Jump to content
IGNORED

Budżet 40-50 tys, pierwszy samochód


Guxinimod
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich, stoję przed zakupem pierwszego auta w życiu, więc to dość ważne dla mnie...

Powiedzcie mi czy 40 tysięcy wystarczy na fajny egzemplarz b8 ? Mogę rozszerzyć maks do 50 tys.

Za jakim rocznikiem i przebiegiem się rozglądać? Jaki silnik, benzyna czy ON?

Lepiej więcej odłożyć i kupić poliftowe czy szukać 08-10 rok ?

 

Z góry dzieki, za bardzo nie mam się kogo doradzić ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Nie napisałeś do czego auto będzie służyć, a to wiele zmienia. Do miasta, gdzie jest dużo manewrowania lepsze 3-drzwiowe a3 w benzynie, jak mieszkasz na przedmieściach lub daleko od miasta to już coś większego może być z klekotem pod maską. Budżet 40k na auto 10-letnie moim zdaniem jest ok, trzeba mieć tylko farta i nie trafić bubla.

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Langista napisał:

Do miasta, gdzie jest dużo manewrowania lepsze 3-drzwiowe a3 w benzynie...

Ty tak na serio? :shock3:

Link to comment
Share on other sites

To moje subiektywne odczucie, możesz sie nie zgodzić. Mnie w korkach, wąskich parkingach i ciasnych uliczkach lepiej jeździ sią A3 jak A4.

Link to comment
Share on other sites

każdy kierowca jest inny :) ogólnie B8 względem np nawet większego A6 C5 jest jakieś cięższe w jeździe po mieście.

 

Ogólnie w tym budżecie szukałbym B8.5 albo C7 ale to już ciężko będzie.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.10.2021 o 21:12, Langista napisał:

Nie napisałeś do czego auto będzie służyć, a to wiele zmienia. Do miasta, gdzie jest dużo manewrowania lepsze 3-drzwiowe a3 w benzynie, jak mieszkasz na przedmieściach lub daleko od miasta to już coś większego może być z klekotem pod maską. Budżet 40k na auto 10-letnie moim zdaniem jest ok, trzeba mieć tylko farta i nie trafić bubla.

Małe miasto i wioski. Priorytetem jest to, by posłużyło mi ładnych kilka lat w miarę bez awarii.

 

Minęło kilka miesięcy a ja dalej nic nie kupiłem. Co powiecie o tej ofercie? 

 

https://m.olx.pl/d/oferta/audi-a4-b8-sedan-bang-olufsen-CID5-IDNeRUB.html

Link to comment
Share on other sites

Auto z USA więc w pierwszej kolejności bierz vin do sprawdzenia.

Link to comment
Share on other sites

tylko ja zauważyłem brak spryskiwaczy lamp ? więc na pewno przód był wymieniany 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, marky2552 napisał:

tylko ja zauważyłem brak spryskiwaczy lamp ? więc na pewno przód był wymieniany 

Niekoniecznie, jest to wersja USA, a na tamtejszy rynek spryski do xenonów nie są wymagane.

Link to comment
Share on other sites

Nie zgodzę się z tobą bo każdą aukcję na Copart i IAA obejżałem i za każdym razem przy xenonie były spryskiwacze lamp. Pozatym sam mam amerykańca i ma spryskiwacze 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, marky2552 napisał:

każdą aukcję na Copart i IAA obejżałem i za każdym razem przy xenonie były spryskiwacze lamp. Pozatym sam mam amerykańca i ma spryskiwacze 

To są zaślepki ;) Jak masz spryskiwacze ( rozumie że działają ) to znaczy że ktoś dołożył wymieniając zderzak . Na Stany nie robili spryskiwaczy lam . 

Link to comment
Share on other sites

Przeglądałem sporo ofert a4 b8 na aukcjach w USA i jedynie wersje premium plus/ s-line posiadały spryskiwacze i to nawet też nie wszystkie.   Zwykłe premium nie posiadały nigdy.

U nas niestety to nie przejdzie. Xenony, które mają ponad 2000 lumenów muszą posiadać obligatoryjnie system  poziomowania i oczyszczania reflektorów.

Ten egzemplarz z ogłoszenia  z tego co widzę  ma również lampy przednie amerykańskie, a  te świecą symetrycznie,  z takimi  też nie wolno się u nas poruszać. 

