Jump to content

A4 B8 roczniki 2013-2016


jaskov
 Share

Recommended Posts

Hej,

szukam samochodu w Szwajcarii, budżet 15000CHF-18000CHF. Będę tutaj wrzucał każde info jakie mam :P 

Na początek idzie sztuka którą wczoraj oglądałem;

 

WWW.AUTOSCOUT24.CH

 

 

 

 

Ogólnie bardzo dobrze zadbana sztuka, mam raport z carvertical i niewielką historię serwisową od sprzedawcy, wrzucę później. Garaż w którym stoi samochód jest profesjonalny, mają 5 gwiazdek na 300 sprzedanych samochodów. Cena do niewielkiej negocjacji. Co myślicie? 

Link to comment
Share on other sites

No coz wyglada bardzo ladnie, siedzenia super stan. 

Mega wazne ze ma aktywny tempomat - z tego czasem nie rezygnuj - to super rzecz.

Przebieg BARDZO maly jak na rocznik. Jezeli pewny to jest okazja -  o ile jest pewnosc ze auto bezwypadkowe - ja wypadek to mam na mysli POWAŻNY wypadek, malowany blotnik czy drzwi nie muszą swiadczyc o strasznej historii.

Edited by Koalakm
Link to comment
Share on other sites

Panowie to wychodzi 70tyś zł za auto które w tym roku będzie miało 9lat... Wiem że auta zdrożały ale to już przesada.

I tylko 136KM.

Fakt auto wygląda ładnie i ma mały przebieg ale jak dla mnie to żadna okazja - takie moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Koalakm napisał:

No coz wyglada bardzo ladnie, siedzenia super stan. 

Mega wazne ze ma aktywny tempomat - z tego czasem nie rezygnuj - to super rzecz.

Przebieg BARDZO maly jak na rocznik. Jezeli pewny to jest okazja -  o ile jest pewnosc ze auto bezwypadkowe - ja wypadek to mam na mysli POWAŻNY wypadek, malowany blotnik czy drzwi nie muszą swiadczyc o strasznej historii.

Jak wywnioskowałeś że ma aktywny tempomat?

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Użytkownik007 napisał:

Jak wywnioskowałeś że ma aktywny tempomat?

 

 

Teraz widze ze sie zapedzilem chyba... rozumiem ze to zwykly tempomat? Zasugerowalem sie galka - podobna jak u mnie ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie ma aktywnego tempomatu i klima jednostrefowa. Cena kosmos.

Link to comment
Share on other sites

No i przede wszystkim nie ma Q :facepalm:, jak ktoś raz kupi Quattro to wie o co chodzi :cool1: a jak nie miał to wtedy może być bez :wacko:

Tak z ciekawości w ogóle w B8 występowały aktywne tempomaty?

Link to comment
Share on other sites

Występowały. Radar montowany w prawej kratce świateł przeciwmgielnych. 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Użytkownik007 napisał:

No i przede wszystkim nie ma Q :facepalm:, jak ktoś raz kupi Quattro to wie o co chodzi :cool1: a jak nie miał to wtedy może być bez :wacko:

Tak z ciekawości w ogóle w B8 występowały aktywne tempomaty?

Heh no tez tak slyszalem - ja niestety nie mam Quattro - ale tez nigdy nie mialem, choc przy 190KM bardzo wskazane jest widze Q - zwyczajnie na 1 przy calkowitym depnieciu zrywa przyczepnosc - na Q domyslam sie nie ma takiej opcji. Jedyne pocieszenie to pewnie pali mnie moze 0,5l?

Tak jak pisal Muskel - byl aktywny temnpomat w prawej kratce radar - to samo ma A6 C7. No ale w B9 sa juz 2 radary i w nowej A6 tez...

 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Koalakm napisał:

Tak jak pisal Muskel - byl aktywny temnpomat w prawej kratce radar - to samo ma A6 C7. No ale w B9 sa juz 2 radary i w nowej A6 tez...

 

A6 C7 ma także 2 radary z przodu:wink:

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

A6 C7 ma także 2 radary z przodu:wink:

znaczy kazda A6 C7 jak ma aktywny tempomat ma 2 radary? Zdaje mi sie ze widzialem z 1 ale moze sie myle.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Użytkownik007 napisał:

Panowie to wychodzi 70tyś zł za auto które w tym roku będzie miało 9lat... Wiem że auta zdrożały ale to już przesada.

Nie wiem jak to liczysz ale mi po opłaceniu tylko akcyzy wychodzi około 75 k zł, gdzie koszty transportu, rejestracji, przegląd, ubezpieczenie i już będzie blisko 80 k zł. 

