Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
33 minuty temu, przem8 napisał(a):

Nie panikuj, dobrze jest. 

nie, nie panikuję bo auto śmiga chciałem tylko potwierdzenia :thumbup1:

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Też mam 3 w bfb jeżdżę tak 4 lata rozrząd przód tył nowe przed wymianą również 3 było 

Opublikowano
3 godziny temu, Pieterb napisał(a):

w grupie 093 mam teraz 3 stopnie a przed zdaje się że było 2

Było dobrze i jest dobrze bo mieści się w granicy tolerancji czyli od -3 do +6.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Pacjent 1.8t BFB

Potrzebuję podpowiedzi, bo już nie mam pomysłów. Aktualnie mam założony jakiś chyba chiński napinacz bez oznaczeń, auto nie trzeszczy chodzi cicho rano tez nie ma problemów, 3 tygodnie temu na ustawieniu wałka było -7 -8, aktualnie jest -10 -11, wymieniłem łańcuch i ślizgi i dalej jest to samo,  przestawiłem ząbek na pasku do przodu i się poprawiło na +5+6, czyli jakby żabek paska zmieniał  16 stopni ustawienie, ale dalej mi nie pasuje że nie jest na znakach :D niby jest 16 rolek, ale czyżbym źle liczył ? Proszę o policzenie ze mną :)

IMG_20230329_084453.jpg

IMG_20230329_084401.jpg

Edytowane przez KingRaider
Opublikowano (edytowane)

U Mnie jest tak. Post wyżej masz że tolerancja to od -3 do +6

IMG_20221001_144535.jpg

IMG_20221001_144555.jpg

IMG_20221001_144539.jpg

IMG_20221003_082107.jpg

Edytowane przez KubaS1888
Opublikowano

A jakie powinny byc oznaczenia wałków w BFB ? bo ja mam na wydechowym J, a na ssaku AG ?
image.png.235f758d07094575d2bd89c53f492b7b.png
image.png.f4cb6c81ec13fb0f0ac9192231d84d79.png

Opublikowano

Twoje są z ADRa 

Opublikowano (edytowane)

Nie zawsze znaki wychodzą idealnie przy łancuchu, zazwyczaj jeden jest przestawiony, ważna jest ilość ogniwIMG_20201104_162704.thumb.jpg.f6af3f98a41808bf58f3172c0cfc1622.jpgIMG_20201104_162704.thumb.jpg.f6af3f98a41808bf58f3172c0cfc1622.jpgIMG_20201104_162525.thumb.jpg.628fa6d1ee222369731a30c7d81a7331.jpgIMG_20201104_162525.thumb.jpg.628fa6d1ee222369731a30c7d81a7331.jpgIMG_20201104_162313.thumb.jpg.4320897a44573ea3fd9f876b0075e2f0.jpg5341364300_1424340076.jpg.fb623af28b514089a53d60d4e1438d32.jpg łańcucha, trudno ze zdjęć to określić, ale o ile ilość ogniw może się zgadzać, to raczej ustawienie na znakach nie zabardzo, pytanie jak było na starym łańcuchu,u mnie jest jak na zdjęciu, synchronizacja 0-1 CF

 

Edytowane przez strazak93
Opublikowano

U mnie po powrocie do walków z Bfb jest idę super, znaczy 90 - 1, 93 +1, ale rozrzad na pasku nie jest nowy 

Opublikowano (edytowane)

Czesc. W moim bex od jakiegos czasu slychac miedzy silnikiem a grodzia nietypowy dzwiek: 

 

 

Czytajac czesc tego tematu mozna obstawic  napinacz. Lancuszek firmy Swag wymieniony ponad 20 tys km do tylu. 
Prosze o pomoc w ustaleniu czy to  faktycznie napinacz. Jesli tak to kupuje w aso napinacz starego typu 058109217B i poprawiam w sofcie. 
Zeby nie bylo za latwo to troche histori przytocze. 
Slupek wymieniony,majac go na zewnatrz posprawdzalem co trzeba,smok wyczyszczony  ,ogledziny lancuszka i napinacza.rozrzad nowy. Napinacz-zamiennik jakis , wiec wlozylem swoj z mojego silnika,do tego nowy lancuszek.Ale zauwazykem pozamieniane mostki walkiw rozrzadu,odwrotnie pozakladane. Z uwagi ze na tych pozamienianych mostkach auto krotko jezdzilo z rada forumowiczow ulozylem je w wlasciwych miejscach. I teraz albo sie jakis mostek przyciera z tylu  lub to napinacz. Olej  motul co 8-9tys a przed wymiana ,plukanka LM. 
Sprawdze cisnienie okeju tylko miernik przyjdzie. 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano (edytowane)

