Strzelanie w prawym kole przy pewnym skręcie

    29 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Od pewnego czasu mam problem z prawym kołem od pasażera. Przy połowie skrętu w lewo słychać metaliczne stukanie, jakby w pustą rurę. Stuk słychać przy powolnej jeździe. Odgłos, ale mniejszy jest również słyszalny przy powolnej jeździe na wprost, ale powierzchnia musi być delikatnie pod górę. Wcześniej te stuki były mniejsze, teraz są większe. Luzów w zawieszeniu żadnych nie ma, auto ma 130 tyś. Było przez poprzedniego właściciela stuknięte w to koło. Wymieniałem już łożysko, bo huczało. Przy ustawianiu zbieżności diagnosta powiedział mi, że nie może idealnie ustawić tego koła i że których z wahaczy może być delikatnie skrzywiony i że nie da się tego wizualnie dostrzec. Mówił, żeby się tym nie przejmować. Nie wiem czy ma to jakiś wpływ na cały ogląd sytuacji. Dodatkowo stuk słychać na postoju, ale tylko raz, czasami maksymalnie dwa razy przy kręceniu kierownicą w lewą stronę. Po tym stuknięciu na postoju, odgłosu już nie słychać. Najbardziej słyszalny jest na powolnej jeździe i przy określonym skręcie w lewo. Stawiałem na przegub zewnętrzny. Podnosiliśmy auto w górę z przodu, włączałem bieg i bez obciążenia nie było słychać żadnych stuków. Przy większych prędkościach nic nie słychać. Postaram się wstawić filmik z tym charakterystycznym odgłosem

    https://drive.google.com/file/d/0B9U9EAEb_oOMU2lkdGc3ZjVYck0/view

    Edytowane przez Amano

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Stawiałem na przegub zewnętrzny. Podnosiliśmy auto w górę z przodu, włączałem bieg i bez obciążenia nie było słychać żadnych stuków. Przy większych prędkościach nic nie słychać.

    bo przegub strzela pod obciążeniem a nie na luźnych kołach.. ja bym właśnie przegub obstawił, zawsze puka przeciwnie do kierunku skrętu tzn tak jak u ciebie kręcisz w lewo to puka w prawym.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja u siebie (w innym samochodzie co prawda) miałem luźną śrube od wózka, miałem podobne objawy i własnie też się meczyłem bo coś strzelało a zawieszenie było OK. Polecam sprawdzić zanim zaczniesz coś wymieniać.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam serdecznie

    Byłem na diagnostyce. Powiedzieli, że maglownica jest do regeneracji :/. Dziwne, żadnych wycieków nie ma, ani nawet minimalnych luzów na kierownicy.

    Zamieszczam film ze stukaniem

    https://drive.google.com/file/d/0B9U9EAEb_oOMU2lkdGc3ZjVYck0/view

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego a drążki ,gałki moze sprawdzałeś?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Drążki kierownicze ? Sam nie. Na diagnostyce twierdzili, że to maglownica ma luzy. Pojadę jeszcze w inne miejsce. Stuk, strzelanie jest dosyć charakterystyczne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego ja dzis byłem u mechanika...ok ok 2 miesięcy mam to samo..na szarpakach za pierwszym razem mi nic nie wyszło a wczoraj jak pojechałem to inny gości sprawdzał i wyszedł luz na obu galkach i na lewym drążki kierowniczym.

    Mechanik dzis sie przejechał eską i wstępna diagnoza to gałki i drążki, moze łożysko amorka czy jakoś tak...w poniedziałek mu zostawiam auto bo dokładnie musi sprawdzic co i jak zeby nie potrzebnie wymieniać dobrych czesci...najwyżej jak sie dowiem co było dokładnie u mnie to dam ci znac...bo u mnie zgrzyty bardziej przy kręcenie kierownicą lub przy odbijaniu i zjezdzaniunz ronda...ale odgłos podobny...

    Jak byłem gdzie indziej to mi powiedzieli ze magiel do regeneracji....także rożne diagnozy padają....

    Mi mechanik jeszcze powiedział ze moze byc wyrobiony krzyżak na kolumnie kier....ale w to raczej watpię bo stuki dochodzą ewidentne z okolic koła...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co masz na myśli pisząc "gałki" ? Chodzi Ci o końcówki drążków kierowniczych ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co masz na myśli pisząc "gałki" ? Chodzi Ci o końcówki drążków kierowniczych ?