Mam C6 z 07.2011 roku, 3,0 TDI, tiptronic, guattro, 2xsline z fabryki i z ponad rok temu pytałem tutaj na forum ile może być warte to ktoś mi napisał że 40 k zł. Widzę, że albo cena kosmos za to auto, albo auta aż tyle podrożały.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Koalakm napisał:

znaczy kazda A6 C7 jak ma aktywny tempomat ma 2 radary? Zdaje mi sie ze widzialem z 1 ale moze sie myle.

Każda C7 ma dwa w kratkach zamiast przeciwmgielnych.

C6 ma jeden po środku grilla zaraz pod nunerem rejestracyjnycm.

C8 ma dwa w grillu mniej więcej w tym miejscu gdzie w A4 B7 i w A6 C6 są emblematy s-line.

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, pelonek1 napisał:

Nie wiem jak to liczysz ale mi po opłaceniu tylko akcyzy wychodzi około 75 k zł, gdzie koszty transportu, rejestracji, przegląd, ubezpieczenie i już będzie blisko 80 k zł. 

Mam C6 z 07.2011 roku, 3,0 TDI, tiptronic, guattro, 2xsline z fabryki i z ponad rok temu pytałem tutaj na forum ile może być warte to ktoś mi napisał że 40 k zł. Widzę, że albo cena kosmos za to auto, albo auta aż tyle podrożały.

a to ja na cene nie patrzylem. W zyciu to auto nie jest warto 70k!!!!

Teraz przeliczylem. Jeżeli masz 70 -75k to patrz juz za A4 B9.

Edited by Koalakm
Link to comment
Share on other sites

Witajcie !!

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. W poniedziałek po oględzinach miałem bardzo mieszane uczucia co do auta. Generalnie sztuka jest mega dobrze utrzymana, żadnego wypadku na 100% nie miała. Od miesiąca obserwuje rynek a4 tutaj w CH i ceny raczej nie poszły znacząco w górę, jedynie pojedynczych sztuk. Obserwowałem taki sam samochód jak z ogłoszenia z pierwszego posta one zeszły z taśmy 4dni po sobie, cenę miały taka sama od połowy grudnia i po nowym roku z d*py podnieśli o 6k 🤣 nevermind

Mieszkam w Szwajcarii także nie myśle o cle itd tutaj jest ważne żeby samochód miał przegląd ważny, robi się go co dwa lata i sprawdza się dosłownie wszystko także może byc kuku €€€€ jesli weźmie się samochód bez MFK. Sztuka z ogłoszenia powyższego nie ma, ale po oględzinach chłopy z garażu swierdzili ze MFK zrobią koszt 300-400 CHF i oddadzą za 16900.

 

Jak wrócę z roboty pokaże Wam historie serwisowa.

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Historia serwisowa faktycznie jest - wiec przebieg moze byc autentyczny. Jednak nadal uwazam ze za te pieniadze nie ma sensu jej brac.

Nadal uwazam ze powinienes rozgladac sie za A4 B9 - to jest "inne" auto, zrobione na nowej platformie audi (takiej jak Q7) itp. Zobacz te sztuki:

WWW.AUTOSCOUT24.CH

lub

WWW.AUTOSCOUT24.CH

W pozyszych obu masz A4 B9, swiatla LED (ta czarna ma najwyzszy model LED), masz quattro, klima 3 strefowa,aktywny tempomat,  190KM i wiele innych.... poczytaj. No nie sa ta pakiety s-line - pytanie czy to dla ciebie must have czy jednak powyzsze wyposazeniem nadrabiaja.

Jezeli chodzi o model z 3.0 TDi - no to juz inny temat. W Twoich pieniazkach ciezko bedzie o B9 w 3.0 TDI, wiec tu juz faktycznie warto isc w B8 z silnikiem 3.0 TDI - to jest jednak spora roznica mocy wzgledem 2.0 TDI - wiec wybor jest uzasadniony. 

Edited by Koalakm
Link to comment
Share on other sites

 

 

No drogie jest, ale raczej pewne i mega zadbane i ten przebieg, szkoda tylko, że takie stare. W załączniku krótki filmik

 

 

Na samym początku, 3 miechy temu jak zacząłem powoli szukać samochodu mój budżet to był MAX 15tyś CHF, ale naprawdę przez ten czas widziałem tylko jedną jedną B8 która była poniżej progu i mnie zainteresowała. 