Ten dźwięk zanika jak się trochę rozgrzeje? Ja miałem identyczny dźwięk przy oberwanym wkładzie kata, a też myślałem, że to napinacz.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Zapomnialem dodac ze silnik jest po chipie u gregora ale to chyba w 2020roku. 226km.   i ok 340 niutkow. Katalizotar mam wywalony. To jest zawsze po nocnympostoju jak i czasem jak postoi troche. Zdazalo sie ze i jadac po odpaleniu czasem bylo slychac przez kilja minut,,ale to ustapilo.

Okrojony napinacz w aso ok 950,kilka miejsc obdzwonionych-okolice katowic, i nikt z programu nie usuwa sterowania tym napinaczem. Nawet nie slyszeli o czyms takim. 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź czy to czasem nie combi zawór hałasuje jeszcze, chyba że też już usunięte. 

Godzinę temu, adam1974 napisał(a):

Nawet nie slyszeli o czyms takim. 

Jak to mówią w d*pie byli i gówno widzieli. Zdalnie zrobi to kilka osób z forum.

Ja jeżdżę na zamienniki febi bez zmiennych faz i nic się nie dzieje, a kosztuje 3x mniej. Zrobiłem na nim ponad 60tys.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
Godzinę temu, adam1974 napisał(a):

Zapomnialem dodac ze silnik jest po chipie u gregora ale to chyba w 2020roku. 226km.   i ok 340 niutkow. Katalizotar mam wywalony. To jest zawsze po nocnympostoju jak i czasem jak postoi troche. Zdazalo sie ze i jadac po odpaleniu czasem bylo slychac przez kilja minut,,ale to ustapilo.

Okrojony napinacz w aso ok 950,kilka miejsc obdzwonionych-okolice katowic, i nikt z programu nie usuwa sterowania tym napinaczem. Nawet nie slyszeli o czyms takim. 

 

Ciekawe :) mogę usunąc zdalnie jak coś.

 

Aczkolwiek , ten dzwiek troche przypomna mi nieszczelność na kolektorze wydechowym. 

 

Opublikowano

Zawor kombi z tego co pamietam wywalony razem z pompa sai. Jesli mialbym kupic napinacz to ori z uwagi ze chce tym autem pojezdzic. Co do zmiany programu to sie odezwe jakby co bo tu chyba trzeba kupic dodatkowe  „urzadzonko”. Nieszczelnosci nie zauwazylem,poza tym gdyby bylo nieszczelne to by dzwiek byl ciagle a tu znika. 

Opublikowano

Nie masz racji. Przy niewielkim wypaleniu uszczelki jak się rozgrzeje to dźwięk zniknie. 

Opublikowano

Dokładnie, a dwa, te kolektory czasami sie potrafią odkrecić same z siebie. Sprawdz to, moze warto zamiast pchac sie w napinacze. 

Opublikowano

Wywalenie napinacza z softu to pikuś. Sam wywalałem.

Opublikowano

Po robocie reka kolo kolektora i nic nie dmuchalo.Ale wieczorem majac chwilke jeszcze raz sprawdzilem i jak koledzy pisaliscie-dzwoni uszczelka kolektora wydechowego.Przytrzymalem ja i cisza,puszczam brzeczy,lapie za nakretke kolektora i luzna. Fajnie jest ze to forum zyje,ze sa tu geniusze.Dziekuje za cenne i trafne porady,sam bym tego nie sprawdzal bo uszczelka nowa byla,tylko nakretki stare a powinny chyba byc zalozone nowe.Czasu i kasy dzieki Wam zaoszczedzilem,Dziekuje:)

Czy wystarczy dokrecic czy powinno sie nowa uszczelke pod kolektor zalozyc bo byc  moze tam  ja wydmuchalo?

Opublikowano

Cześć, mam podobny problem co kolega @adam1974 tylko u mnie chyba gorzej napierdziela i myślicie, że to już ewidentnie słychać napinacz czy na początku najbezpieczniej przeczyścić smok, sprawdzić kolektor i kata?

10 sekund po tym filmiku dźwięk ucichł, ale zaniepokojenie przy każdym odpalaniu na zimnym zostało 😕 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...