 

Link to comment
Share on other sites

Mam premium plus z pakiet sline zewnętrzny nikt zderzaka nie wymieniał nawet jest to w wyposażeniu wpisane że posiada fabryczny system spryskiwaczy przedlich reflektorów

kod wyposażenia 8X1 

 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, marky2552 napisał:

Nie zgodzę się z tobą bo każdą aukcję na Copart i IAA obejżałem i za każdym razem przy xenonie były spryskiwacze lamp. Pozatym sam mam amerykańca i ma spryskiwacze 

Ja mam w amerykańca C7 Prestige, były zaślepki do sprysków - układu brak. Ojciec ma Q5 Premium Xeonon nieskrętny zaślepek brak. W USA nie ma obowiązku posiadania spryskiwaczy lamp. U nas przejdzie - nikt tego nie sprawdza :P

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem w okolicy ciekawy egzemplarz, będę ją oglądał w przyszłym tygodniu. B8 2013r, 183 tys przebiegu, 3.0 TDI Quattro, tiptronic. Nie znam się za bardzo na samochodach, biorę mechanika i lakiernika, auto miało robione jeden błotnik. Na co więcej zwrócić uwagę, o co pytać? Cena około 50 tysięcy chyba w porządku? Będę chciał jak najwięcej wynegocjować. 

 

Aha - no i mój pierwszy samochód, więc na jakie opłaty dodatkowe się szykować. Wyczytałem już, że podatek od wzbogacenia na pewno, ale jak to jest z rejestracją? Auto jest zarejestrowane w moim powiecie, więc nie wiem czy zmienią tablice czy jak to wygląda?

W ogóle jakie dokumenty mam oczekiwać od właściciela - OC, karta pojazdu, dowód rejestracyjny... czy coś jeszcze? i jakie opłaty muszę uregulować po zakupie? 

Pewnie dla Was to pikuś, ale robiąc to pierwszy raz nie chcę o czymś zapomnieć.

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Guxinimod napisał:

Aha - no i mój pierwszy samochód, więc na jakie opłaty dodatkowe się szykować

być może na wymianę rozrządu a to do tanich nie należy

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli zwykła umowa kupna sprzedaży to musisz zapłacić:

- ok 180 zł kosztów rejestracji - jeżeli ten sam powiat i zostaną te same tablice

- 2% podatku

Oc przechodzi na nowego właściciela, pod warunkiem że ważne.

Dokumenty które musisz mieć do rejestracji: umowa kupna sprzedaży, dowód rejestracyjny, ubezpieczenie OC, ważny przegląd, karta pojazdu.

A tak w ogóle to co to za B8? Jaki przebieg? Potwierdzony? Żebyś zajechanego trupa nie kupił bo potem koszta Cię zjedzą np. rozrząd, wtryski, skrzynia itp.

 

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze to zrób to : 

WWW.CARVERTICAL.COM

Najwygodniejszy sposób na stwierdzenie oszustw dotyczących przebiegu i wypadków

 

Jeżeli miał przygody naprawiane z OC, będzie to udokumentowane, tak samo przebieg i inne rzeczy ze strony do zweryfikowania przy kupnie. Z dokumentów jak wyżej, Dowód Rejestracyjny, Karta Pojazdu, Ubezpieczenie OC, Umowa Kupna-Sprzedaży, najlepiej jakby nie 'skitrał' poprzednich papierów, więc jak się zdecydujesz już, to zapytaj, czy na pewno wszystkie dokumenty ma, czy może czegoś nie ma po poprzednim właścicielu, żeby mieć pełen wgląd w dokumenty.

Najważniejsze - do miesiąca po kupnie musisz ogarnąć swoje OC na aucie. Ubezpieczyciele uwielbiają narzucać maksymalną stawkę, bez żadnych zniżek za okres, kiedy auto zmieniło właściciela i ten tego nie zgłosił, tylko jeździ na OC, które 'jest wykupione' - bzdura. OC wykupił właściciel i to on po sprzedaży dostaje zwrot za pozostały okres, pomyleniem jest "OC jeszcze na 5 miesięcy" czy ile tam kto wpisze, bo taki opis nie ma znaczenia.

 

Co do rejestracji.. ja płaciłem 180 z nowymi tablicami, więc bez chyba taniej powinno wyjść.

 

Edited by Langista
Link to comment
Share on other sites

Zwrot OC sprzedającemu jest tylko wtedy gdy kupujący " zrzeknie" się tego OC, tzn. wypowie umowę ubezpieczycielowi w którym auto jest ubezpieczone. Inaczej jest AC- nie przechodzi na kupującego, zwracane jest sprzedającemu.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.10.2021 o 20:03, Guxinimod napisał:

pierwszego auta w życiu, więc to dość ważne dla mnie...

Hmm, 40-50 tys na pierwsze auto.

To stanardy się znacznie pozmieniały ale to może tylko dla mnie bo ja człowiek starej daty jeszcze hihihi.

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, sunset napisał:

Zwrot OC sprzedającemu jest tylko wtedy gdy kupujący " zrzeknie" się tego OC, tzn. wypowie umowę ubezpieczycielowi w którym auto jest ubezpieczone. Inaczej jest AC- nie przechodzi na kupującego, zwracane jest sprzedającemu.

A, no to tu się pomyliłem. Niemniej - jeżeli założyciel tematu nie miał wcześniej aut na siebie, to OC aktualnego właściciela najprawdopodobniej jest po zniżkach, a nowy właściciel ich nie ma, czyli będzie musiał dopłacić, do tego nie wiadomo ile, często ludzie biorą OC z kosmosu i później przychodzi dopłata (jak u mnie) tylko za 2 miesiące jazdy na OC sprzedawcy ~450 zł :)

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, RALF76 napisał:

być może na wymianę rozrządu a to do tanich nie należy

Mam odłożone pieniądze na naprawy, ale wiadomo - wolałbym uniknąć dużych napraw od razu.