    Tak....

    Dzis furke zostawiłem , moze jutro bedzie jakaś diagnoza bo musza wszystko rozebrać i posprawdzac . Będę sie odzywać jak czegoś sie wiecej dowiem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam i ja byłem u mechanika. Stwierdził, że żadnych luzów na końcówkach drążków kierowniczych nie ma. Stawia na przegub lub na wahacz. Wahacz dolny ma przeciętą gumę. Luzów na nim nie ma. Nie wiem czy ta przecięta guma, która jest lekko zdołowana w miejscu przecięcia może powodować taki odgłos.


    I jak PrzemoS4 zdiagnozowałeś coś u siebie ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzis odebrałem eske od mechanika, rozkręcili i rozebrali cała lewa stronę i to co wymienili to końcówkę drążka kierowniczego i tuleje na wachaczy, tylko nie powiem ci na ktorym...dzis od odebrana auta od mechanika zrobiłem 60km i ani razu nic mi nie zazgrzytalo..także co do podejrzeń mechanika-były trafione..w sumie doszła mi do tego jeszcze zbieżność..

    Edytowane przez PrzemoS4

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Też mam takie puknięcie jak szybko wjadę na rondo i skręcam w lewo.

    Na przeglądzie technicznym nic nie wyszło - wiadomo. Ale koleś mówił że mogą to być łączniki drążka stablizującego.

    Byłem u jakiegoś mechnika i stwierdził że najlepiej całe zawszenie wymienić, cały wielowahacz i końcówki drążków :D

    Gościu mnie troche rozśmieszył.

    Pojechałem jeszcze do ASO skoda bo akurat rozrząd u nich robiłem, i stwierdzili że to końcówki drążków kierowniczych. Tylko żeby sobie zorganizować bo oni w skodzie nie mają.

    No i być tu mądry :D

    Jakiej firmy zakładacie te drążki ?

    Pytałem w jednym sklepie to mają polskie z Krosna delphi po70zł/szt. łączniki i końcówki drążków w tej samej cenie.

    TRW mieli tylko końcówki drążków po 115zł/szt.

    Za zbieżność dużo płaciliście ?

    Edytowane przez julo23

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    julo tez to mam jak dojdziesz co to napisz :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    julo ja bym obstawiał drążek ,jeździłem po kilku stacjach ,szarpaki itd. i jak stukało tak stukało,odkręciłem końcówkę od zwrotnicy i energicznie pociągnęłem do siebie ,był minimalny prawie nie wyczuwalny luz,wymieniłem prawy drążek bo końcówka była nowa i przestało stukać,zbieżność 60zł

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie tez mam te stuki co na filmiku, sanki podokrecane, wachacze zero luzów jedyne co to przy ruszaniu kierownica sa stuki a jak docisne lewy drazek to sie wycisza, ale te stuki charakterystyczne co na filmiku amano czy taki dzwiek drazek by wydawal ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    julo ja bym obstawiał drążek ,jeździłem po kilku stacjach ,szarpaki itd. i jak stukało tak stukało,odkręciłem końcówkę od zwrotnicy i energicznie pociągnęłem do siebie ,był minimalny prawie nie wyczuwalny luz,wymieniłem prawy drążek bo końcówka była nowa i przestało stukać,zbieżność 60zł

    Kupiłem na szybko od Dzika końcówki drążków kierowniczych (lemfordera) 106zł/szt i łączniki stabilizatora (też lemfordera) 60zł/szt bodajrze.

    Co tu warto jeszcze wymienić przy okazji żeby nie płacić drugi raz za robocizne i ponowne ustawianie zbieżności ?

    widze że tam jest jeszcze gumowa osłona drążka.... jak radzicie ?

    Edytowane przez julo23

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    julo ja bym obstawiał drążek ,jeździłem po kilku stacjach ,szarpaki itd. i jak stukało tak stukało,odkręciłem końcówkę od zwrotnicy i energicznie pociągnęłem do siebie ,był minimalny prawie nie wyczuwalny luz,wymieniłem prawy drążek bo końcówka była nowa i przestało stukać,zbieżność 60zł

    Kupiłem na szybko od Dzika końcówki drążków kierowniczych (lemfordera) 106zł/szt i łączniki stabilizatora (też lemfordera) 60zł/szt bodajrze.

