Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, R4xx napisał:

Panowie, proszę o małą pomoc. 
 

Samochód dziś poinformował mnie o problemie z dpf, kontrolka świec żarowych zaczęła migać i stracił moc. Wykonałem procedurę wypalania filtra z pozytywnym wynikiem, jednak problem pozostał. 
 

Wywalił taki błąd:

5182 - Particulate Trap Bank 1 
          P2002 00 [175] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 271014 km
                    Date: 2022.06.12
                    Time: 23:10:34

                    Engine speed: 1801.50 /min
                    Normed load value: 38.4 %
                    Vehicle speed: 46 km/h
                    Coolant temperature: 85 °C
                    Intake air temperature: 30 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.440 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Crankshaft speed (RPM): 1798.0 /min
                    Vehicle speed: 45.13 km/h
                    Exhaust gas vol.flow particulate filter: 406.9 mł/h
                    Particle filter: difference pressure: -12 hPa
                    Particle filter: soot mass calculated: 3.49 g
                    Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 261.1 °C
                    Intake air temperature: 30.7 °C

Jaką masz wartość popiołu olejowego?

990 mBar przy 1798 obr/min to znacznie za dużo.  Najprawdopodobniej dpf nadaje się do wymiany/czyszczania.

Inna opcja, może czujnik różnicy ciśnień podaje błędne wartości. 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
  • Odpowiedzi 34.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1836

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
32 minuty temu, Muskel1 napisał:

Jaką masz wartość popiołu olejowego?

990 mBar przy 1798 obr/min to znacznie za dużo.  Najprawdopodobniej dpf nadaje się do wymiany/czyszczania.

Inna opcja, może czujnik różnicy ciśnień podaje błędne wartości. 

 

Wymienię ten czujnik, zobaczymy. Gdyby dpf nadawał się do wymiany/czyszczenia, przeszłaby procedura jego wypalania bez problemu?

882BB4A5-53DE-4AC6-B839-DA6F2BECC00F.thumb.jpeg.93f2c51ed24248bc743463e27f27475c.jpeg

9A940D25-1A4E-43F4-952E-048C7615E82E.thumb.jpeg.cf380d4d157922422bea72dd402b799c.jpeg

Przed wypalaniem wyrzuciło też błędy:

5188 P2463 00 - Excessive Soot Accumulation

5189 P2002 00 - Efficiency Below Threshold

po wypaleniu i skasowaniu nie wróciły. 

0C09B902-5EC3-46DA-B1BF-1BD94E2DE6C1.jpeg

Opublikowano
W dniu 11.06.2022 o 22:24, NelsonPL napisał:

Zapala się kontrolka ,,przekreślona literka ,,P,, --Nie działa przez to mi AutoHold

Hamulec ręczny działa poprawnie.

Macie jakiś pomysł? Wiązka od ABS jest OK--Sprawdzone.

myślę, że jest jakiś błąd.

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, R4xx napisał:

Wymienię ten czujnik, zobaczymy. Gdyby dpf nadawał się do wymiany/czyszczenia, przeszłaby procedura jego wypalania bez problemu?

882BB4A5-53DE-4AC6-B839-DA6F2BECC00F.thumb.jpeg.93f2c51ed24248bc743463e27f27475c.jpeg

9A940D25-1A4E-43F4-952E-048C7615E82E.thumb.jpeg.cf380d4d157922422bea72dd402b799c.jpeg

Przed wypalaniem wyrzuciło też błędy:

5188 P2463 00 - Excessive Soot Accumulation

5189 P2002 00 - Efficiency Below Threshold

po wypaleniu i skasowaniu nie wróciły. 

0C09B902-5EC3-46DA-B1BF-1BD94E2DE6C1.jpeg

Pokaż wartość popiołu olejowego nie sadzy. Czyli Oil ash. 

Nagromadzenie 47 g sadzy jest też zbyt wielkie. Jeździsz krótkie odcinki?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

W 2.0 tdi powinien zacząć regenerację po przekroczeniu 23-26g z tego co pamiętam (23,5 g chyba).

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Panowie ktoś ma albo widział na żywo tą dokładkę „s4”? 

ALLEGRO.PL

Jak się ona ma wyglądem do ori 

Opublikowano

Panowie woda na wycieraczce kierowcy w przednim lewym rogu morka po deszczu:facepalm: Podszybie do wyczyszczenia?

Opublikowano

Lub nieszczelność przy relingach, jeżeli takowe masz.

Opublikowano
16 godzin temu, Langista napisał:

Lub nieszczelność przy relingach, jeżeli takowe masz.

A gdzie dokładniej przy relingach? 

Opublikowano

W miejscu mocowania śrubami, rdza się tam rozpycha i robi przejście do profilu konstrukcji dachu.

Opublikowano
19 godzin temu, Wandej napisał:

Panowie woda na wycieraczce kierowcy w przednim lewym rogu morka po deszczu:facepalm: Podszybie do wyczyszczenia?

Masz panoramę lub szyberdach?

Opublikowano
20 minut temu, Muskel1 napisał:

Masz panoramę lub szyberdach?

Mam panoramę. Z panoramy byłoby mokro w lewym górnym rogu wycieraczki kierowcy? W B6 miałem ten sam problem tam było po prostu kupa śmieci pod podszybiem. Tutaj jeszcze nie sprawdzałem. Nie wiem tez jak idą odpływy panoramy. Przejadę tam tak czy inaczej odkurzaczem dookoła. Dodam ze podsufitka nigdzie nie jest mokra.

Opublikowano

W B8 też pod podszybie dostaje się sporo śmieci.

Ostatnio zajrzałem i sporo tego było

Opublikowano

Relingi bym odpuscil, akurat tu są lepiej przemyślane niż w b6. Obstawiałbym podszybie, panorame lub drzwi, miejsce styku glosnika z blachą.

Opublikowano
W dniu 13.06.2022 o 08:45, Muskel1 napisał:

Jaką masz wartość popiołu olejowego?

990 mBar przy 1798 obr/min to znacznie za dużo.  Najprawdopodobniej dpf nadaje się do wymiany/czyszczania.

Inna opcja, może czujnik różnicy ciśnień podaje błędne wartości. 

 

obraz.png.6228447cb76a97492b440f0818696252.png

Opublikowano

Masz wyzerowaną ilość popiołu olejowego, dlaczego? Kto wyzerował? Zdjęcie na wolnych obrotach?

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Muskel1 napisał:

Masz wyzerowaną ilość popiołu olejowego, dlaczego? Kto wyzerował? Zdjęcie na wolnych obrotach?

Zdjęcie robione na wolnych obrotach. Jedyne co robiłem, to wypalanie filtra.

Postał 2 dni nieruszany i zero objawów.

Zaopatrzyłem się w nowy czujnik, ale sam już nie wiem czy powinienem go zakładać.

 

Błąd zapisany z niedzieli (wyskoczył po udanym wypalaniu filtra):

Spoiler

5182 - Particulate Trap Bank 1
          P2002 00 [036] - Efficiency Below Threshold
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 271020 km
                    Date: 2022.06.13
                    Time: 07:46:09

                    Engine speed: 802.00 /min
                    Normed load value: 21.6 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 32 °C
                    Intake air temperature: 22 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 11.800 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Crankshaft speed (RPM): 802.0 /min
                    Vehicle speed: 0.00 km/h
                    Exhaust gas vol.flow particulate filter: 64.8 mł/h
                    Particle filter: difference pressure: -36 hPa
                    Particle filter: soot mass calculated: 3.83 g
                    Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 35.1 °C


 

Edytowane przez R4xx
Opublikowano (edytowane)

Dlaczego wykasowałeś wartość popiołu?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
3 minuty temu, Muskel1 napisał:

Dlaczego wykasowałeś wartość popiołu?

Ja do teraz nie wiedziałem, co to jest, więc tym bardziej nic nie kasowałem :co:

Opublikowano

Wartość popiołu ( oil ash volume ) masz 0,00 l. Tak mają nowe auta albo auta po wymianie/czyszczeniu dpf. Jaki masz przebieg?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...