5 godzin temu, audicoman napisał:

A tak w ogóle to co to za B8? Jaki przebieg? Potwierdzony? Żebyś zajechanego trupa nie kupił bo potem koszta Cię zjedzą np. rozrząd, wtryski, skrzynia itp.

 

Rozrządu niestety nie prześwietlę czy wtrysków. Nalatane ma 180tys głównie na trasie PL - Niemcy. Mam się sugerować samym przebiegiem? Chyba tylko osłuch przez wprawne ucho?

2 godziny temu, Pieterb napisał:

Hmm, 40-50 tys na pierwsze auto.

To stanardy się znacznie pozmieniały ale to może tylko dla mnie bo ja człowiek starej daty jeszcze hihihi.

23 latek tutaj. Znaczy pierwsze dostałem od ojca i nim się poruszałem od 18 roku życia. Teraz stoję przed pierwszym zakupem, bo chciałbym się wreszcie uniezależnić, nie zaczynam przygody za kierownicą;)

2 godziny temu, Langista napisał:

A, no to tu się pomyliłem. Niemniej - jeżeli założyciel tematu nie miał wcześniej aut na siebie, to OC aktualnego właściciela najprawdopodobniej jest po zniżkach, a nowy właściciel ich nie ma, czyli będzie musiał dopłacić, do tego nie wiadomo ile, często ludzie biorą OC z kosmosu i później przychodzi dopłata (jak u mnie) tylko za 2 miesiące jazdy na OC sprzedawcy ~450 zł :)

Nie miałem wcześniej nic na siebie. Czyli suma sumarum od razu ogarniać własne OC? Ile to wyjdzie bez zniżek - 1500-2500 ? Pewnie coś takiego? 
I gdzie szukać najlepszych ofert? Czy na porównywarkach ubezpieczeń typu rankomat, mubi.pl są faktycznie najlepsze oferty?

 

Dzięki, że pomagacie!

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Guxinimod napisał:

Rozrządu niestety nie prześwietlę czy wtrysków. Nalatane ma 180tys głównie na trasie PL - Niemcy. Mam się sugerować samym przebiegiem? Chyba tylko osłuch przez wprawne ucho?

Jak będzie dosyć hałasował łańcuch masz dobry pretekst do negocjacji ceny. Kwestia też wiarygodności przebiegu, lepsze prawdziwe i udokumentowane 300 tys km niż 180 na blacie a w rzeczywistości i 500 tys.

Link to comment
Share on other sites

Jak źle trafisz to musisz mieć przygotowane minimum 20 k zł na naprawy tzn. wtryski, skrzynia, rozrząd. No ale jak auto ma ORI przebieg to raczej powinno być wsio ok. Jak będziesz miał okazję jeździć zimnym to na skrzynię nie patrz zbytnio jak działa, idealnie ma być na rozgrzanym oleju. Łańcuch ma być cichy zawsze, nieważne czy zimny czy ciepły.

Link to comment
Share on other sites

Co do ubezpieczenia to sobie lepiej wejdź w pierwszy lepszy kalkulator bo za samo OC myślę że 2500zł to braknie na 3.0 tdi ;)

Link to comment
Share on other sites

Jaki silnik? CDUC? Skrzynia manualna czy s-tronic?

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Muskel1 napisał:

Jaki silnik? CDUC? Skrzynia manualna czy s-tronic?

Automat, CDUC.

 

Panowie wykupiłem raport, może ktoś zerknie i rzuci komentarzem, załączam plik.

WAUZZZ8K6DN035090.pdf

Link to comment
Share on other sites

To standardowo rozrząd do wymiany jeżeli jeszcze nie został robiony. Musisz auto odpalić po nocy (gdy ciśnienie oleju z napinaczy wypłynie) i nasłuchiwać w pierwszych sekundach pacy. Na pewno już grzechota. 

Link to comment
Share on other sites

Oc najlepiej na mubi, zwracają 150 zł jak wejdziesz z linku z M4K lub 300 zł Cashback - akurat na 1/4 baku :D

Nie zaznaczaj, że potrzebujesz od razu, tylko szukaj OC miesiąc/dwa w przód, ceny będą dużo niższe.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Guxinimod napisał:

23 latek tutaj. Znaczy pierwsze dostałem od ojca i nim się poruszałem od 18 roku życia. Teraz stoję przed pierwszym zakupem, bo chciałbym się wreszcie uniezależnić, nie zaczynam przygody za kierownicą;)

No to zwracam honor

Sam chciałem b8 ale jak się na czytałem info na temat tych aut to chyba nie chcę. Chodź nie ukrywam że bardzo mi się podoba.

Edited by Pieterb
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...