    Co tu warto jeszcze wymienić przy okazji żeby nie płacić drugi raz za robocizne i ponowne ustawianie zbieżności ?

    wymień jeszcze drążki ,bo jak się okaże ,że to one to 2x zbierzność będziesz ustawiał

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeszcze nie wymieniłem, ale zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz.

    Przy cofaniu i pełnym skręcie, po najechaniu na nierówność typu cieniutki krawężnik (ten kilku centymetrowy) auto jakby się przesuwało lekko - czy uślizgnęło. Na początku to zignorowałem, ale często cofam jak wyjeżdzam z parkingu z pracy i to się często powtarza. Obstawiam że to będzie łącznik stabilizatora, bo to się dzieje jak jedno koło jest wyżej od drugiego.

    Wymieniam póki co tylko końcówki drążków i łączniki stabilizatora, - zaryzykuje bo drążki niby dobre - tak ocenił mechanior w ASO, zobaczymy czy się znają na robocie :D

    A u was co ? Robił ktoś coś z tym ?

    4979361e43f40aa7med.jpg

    15969f727b1a0d1amed.jpg

    Edytowane przez julo23

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja mam zgrzytanie ale tylko przy ruszaniu i skrecaniu w prawo specyficzne zgrzyty grrrr. wydaje mi sie ze przegub poszedl albo guma i nalecialo coenieco tam jakiej formy byscie polecili ? oczywiscie w nie zawysokiej cenie :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wymieniłem końcówki drążków i łączniki stabilizatora. Do tego oczywiście geometria kół.

    Póki co, po 20km jazdy cisza, choć jeszcze musze pojeździć troche ze zgaszonym radiem.

    Cieżko troche porównać bo akurat zmieniłem koła na 16'' i na balonie też troche inaczej się czuje nierówności.

    Żałuje że nie wymieniłem za jednym zamachem drążków. No trudno...

    Ciekawe ile takie drążki mają żywotności. Pewnie nie dadzą rady przeżyć nowych końcówek drążków.

    Edytowane przez julo23

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    U mnie chyba był to przegub. Wymieniony i cisza, mimo, że po rozłożeniu go na części pierwsze nie wskazywał zużycia stukanie przy ruszaniu i pewnym skręcie ustało.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Mam takie same objawy jak kolega amano jakieś konkretne sugestie co poszło

    Edytowane przez Someonik

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dodam że przegub wymieniony i dalej strzela

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    U mnie ostatecznie winą był wyrobiony otwór w aluminiowej zwrotnicy. Nigdzie mi tego nie mogli namierzyć, dopiero po rozkręceniu całego zawieszenia koła prawego doszliśmy co i jak. Wymieniona zwrotnica problemu nie ma. Polecam rozkręcić i sprawdzić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 1.07.2017 o 21:04, Amano napisał:

    Witam

    U mnie ostatecznie winą był wyrobiony otwór w aluminiowej zwrotnicy. Nigdzie mi tego nie mogli namierzyć, dopiero po rozkręceniu całego zawieszenia koła prawego doszliśmy co i jak. Wymieniona zwrotnica problemu nie ma. Polecam rozkręcić i sprawdzić.

    po skręceniu, ustawiałeś zbieżność?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cześć, tak koniecznie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    mam dokładnie takie same objawy lecz w prawym przednim kole.
    Stukanie
    zauważalne tylko przy ostrym skręcie w prawo bez dodawania gazu - najlepiej z górki staczając sie. Hamowanie lub gaz ucisza stukanie.

    podniosłem koło- zero luzów pion poziom. po ściągnięciu i naciąganiu elem- sprawdzaniu gum - nic stukającego.
    przegub tylko z luzem w osi tzn przód tył.
    po skręceniu koła gdy na P próbuje do oporu tył-przód rękoma to stuk metaliczny - w normie?
    no i osłona plastikowa silnika przy kole była luźna to ją złapałem na szybko - może to ona przy skręcie gdzieś pukała? - choć to był odgłos pukania metalicznego...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 2/20/2018 o 17:20, Amano napisał:

    Cześć, tak koniecznie.

    któren otwór był wyrobiony ? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Otwór w zwrotnicy, odkręć wszystkie elementy od zwrotnicy i będzie widać. Nie pamiętam dokładnie, który był to otwór. Wydaje mi się, że łączący z którymś wahaczem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy