. Reszta podzespołów była oryginalna a opiłki krążyły po układzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety.  Droga naprawa. Na dobrą sprawe szyna CR też powinna być wymieniona. 


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem również 😏

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja jeszcze dodam moją sytuację a że było to z 6 lat wstecz to mało było jeszcze informacji na ten temat, podobnie jak tutaj padła mi pompa, po sprawdzeniu opiłki były tylko na sitku na pompie, nie miałem na wtryskach, wymieniłem tylko samą pompę, po naprawie jeździłem jeszcze cztery lata i zrobiłem około 70tkm i nic więcej z układem paliwowym nie robiłem, tak więc od każdej reguły są wyjątki:wink:

Do kolegi który wznowił temat wymiana pompy to to samo co wymiana rozrządu + wymiana samej pompy, niestety trzeba cały przód rozbierać, warto sprawdzić kiedy był robiony rozrząd i też wrzucić nowy bo robota ta sama.

Edited by Góral65

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, Góral65 napisał:

, podobnie jak tutaj padła mi pompa, po sprawdzeniu opiłki były tylko na sitku na pompie, nie miałem na wtryskach...

Rozbierałeś wtryski czy skad ta pewność?:wink:


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Muskel1 napisał:

Rozbierałeś wtryski czy skad ta pewność?:wink:

Wtrysków piezo raczej się nie rozbiera bo w warunkach warsztatowych nie złożysz i nie ustawisz:wink:

są inne metody na sprawdzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Góral65 napisał:

Wtrysków piezo raczej się nie rozbiera bo w warunkach warsztatowych nie złożysz i nie ustawisz:wink:

są inne metody na sprawdzenie.

Dlatego pytam czy rozbierałeś bo inaczej nie sprawdzisz. Chyba że jest jakaś metoda która daje 100% pewność bez rozbierania o której nie słyszałem i w takim wypadku chętnie posłucham co to za metoda.


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Muskel1 napisał:

Dlatego pytam czy rozbierałeś bo inaczej nie sprawdzisz. Chyba że jest jakaś metoda która daje 100% pewność bez rozbierania o której nie słyszałem i w takim wypadku chętnie posłucham co to za metoda.

wyjmowałem wtryski resztki paliwa z gniazda na białą bibułkę i dobre szkło powiększające, oraz rozcinałem filtr paliwa i podobnie sprawdzałem, po złożeniu wszystkiego pomiary wtrysków były bdb dlatego nic więcej nie szukałem, tak jak pisałem po wymianie pompy zrobiłem 70tkm, od dwóch lat jeździ znajomy nie wiem ile zrobił i jak do tej pory wszystko jest w porządku.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyne wytłumaczenie to to, że w odpowiednim momencie zgaszony zapłon zanim pompa popchała opiłki w układ. Dużo szcześcia. Normalnie kończy sie to inaczej.


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Muskel1 napisał:

Jedyne wytłumaczenie to to, że w odpowiednim momencie zgaszony zapłon zanim pompa popchała opiłki w układ. Dużo szcześcia. Normalnie kończy sie to inaczej.

Czy według tej teorii opiłki pojawiają się znienacka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

One sie nie pojawiaja znienacka. Pompa sie zaciera bo tłoczek sie na krzywce w poprzek obraca i blokuje. Krzywka sie dalej na wałku kręci. W zależności od tego jak długo w takim stanie pompa pracuje "produkuje" mniej lub więcej opiłków. Tłoczek jest na powieszchni na której dolega do krzywki wałka utwardzony ale po pewnym czasie i tak sie ta powierzchnia poddaje i produkuje opiłki. Część tych większych wyłapie sitko ale te mniejsze idą w układ. 

 


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
32 32

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...