Jump to content
IGNORED

połączenie 1.8T + napędu quattro


damt610
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich użytkowników forum.

 

Od dłuższego czasu chciałbym spełnić swoje marzenie czyli auto powyżej 160KM w połączeniu z napędem 4x4 w sedanie. 

Wybór padł na Audi A4 B6 z uwagi na silnik dobrze nadający się do instalacji gazowej. Wiem, że pakuje się w samochód w wieku około 20 lat ale w przypadku bardzo dobrego lub idealnego stanu blacharskiego nie robi mi to różnicy.

Rocznik chciałbym kupić jak najświeższy 2003 lub 2004 z przebiegiem mniej więcej 200-250k km. Śledzę od mniej więcej pół roku ogłoszenia i czasami trafiają się samochody importowane np. ze Szwajcarii w stanie praktycznie idealnym w granicy 20-25k.

 

Zakładam, że przeznaczę dodatkowe 5k na wymianę rozrządu + drobne naprawy.

Zastanawiam się czy napęd quattro jest tak jak można spotkać się z opinią niezniszczalny? Jakie mogą być koszty ewentualnych naprawa?

 

Generalnie na co zwrócić uwagę pod względem silnika czy napędu aby nie wtopić jakiś napraw przewyższających wartość samego samochodu?


Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kto Ci powiedział, że 1.8 są idealne do gazu? Idealne są, żeby gaz wypalał im przylgnie zaworowe. 

Jeżeli o quattro chodzi : w tak wiekowych już autach, kwestią naprawdę krótkiego czasu jest wymiana tylnich tulei w zawieszeniu, koszt ok 1500-2000 zł z robocizną. Wał napędowy z podporą ok 700-1000 zł, jeżeli przeguby nie padły bo tak to zabawa powyżej 3000 zł.

 

Te napędy wcale nie są idioto odporne, są trwałe ale z racji czasu jaki te auta już mają za sobą, siłą rzeczy trzeba wymienić zużyte podzespoły.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, damt610 napisał(a):

Wiem, że pakuje się w samochód w wieku około 20 lat ale w przypadku bardzo dobrego lub idealnego stanu blacharskiego nie robi mi to różnicy.

B6 gniją jak... wystarczy zdjąć tylne nadkola i zobaczyć co się tam dzieje w większości a4, wnękę na kolo zapasowe od spodu też atakuje, progi też czasem przy atakuje ruda.

 

Patrzyć trzeba na stan od spodu i na wyposażenie samochodu nie na rocznik.

 

Kolega wyżej ładnie opisał, quattro awaryjne nie jest ale podzespoły ulegają zużyciu, zdarzają się: wibracje, drgania, puknięcia itp dochodzące z układu napędowego, ale takich awarii, że napęd totalnie zdechnie to w b6 quattro raczej mało. 

Edited by tass
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Langista napisał(a):

Kto Ci powiedział, że 1.8 są idealne do gazu? Idealne są, żeby gaz wypalał im przylgnie zaworowe.

Osobiście zrobiłem 105 k km na LPG w 2,5 roku i nawet jakbym miał robić kompletny remont silnika co ten okres to i tak jestem dużo do przodu porównując koszty LPG do kosztów PB. Odpukać, 1,8 T ma się cały czas dobrze a w instalacji LPG wymieniałem tylko filtry, nic więcej.

 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Langista napisał(a):

Kto Ci powiedział, że 1.8 są idealne do gazu? Idealne są, żeby gaz wypalał im przylgnie zaworowe. 

Jeżeli o quattro chodzi : w tak wiekowych już autach, kwestią naprawdę krótkiego czasu jest wymiana tylnich tulei w zawieszeniu, koszt ok 1500-2000 zł z robocizną. Wał napędowy z podporą ok 700-1000 zł, jeżeli przeguby nie padły bo tak to zabawa powyżej 3000 zł.

 

Te napędy wcale nie są idioto odporne, są trwałe ale z racji czasu jaki te auta już mają za sobą, siłą rzeczy trzeba wymienić zużyte podzespoły.

Powiało trochę chłodem ale mój gazownik (fachowiec przez duże F sam ma taki silnik zagazowany i mówi, że nie znajdę lepszego silnika z tą mocą zasilanym samym gazem bez kombinacji z domieszkami paliwa). 

 

Sam robię 10-15k km rocznie więc w 5 lat nie zrobię nawet połowy tego co @pelonek1w 2,5r. 

 

Jeszcze jeżeli chodzi o quattro: czy zwykły diagnosta na stacji diagnostycznej będzie w stanie zauważyć te podzespoły - tuleje czy podpory wału w jakim są stanie? Ewentualnie czy w serwisie samochodowym mechanik będzie to w stanie wychwycić bez większego rozkręcania auta?

 

Odnośnie korozji to bez problemu sam jestem w stanie na kanale sprawdzić. 

Link to comment
Share on other sites

A ten gazownik głowice oglądał i widział co się z gniazdami robi od gazu? Chyba nie. Mniejsza o to, bo to temat rzeka.