 

Co do wersji, sline B8 to must have, B9 niekoniecznie, tam już to wszystko inaczej wygląda, ale na B9 mnie i tak nie stać :P 

 

Co do wersji TDI 3.0L ja kto to wygląda ze spalaniem i serwisem?$$$ Ogólnie te silniki są mega żywotne? Może faktycznie lepiej by było się pochylić nad tym? Wcześniej za bardzo nie myślałem o tak dużym silniku, ja raczej ciężkiej nogi nie mam, nie potrzebuję tej mocy, jedynie w trasach się przydaje, duże traasy robię 2-3 razy w roku.

271391740_292713022916732_3366766251334304319_n.jpg

271536624_2072814636207162_7004740197411578801_n.jpg

Edited by jaskov
Link to comment
Share on other sites

no ta tez jest oczywiscie bardzo ladna.

Napisales jednak ze masz do max 18000 CHF - ta biala co podeslalem jest za 17990 - moze cos tez do negocjacji - niestety ona nie ma aktywnego tempomatu ktory Ci bardzo polecam, ale moze zupelnie tego nie potrzebujesz skoro wszystkie B8 jakie pokazujesz aktywnego tempomatu nie maja. Ta czarna ma aktywny tempomat a takze jak isalem najwyzszy model LEDOW na przodzie (to jest naprawde swietna rzecz i przy zakupie bardzo duzo kosztuje) no i stad ta cena 20000.

Sluchaj ja mialem tak samo zaczynalem od jakiejs kwoty a na koncu dolozylem (nie wiem skad ;) ) 40% ceny. Nie wiem jak u Ciebie wyglada zmienianie aut. Jezeli zmieniasz auta co 2 lata to spoko bierz B8 i za 2 lata zmieniasz. Natomiast jezeli kupujesz auto na dluzszy czas to naprawde warto kilka miesiecy poczekac i kupic nowszy model czy B9 - pomysl sobie przeciez bedziesz z tym autem kupe ladnych lat, a kupujac B9 masz najnowszy z modeli A4 na dzis dzien.

Co do 3.0 tu juz lepiej niech sie osoby ktore maja wypowiedza - np. Muskel ;)

Natomiast z tego co piszesz to uwazam ze bylbys zadowolony takze z 2.0 TDI 150KM, natomiast 190KM to juz bedziesz mega mega zadowolony - tu mamy podobnie, dla mnie tez bardzo wazna jest ekonomicznosc, ale fajnie miec z tylu glowy ze pod noga masz dosc sporo tej mocy. W sumie moze warto rozwazyc wlasnie opcje 150KM, mozesz sobie potem gdzies bezpiecznie podniesc moc itp - 150KM bardzo ladnie jezdzi tez, naprawde. Namawiam Cie bo patrzysz za modelami B8 z 2015 z cena mega zblizona do ceny B9 :) Inna bylaby sprawa gdybys patrzyl za starszymi rocznikami za 12000 CHF.

Link to comment
Share on other sites

3.0 TDI w B8 poliftach to CLAB (ośka) oraz CDUC i CKVC (oba quattro). Ja miałem ten CDUC. Spalanie ok 7,5 -8 l. Koszty eksploatacji są nieco wyższe (olejf, filtry, czéści eksploatacyjne jak, tarcze, klocki itp), za to koszty naprawy są wysokie. Typowe usterki to rozrząd, który wsześniej czy później będzie grzechotał (2500-3000 €), wyciek płynu chłodniczego  z króćca między głowicami (800 €) oraz miedziane podkładki pod wtryskami (350 € za lewą i 350 € za prawą głowicę).

W obecnym 3.0 TDI mam silnik CRTC, którego wady to stukające wałki rozrządu (jak do tej pory jest cisza, być może mnie to nie spotka) koszt ok. 2500 €. Są to ceny napraw w ASO w Niemczech. 

3.0 TDI nie jest na pewno autem, które jest tanie. Spalanie jest nieco wyższe od 2.0 TDI ale jeżeli wystąpią te typowe usterki, to jak widać koszta naprawy eksplodują. 

Oszczędzanie, niskie spalanie, niskie koszta eksploatacji to na pewno nie 3.0 TDI

Nie znam nikogo, kto kupił 3.0 TDI z myślą o niskim spalaniu. To nie idzie w parze. 

Musisz sobie postawić następujące pytanie: czy mogę sobie pozwolić na powyższe koszta związane z 3.0 TDI? , jeżeli odpowiesz na pytanie twierdząco, to nawet bym się nie zastanawiał nad wyborem, bo różnica jest znaczna, oczywiście na koszt 3.0 TDI. 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Koalakm napisał:

no ta tez jest oczywiscie bardzo ladna.

Napisales jednak ze masz do max 18000 CHF - ta biala co podeslalem jest za 17990 - moze cos tez do negocjacji - niestety ona nie ma aktywnego tempomatu ktory Ci bardzo polecam, ale moze zupelnie tego nie potrzebujesz skoro wszystkie B8 jakie pokazujesz aktywnego tempomatu nie maja. Ta czarna ma aktywny tempomat a takze jak isalem najwyzszy model LEDOW na przodzie (to jest naprawde swietna rzecz i przy zakupie bardzo duzo kosztuje) no i stad ta cena 20000.

Sluchaj ja mialem tak samo zaczynalem od jakiejs kwoty a na koncu dolozylem (nie wiem skad ;) ) 40% ceny. Nie wiem jak u Ciebie wyglada zmienianie aut. Jezeli zmieniasz auta co 2 lata to spoko bierz B8 i za 2 lata zmieniasz. Natomiast jezeli kupujesz auto na dluzszy czas to naprawde warto kilka miesiecy poczekac i kupic nowszy model czy B9 - pomysl sobie przeciez bedziesz z tym autem kupe ladnych lat, a kupujac B9 masz najnowszy z modeli A4 na dzis dzien.

Co do 3.0 tu juz lepiej niech sie osoby ktore maja wypowiedza - np. Muskel ;)

Natomiast z tego co piszesz to uwazam ze bylbys zadowolony takze z 2.0 TDI 150KM, natomiast 190KM to juz bedziesz mega mega zadowolony - tu mamy podobnie, dla mnie tez bardzo wazna jest ekonomicznosc, ale fajnie miec z tylu glowy ze pod noga masz dosc sporo tej mocy. W sumie moze warto rozwazyc wlasnie opcje 150KM, mozesz sobie potem gdzies bezpiecznie podniesc moc itp - 150KM bardzo ladnie jezdzi tez, naprawde. Namawiam Cie bo patrzysz za modelami B8 z 2015 z cena mega zblizona do ceny B9 :) Inna bylaby sprawa gdybys patrzyl za starszymi rocznikami za 12000 CHF.

Zgadzam się z kolegą, przy takim budżecie niewarto już pchać się w B8 , tym bardziej że kupując tak drogo , bardzo dużo stracisz przy odsprzedaży za kilka lat. Doloz kasy i szukaj b9. Ewentualnie jeśli B8 to tańsze, bo powyżej 70 tys to za dużo jak za maks 2015 rocznik , mamy 2022 rok. Wiem że Audi jest drogie ale też trzeba trzeźwo to ocenić. Prawdopodobnie na jesień 2023 będzie już b10, za niecałe 2 lata będziesz już dwie generacje do tyłu.

Edited by matbruk
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, matbruk napisał:

Prawdopodobnie na jesień 2023 będzie już b10, za niecałe 2 lata będziesz już dwie generacje do tyłu.

Dokladnie :)

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich,

dzięki wszystkim za odpowiedzi pomogliście bardzo! Przemyślałem sprawę, a też nie byłem do końca świadomy cen, szukam czegoś tańszego w B9 nie chcę się ładować to już za drogo by było.

Rozumiem, że uczciwa cena za  dobre B8 w rocznikach 2013-2015 to plus minus 55-65tyś?

 

 

Dzięki Muskel za wyczerpującą odpowiedź... więc, nie mogę sobie pozwolić, albo po prostu nie chcę na tak wysokie koszta... 3.0L nie dla mnie :D 

Edited by jaskov
Link to comment
Share on other sites

Witam po przerwie :D 

WWW.AUTOSCOUT24.CH

Tutaj cena już dużo lepsza, ile pali mniej wiecej ten motor? I jak to jest z awaryjnością... Czytałem trochę na temat 2.0TFSI i opinie nie byłby za dobre... 

Edited by jaskov
Link to comment
Share on other sites

Najlepiej jakby wypowiedział się ktoś kto takim jeździ.

Ogólnie też się kiedyś dowiadywałem, to niby po 2011 poprawili pierścienie w tych silnikach i już nie żarły litrami oleju ale nie dam sobie ręki uciąć.

Co do spalania, to lekko tam nie będzie 211KM, benzyna, automat... Kiedyś na forum któryś z kolegów napisał że w B8 Diesel który byś nie wziął jest ok, ogólnie udane motory (oczywiście każdy ma swoje drobne bolączki) a z benzynami delikatnie mówiąc wtopa.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...