 

Co do tego, czy mechanik/diagnosta będzie w stanie ocenić stan zużycia.. wszystko zależy od wiedzi osoby, która sprawdza. Jeden powie, że dobre, drugi stwierdzi natychmiastową wymianę.

Link to comment
Share on other sites

Przy dzisiejszych cenach paliw, nawet jak wyjdzie zrobić remont silnika po większym przebiegu to jest to opłacalne. Co do lpg ważne są podzespoły, a jeszcze ważniejsza poprawna regulacja.

 

Korozję, a dokładnie stan nadkoli tył to najlepiej widać po zdjęciu osłon, czy oględzinach samochodu raczej nie jest to takie izi.

 

Na forum znajdziesz sporo tematów na temat quattro w b6/b7 i diagnostyka może okazać się nie taka łatwa, np zużycie torsena i niedogodności przy zmianie biegów poruszane w kilku wątkach.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Witam

U mnie 1.8T na gazie zrobione w 2 lata około 52tyś ,i odpukać wymieniam tylko filtry(gaz zakładałem po zakupie auta )

Co od quattro mechanik zaleca mi wymianę oleju co około 70 tyś u mnie koszt w okolicach około 900zł.

Ps co do korozji jw sam miałem problem z tylnymi nadkolami ,progi i kanty drzwi.

Na razie zrobiona konserwacja i jest w porządku.

 

Link to comment
Share on other sites

Cena litra benzyny, to już 3 litry gazu jest.U mnie Bex w Q 105 tysi w gazie i tylko przeglądy. Komponenty tak mieszanej tu z błotem instalacji Brc jeszcze nie ruszane. Nalot 291. Q nie ruszane też. Z blachary te nieszczęsne listwy z przodu, co przeważnie odchodzą. Kupiony od znanego handlującego, ale powiedzmy w miarę pewnego człowieka. To są stare trupy i znaleźć coś w stanie trzymającym się dobrze kupy coraz trudniej. A pewne części tanie nie są. Względnie drogo, jak na to auto. Za ten oczywiście trzeba wołać swoje, bo ma i wygląda na to i to. 

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, mirek31071977 napisał(a):

Cena litra benzyny, to już 3 litry gazu

Ciekawe proporcje... na stacji LPG 3,16 benzyna 6,56  więc matematyka się kłania :P

Link to comment
Share on other sites

Dobra naciągnąłem. Drogo macie na tym Podkarpaciu. U mnie benzyna trochę droższa, ale gaz 2,73. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, audicoman napisał(a):

Ciekawe proporcje... na stacji LPG 3,16 benzyna 6,56  więc matematyka się kłania :P

Za dużo kolega się nie pomylił bo jak 98 po około 7,2 tankuje i LPG po 2,67 jak ja teraz to ma około 2,7 litra LPG w cenie 1 litra 98 :P

Link to comment
Share on other sites

Tani macie gazik. U mnie w mieścinie na prywatnej stacji 3,09. Orleny i inne BP po 3,19.

Jak bywam w Szczecinie to leję za ~ 2,80

Link to comment
Share on other sites

WWW.OTOMOTO.PL

Nie Uszkodzony Audi A4 - Nie Pierwszy właściciel (od nowości), Szary, Benzyna, 190 KM, 1 781 cm3

Znalazłem takie ogłoszenie. Cos rzuca Wam się w oczy?

Link to comment
Share on other sites

W alkantarze albo jest albo zaraz będzie dziura, fotel i kiera wysmarowane jakimś smalcem, podobnie plastiki. Na felgach nawet dekli nie ma, ktoś zapewne do sprzedania wyciągną co mógł.

Najlepsze to są NALYPKI SLINE na listwach, a na samochodzie 0 sline, ku...wa dramat odstrasza mnie to i wstręt mam do samochodu przez to.

+ za elektrykę foteli, kolor fis, bieda xenon, ale to izi zmiana na bi i jest lepiej, jeśli nie ma schowków pod fotelami to przez klimatyzowany schowek zostają praktycznie tylko te w drzwiach.

Trzeba jechać w realu oglądać, bo z ogłoszenia to wygląda, że Typ szuka osła, zapewne ściemniacz, wypicował po taniości aby zdoić $$$, czy warte to tyle to....

 

Link to comment
Share on other sites

S-Line tam nie ma ale poza tym to opis się zgadza, jak zejdzie do 18 i spód nie będzie zgnity te warto się zastanowić. 

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, tass napisał(a):

alkantarze

Żebyś opis przeczytał to byś napisał "ANKATARA" :polew:

 

Odnośnie auta i jego ceny to zapewne coś jest do wymiany, plus pakiet startowy plus koszty rejestracji i montażu LPG i zbliżysz się do 30 k zł za 20 letniego BEXa :facepalm:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wiem taki mam budżet na to. Niestety nie ma alternatywy na coś nowszego pod gaz z napędem 4x4. 

Link to comment
Share on other sites

Samochód ma sens, ale nie za taką mamonę, za tyle to igła musiała by być, dokładając lpg nie wychodzi to zbyt korzystnie cenowo, jazda na zalecanej do bex 98 oktanowej benie nie będzie też ekonomiczna.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...